مرجع خبری پرسپولیس : با توجه به برگزاری جلسه کمیته فنی باشگاه پرسپولیس به نظر می‌رسد استیلی رفتنی است و مربی جدید در راه است.


پرسپولیس این روزها همانند کلاف سردرگمی است که هر چه بیشتر آن را می چرخانیم بیش از گذشته پیچیده می شود. درد این تیم مشخص است و راه درمان هم معلوم اما انگار گوشی نیست که این درد را بشنود و چشمی نیست که راه درمان را ببیند.

 

زمانی که محمد رویانیان را به عنوان مدیرعامل پرسپولیس معرفی کردند خیلی ها معتقد بودند اگر او در زمینه سوخت و مدیریت سوخت فردی توانمند و مدیری مدبر بوده دلیلی نمی شود در عرصه ورزش و به خصوص مدیریت باشگاه پر حاشیه پرسپولیس هم موفق شود. از همان ابتدا به او خرده گرفته شد که چون مدیری ورزشی و به خصوص فوتبالی نیست نمی تواند راه به جایی ببرد و همه آن کارنامه خوب مدیریتی هم در زیر سایه ناکامی در فوتبال محو می شود.

این یک واقعیت است که مدیریت ورزشی کار هر فردی نیست اما درست نبود که از همان ابتدای راه نشناخته و ندیده رویانیان را زیر سوال می بردیم اما اتفاقاتی که این روزها در پرسپولیس رخ می دهد نشان می دهد مدیر سرخپوشان باید قدری خود را به فوتبال و حاشیه های آن نزدیک کند.

* استیلی می ماند؟ استیلی موقتی می ماند؟
دیروز جلسه ای به نظر از جنس کمیته فنی در باشگاه پرسپولیس برگزار شد. در این نشست که از زادمهر یکی از اعضای کمیته فنی خبری نبود، پروین، پنجعلی، رویانیان و استیلی حضور داشتند.

سوال اول این است؛ اساسا دلیل تشکیل این جلسه چه بود؟ قرار بود مدیران و سرمربی پرسپولیس به چه نتیجه ای برسند؟ قرار بود استیلی گزارش کار خود را بدهد یا دلیل این مدل بازی تیم و این طور نتیجه نگرفتن را توجیه کند؟

۱۱ هفته از لیگ گذشته پرسپولیس در رده یازدهم است با ۱۳ امتیاز. چه اتفاقی باید رخ دهد تا مسئولان پرسپولیس به این نتیجه برسند که باید شوکی به این تیم وارد شود؟


اینجاست که می گوییم شاید حق با منتقدان رویانیان بود. اگر او کمی فوتبالی تر بود اکنون تصمیم آخر را گرفته بود و دیگر کار به این همه بحث و جدل نمی کشید.

در سر مدیرعامل پرسپولیس چه می گذرد؟ یعنی اگر در مدیریت سوخت یکی از عوامل پایین دستی او در کارش موفقیتی حاصل نکند به او هفته ها فرصت می دهد؟

اصلا مگر مدیریت در سوخت مثل فوتبال است؟ حوصله ای که مردم در استفاده از کارت های سوخت دارند با صبری که برای موفقیت یک تیم فوتبالی دارند باید یکی باشد؟ آیا می توان این توقع را از هواداران پرسپولیس داشت که هفته ها و هفته ها صبوری کنند و وقتی کار از کار گذشت و دیگر هیچ امیدی به قهرمانی نبود تازه تصمیم به تغییر گرفت.

* مربی خارجی می آید یا نمی آید؟
دیروز تصمیم گرفته شده استیلی بماند. استیلی مربی جوانی است. همه می دانیم او برای این فوتبال زحمت کشیده اما گاهی کار گره میخورد. این قانون بی رحم فوتبال است. با وجود اینکه تصور می شد باشگاه به چنین نتیجه ای رسیده و حتی اظهارات متناقض اعضای کمیته فنی و هیئت مدیره پرسپولیس هم نشان از همین مسئله می داد اما دیروز تصمیم بزرگ گرفته شد و کوه، موش زایید.

استیلی ماندنی شد. این خبر را شنیدیم اما شایعه شده که مسئولان تیم در حال مذاکره با یک مربی خارجی هستند و تا زمانی که با او به توافق نهایی نرسند استیلی را از سیستم خود خارج نمی کنند.

صحبت های رویانیان هم حکایت از همین سیاست دارد. او عنوان کرده اگر در این شرایط استیلی را بردارند چه مشکلی حل می شود. به نظر می رسد آنها این سیاست را در پیش گرفته اند که تا زمانی که جانشین استیلی را مشخص نکرده اند او بماند. البته حق هم دارند. اگر استیلی امروز برود چه کسی جانشین او شود؟ در حال حاضر گزینه ای وجود ندارد. پرسپولیسی ها نمی خواهند استیلی برود و هفته ها به دنبال سرمربی باشند اما سوال اینجاست اگر استیلی ماند و نتیجه گرفت قرار است سرمربی خارجی جدید به چه بهانه ای به پرسپولیس بیاید؟ اگر استیلی ماند و سرمربی خارجی نیامد و تیم همین شرایط را داشت تکلیف صبوری های هواداران چه می شود؟ چرا از کمیته فنی پرسپولیس آوای همدلی به گوش نمی رسد؟ چرا پنجعلی از ضرورت وارد شدن شوک با تغییر کادر فنی صحبت می کند و به دایی در حالی که با راه آهن قرارداد دارد زنگ می زند اما پروین و رویانیان از کادرفنی حمایت می کنند؟

کاش یکی مدیریت بحران را تعریف کند. پرسپولیس مثل همیشه در بی مدیریتی می سوزد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)