پرسپولیس نیوز : عضو سابق تیم ملی فوتبال می‌گوید قرعه سختی در جام‌جهانی 2014 به ما خورده است. هر سه تیم همگروه تیم‌های قدرتمندی هستند و بازی راحت نداریم.

حمید استیلی در حاشیه کنفرانس جهانی گردشگری ورزشی همدان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: باید برنامه‌ریزی کنیم و برای بازی‌های تدارکاتی تیم‌هایی را انتخاب کنیم که شیوه بازی آنها همسطح با تیم‌های همگروه ما باشد. با برنامه‌ریزی خوب و تکیه بر دانش مربی بزرگی به نام کی‌روش می‌توان به دور دوم صعود کرد.

استیلی درباره رفتار ایرانی‌ها با لیونل مسی نیز خاطرنشان کرد: به هیچ وجه حرکت خوبی نبود و کسی این حرکت را تایید نمی‌کند. در ورزش و به ویژه فوتبال، اخلاق و رفتار حرف اول را می‌زند. ضمن این که فرهنگ ما ایرانی‌ها با چنین مباحثی سازگار نیست و آنها که چنین حرکاتی کردند، سبب شدند ما خجالت‌زده شویم.

وی درباره بزرگنمایی دیدار تیم ملی برابر آرژانتین افزود: تیم‌های آمریکای جنوبی فوتبال بلد هستند و در زمین طوری بازی می‌کنند که مشخص می‌شود فوتبال را می‌فهمند. آرژانتین هم که برای همه شناخته شده و با داشته‌های خود یکی از مدعیان اصلی قهرمانی است اما زیبایی فوتبال به همین است که نتایج آن غیرقابل پیش‌بینی است.

ستاره سابق باشگاه پرسپولیس یادآور شد: در جام‌جهانی 98 بازی با یوگسلاوی برای ما چنین شرایطی را داشت. در نیمه اول آن بازی خیلی موقعیت داشتیم که دست آخر هم روی یک ضربه ایستگاهی گل خوردیم. آرژانتین یکی از بزرگان حال حاضر فوتبال است اما باز هم می‌گویم فوتبال غیرقابل پیش‌بینی است. فاصله فوتبال ما با آرژانتین خیلی زیاد اما کمترین انتظار این است که فوتبال آبرومندانه‌ای مقابل این تیم ارائه دهیم. فوتبال همواره نشان داده که در بازی‌های بزرگ و حساس نتایجی رقم می‌خورد که هیچ کس انتظارش را ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که به نظرش چه تیمی در برزیل پدیده خواهد شد، تاکید کرد: هر دوره یک تیم می‌آید و قدعلم می کند. از الان نمی‌توان گفت چه تیمی پدیده می‌شود. باید بازی‌های گروهی انجام شود و بعد درباره این سوال نظر داد.

عضو سابق تیم ملی درباره وضعیت تیم‌های آسیایی حاضر در جام‌جهانی هم گفت: نتیجه یا عدم نتیجه تیم‌های آسیایی بستگی به برنامه‌ریزی و بازی‌های این تیم‌ها دارد. ایران، استرالیا، کره‌جنوبی و ژاپن تیم‌هایی هستند که خوب فوتبال ارائه می‌دهند. البته داشته‌های این سه تیم از ما بهتر است و زیرساخت‌های مناسب‌تری دارند اما در تیم ما خلاقیت موج می‌زند و در برخی بازی‌ها ثابت شده که این خلاقیت‌ها گره کور بازی‌ها را باز می‌کند.

استیلی درباره زمزمه‌های بازگشت کریمی به تیم ملی گفت: باید در این باره از کی‌روش سوال کرد اما نظر من این است که علی کریمی هنوز هم می‌تواند به تیم ملی کمک کند.

وی در پایان تصریح کرد: باشگاه‌ها باید با تیم ملی هماهنگی لازم را داشته باشند. اگر کی‌روش از یک بازیکن در تیم ملی در پستی خاص استفاده می‌کند مربی باشگاه هم سعی کند از آن بازیکن در همان پست بهره بگیرد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)