خبرگزاری پرسپولیس :  پرطرفدارترین باشگاه ایران و آسیا، تاریخ پرافتخاری دارد که به زودی مکتوب و مستند در قالب کتاب پرسپولیس منتشر شده و در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد.

دکتر علیرضا اسماعیلی با اعلام این مطلب گفت: زمان و انرژی زیادی برای تهیه این کتاب به کار گرفته شده است. تعدادی از عزیزانی که از نزدیک در جریان مسائل پرسپولیس بودند و آمار مستند را در اختیار داشتند در این پروژه همکاری داشته‌اند.

وی ادامه داد: باشگاهی مثل پرسپولیس شایسته آن است که تاریخچه‌ای مستند در اختیار داشته باشد. کتاب جامع پرسپولیس در شش جلد به این منظور تهیه شده است که قصد داریم در ماه جاری از آن رونمایی کنیم.

چاپ ابتدایی این کتاب در اختیار 30 نفر از بزرگان پرسپولیس قرار گرفت تا مسائلی که به نظرشان می‌رسد را اعلام کنند. این عزیزان ضمن ابراز لطف فراوان، نکاتی را مطرح کردند که در نسخه نهایی گنجانده می‌شود.

رئیس کمیته فرهنگی و اجتماعی پرسپولیس خاطر نشان کرد: در کتاب جامع پرسپولیس با تعریف شاخص‌هایی بر اساس زمان حضور و تعداد بازی انجام شده، سوابق بازیکنان، مربیان و مدیران باشگاه جمع‌آوری شده است. تاریخچه کامل بازی‌ها، گلزنان، کاپیتان‌ها، ملی‌پوشان، افتخارات و قهرمانی‌ها و سیر تحولات جزو مواردی است که در این کتاب به شکل مستند جمع آوری شده و در اختیار هواداران و اهل فن قرار می‌گیرد.

دکتر اسماعیل تصریح کرد: بیش از این، کتاب‌هایی در حوزه پرسپولیس منتشر شده است اما منسجم، پیوسته و جامع نبوده است. اینبار تلاش شده است کتابی تهیه شود که پاسخگوی سوالات گوناگون هواداران در حوزه تیم باشد. بخش مهمی از این کتاب، تاریخ شفاهی است که در قالب صحبت‌های پیشکسوتان باشگاه جمع‌آوری شده است و از همین طریق تصاویری هم جمع‌آوری شده است که بعضا برای اولین بار منتشر خواهد شد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)