مرجع خبری پرسپولیس : سرمربی پرسپولیس گفت: قرار نیست کسی غیر از من ترکیب تیم را تعیین کند و من پاسخگوی تمام مسائل فنی هستم.

 

حمید استیلی درباره اظهارات پنجعلی گفت:‌ ایشان کاپیتان تیمی بود که من در آن بازی می‌کردم پس باید به وی احترام بگذارم. ما نیاز به آرامش داریم و به همین دلیل دوست ندارم حرفی بزنم. الان مهمترین چیز برای پرسپولیس آرامش است. فشار روحی زیادی روی من است.

با بازیکنان صحبت کردم و به آنها گفتم شما راحت باشید؛ یک نفر باید جوابگو باشد که من هستم.

وی در پاسخ به این سؤال که شما بیش از حد احترام بازیکنان را نگه نمی‌دارید، گفت: من جایگاه خودم را می‌دانم و با قدرت کارم را ادامه می‌دهم. مطمئن باشید که می‌دانم چه کاری انجام می‌دهم. ما مشکل روحی و روانی در تیم داریم و روز گذشته نیز دراین باره زیاد صحبت کردیم. این مشکل شاید برخی اوقات با یک، 2 و یا ۳ بازی هم حل نشود.

استیلی ادامه داد: بازیکنان خوبی داریم اما نیاز به زمان داریم. پس از دو برد آرام آرام در حال رسیدن به شرایط ایده‌آل بودیم اما یک باخت همه چیز را خراب کرد. باختی که در مقابل مس آوردیم دلیل داشت ما ۶ بازیکن خود را به دلیل مصدومیت و محرومیت نداشتیم. محمد نصرتی تا ۴ صبح زیر سرم بود. علیرضا حقیقی قبل از بازی مصدوم بود، پس ۸ بازیکن ما دچار مشکل بودند.

وی تاکید کرد: در مقابل این اتفاقات بازیکن محروم حریف روز بازی مقابل ما به میدان آمد. ما روی تمام بازی‌ها و حرکات بازیکنان حریف کار می‌کنیم اما متاسفانه در دیدار مقابل مس بازیکن محروم بازی کرد. خودتان دیدید توپی که خیلی‌ها تصور می‌کردند گل نمی‌شود به تور ما چسبید. نیمه دوم هم مس کرمان چند لایه دفاع کرد. ما ۲۳ ضربه کاشته داشتیم اما نتوانستیم از آن استفاده کنیم.

سرمربی پرسپولیس اظهار داشت: جواد کاظمیان هم یکی از بهترین زنندگان ضربات کاشته است اما دیدید که یک توپ را بالا و یک توپ را پائین زد چون فشار روحی روی او زیاد بود. وقتی مغز فرمان نمی‌دهد اینطور می‌شود. من نمی‌توانم بگویم که این باخت مسئله‌ای نبود ما تا وقتی که در هر بازی گل نمی‌خوریم خیلی خوب بازی می‌کنیم اما بعد از اینکه گل می‌خوریم همه چیز را از دست رفته می‌بینیم.

استیلی خاطرنشان کرد: وقتی توپ وارد دروازه ما می‌شود متاسفانه مردم هم صبر و حوصله ندارند و دوست دارند بازیکنانی که قبول دارند داخل زمین شوند که این هم امری طبیعی است.

وی درباره عملکرد حقیقی گفت: من در ۱۰ بازی گذشته هیچ‌وقت بازیکنی را مقصر ندانستم. سعی می‌کنم فشارهای تیمی روی من باشد و نه بازیکن. فلسفه من این است که هیچ اتفاقی را گردن بازیکن نیندازم.الان هم می‌گویم خودم مقصر هستم. من اصلا نگران آینده‌ام نیستم و تا موقعی که باشم با قدرت کارم را ادامه می‌دهم. فقط ناراحتی من، ناراحتی مردم است که وقتی آنها را در کوچه و خیابان می‌بینم بسیار ناراحت می‌شوم.

استیلی یادآور شد: اگر هم برکنار شوم، هر کاری از دستم برآید انجام می‌دهم تا پرسپولیس موفق شود. من برخی اوقات تا ۴ صبح می‌نشینم و بازی‌‌ها را آنالیز می‌کنم. سر تمرینات ما دیده‌اید که چگونه تمرین می‌کنیم و در زمین چه تاکتیک‌هایی داریم. مهمترین چیز برای ما آرامش است چون پتانسیل تیم ما بسیار بالاست. همه اعتباری که به من داده شده از طرف خدای بزرگ است و از این به بعد هم او به من اعتبار می‌دهد.

استیلی درباره حمایت‌های متوالی علی پروین از خودش گفت: ایشان به ما لطف دارد. در جلسه‌ دیروز هم پروین از من حمایت کرد. از او تشکر می‌کنم و امیدوارم بتوانم جوابگوی اعتماد ایشان باشم.

وی در خصوص بازی روز جمعه با نفت تهران گفت: بازی بسیار سختی پیش رو داریم. نفتی‌ها در صدر جدول و تیمی خطرناک هستند. آنها بازیکنان خوبی دارند اما اگر ما ۵۰ درصد خودمان باشیم حرف‌های زیادی برای گفتن خواهیم داشت.

استیلی در پاسخ سؤالی در خصوص شرح وظایف خودش و علی پروین گفت: شرح وظایف در تیم ما مشخص است و می‌دانیم چه کاری می‌خواهیم انجام دهیم. قبل از اینکه آقای پروین حکم بگیرد از او مشاوره می‌گرفتم و الان هم این کار را می‌کنم. این حرف‌هایی که می‌زنند که ارنج تیم را قرار است فرد دیگری بچیند، درست نیست. من پاسخگوی تمام مسائل فنی هستم و مطمئن باشید که تمام تصمیمات را خودم می‌گیرم و پاسخگو هستم اما همیشه مشورت می‌گیرم.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا هر روز برای جایگزینی شما یک نفر معرفی می‌شود، گفت: شاید برای هر باشگاهی این اتفاق بیفتد مخصوصا پرسپولیس که باشگاه بزرگی است. من برای پرسپولیس بازی کردم و هرچه دارم از این تیم است. من یک ساعته به این تیم نیامدم و مطمئن باشید هر کس جای من بیاید به خاطر پرسپولیس به او کمک می‌کنم. این توقع را نداشتم که از هفته اول زیر فشار زیاد باشم اما باز هم اشکالی ندارد و امیدوارم همیشه پرسپولیس موفق شود.

سرمربی پرسپولیس درباره انتقادهای برخی از پیشکسوتان ‌گفت: به نظر همه احترام می‌گذارم؛ هم به بزرگتر از خودم و هم کوچکتر. حاضرم همه چیز را در فوتبال از دست بدهم ولی اخلاق را از دست ندهم چون برای من اخلاق بسیار مهم است.

استیلی اضافه کرد: صددرصد به تیم خودم اعتقاد دارم. ما در دو بازی یک موقعیت به حریف ندادیم و ۶ امتیاز گرفتیم. ساختار دفاعی ما بسیار خوب بود و ساختار حمله ما هم خوب کار کرد اما نیاز به زمان داریم که در ساختار حمله و سایر کارها موفق شویم. هر دفعه هم که زمان داشتیم متاسفانه تیم به دو قسمت تقسیم شد یک سری با تیم ملی بودند و یک سری در تمرینات پرسپولیس.

استیلی خاطرنشان کرد: خیلی سخت است و ما باید در جام حذفی هم به میدان برویم. در جلسه‌ای با خوردبین از او خواستم پیگیری کند تا فرصت بیشتری برای بازسازی بین بازی‌ها به ما داده شود.

استیلی تاکید کرد:‌ پرسپولیس را با تمام وجودم دوست دارم و فوتبال و کار مربیگری همین است. دیگر بزرگتر از پروین در فوتبال نداریم؛ من پای ایشان ایستادم و حتی یک سال بازی نکردم. من به کارم اعتقاد دارم چون می‌دانم که چه اتفاقی برایم می‌افتد.

وی اظهار داشت: من دروغ نمی‌گویم و همیشه دوست دارم روراست باشم. از برخی تخریب‌ها ناراحت می‌شوم. انتقاد بکنید اما تخریب نکنید. باز هم می‌گویم فوتبال ما بزرگتر از علی پروین ندارد و دیدید علی‌رغم اینکه این همه جام برای پرسپولیس آورد مجبور شد از این تیم جدا شود. آن چیزی که باقی می‌ماند رفتار و اخلاق و کردار صحیح است. قهرمانی می‌آید و می‌رود.

وی در پایان درباره آخرین شرایط مصدومان پرسپولیس گفت: امروز کریمی به توپ ضربه زد و در بازی مقابل نفت به میدان می‌رود اما علی‌ عسگری و محمد را به دلیل مصدومیت در اختیار نداریم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)