پرسپولیس نیوز : پیشکسوت پرسپولیس گفت: باید بودجه باشگاه پرسپولیس مشخص و بر اساس آن بازیکن جذب شود نه با وعده و وعید.

حمید استیلی در خصوص معرفی اعضای جدید هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: به نظر من هیئت مدیره خیلی خوب و مناسبی برای باشگاه پرسپولیس انتخاب شده است که سه نفر این اعضا از قدیمی‌های باشگاه و افراد تحصیلکرده هستند. اعضای هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس می‌توانند به اوضاع این باشگاه سرو‌سامان ببخشند.

وی در ادامه افزود: این هیئت مدیره می‌تواند تا زمان واگذاری باشگاه پرسپولیس برنامه‌ریزی خوبی برای این باشگاه انجام دهد و حداقل کاری که می‌تواند انجام دهد حمایت از کادرفنی و فراهم کردن خواسته‌های سرمربی تیم در این مقطع حساس است تا به امید خدا پرسپولیس بعد از چند سال بتواند در لیگ برتر قهرمان شود.

پیشکسوت پرسپولیس در پاسخ به این پرسش که مهمترین اقدام هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس در چه زمینه‌ای می‌تواند باشد، یادآور شد: باشگاه پرسپولیس بیش از هر چیز نیاز به یک ساختار اساسی دارد که البته هر هیئت مدیره و مدیرعاملی برای سروسامان دادن به این باشگاه نیاز به برنامه چهار ساله دارد. باشگاه باید در وهله نخست آیین‌نامه‌ای داشته باشد و همه براساس این آیین‌نامه در باشگاه وظایف خود را انجام دهند و این طور نباشد که هر فردی در باشگاه ساز خودش را بزند. ضمن اینکه تصمیمات مهم در باشگاه باید گروهی باشد، چرا که چند فکر خیلی بهتر از یک فکر جواب می‌دهد.

استیلی در مورد افزود: بحث آکادمی باشگاه پرسپولیس نیز بسیار مهم است. باید به تیم‌های پایه باشگاه اهمیت زیادی داده شود. بعضاً دیده شده است که در تیم بزرگسالان 30 بازیکن جذب می‌شوند و در طول فصل فقط 20 نفر از آنها مورد استفاده قرار می‌گیرند. خیلی راحت می‌شود تیم را با 20 بازیکن بست و هزینه‌ای را که برای 10 بازیکن دیگر می‌شود، به تیم‌های پایه و کارهای سخت افزاری در باشگاه اختصاص داد.

وی با تأکید بر لزوم صرفه‌جویی اقتصادی، یادآور شد: مشکلات اقتصادی در سال‌های اخیر در کشور باعث شده است نقدینگی در باشگاه‌ها کم شود و به همین خاطر است که باشگاه‌ها نمی‌توانند به تعهدات مالی خود در قبال بازیکنان و مربیان عمل کنند. این مشکل را پرسپولیس هم دارد و به این خاطر لازم است هیئت مدیره بودجه‌ای را برای باشگاه تعیین کند و بر اساس این بودجه باشگاه در فصل نقل‌وانتقالات با بازیکنان قرارداد امضا کند. در حقیقت مدیریت باشگاه باید به شکلی با بازیکنان و مربیان قرارداد امضا کند که بتواند به تعهدات خود به آنها عمل کند و این طور نباشد که بازیکن در طول فصل مدام به پول فکر کند و این مسئله در عملکردش تأثیر منفی بگذارد. مدیران نباید با وعده و وعید بازیکن جذب کنند بلکه باید در توان مالی باشگاه بازیکن به خدمت بگیرند تا بتوانند در طول فصل به وعده خود عمل کنند.

پیشکسوت پرسپولیس در خاتمه با بیان اینکه از برانکو ایوانکوویچ باید حمایت شود، گفت: وقتی برانکو با باشگاه پرسپولیس قراداد دارد طبیعی است که باید از او و برنامه‌هایش حمایت شود. برانکو به این دلیل در اواخر فصل پیش به پرسپولیس آمد که از پرسپولیس و تیم‌های لیگ برتری شناخت پیدا کرده تا بتواند تیم خوبی را برای فصل جدید ببندد. البته لازم است که کمیته فنی بر کار او نظارت کند. البته نظارت نباید همراه با دخالت باشد و باید در همه زمینه‌ها به برانکو کمک فکری کنند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)