پرسپولیس نیوز : روز سه شنبه تحلیلی در یکی از پربیننده ترین سایت های ورزشی کشور منتشر شده و در آن احتمال صعود تیم های ایرانی و حریفان بعدی آن ها در دور حذفی لیگ قهرمانان آسیا بررسی شد.

به گزارش پرسپولیس نیوز؛ بخشی از این مطلب را بخوانید: « تیم اول گروه A با تیم دوم گروه C بازی دارد در این گروه صعود الهلال و السد قطعی شده است. 2 تیم 10 امتیازی هستند و تفاضل الهلال بهتر است. اگر بازی در عربستان حتی مساوی هم شود، الهلال تیم اول گروه است و السد به عنوان تیم دوم حریف پرسپولیس است.»

 

این در حالی است که چنین چیزی صحت ندارد و السد در صورت تساوی با الهلال به دلیل پیروزی برابر این تیم در بازی رفت و به دلیل برتری در بازی رو در رو بالاتر از این تیم و در صدر جدول گروه قرار خواهد گرفت و تفاضل گل اولویتی در این رده بندی ندارد. در واقع همین حالا نیز جدول گروه اشکال دارد و این السد است که باید به عنوان صدرنشین گروه قرار گیرد نه الهلال.

 

این تحلیل از اطلاعات غلط مسئولان این سایت از قوانین کنفدارسیون فوتبال آسیا سرچشمه می گیرد و همین اطلاعات غلط مبنای تشکیل جدول های مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در سایت شده و ده ها هزار نفر مخاطبان ورزش کشور را به اشتباه انداخته است.

 

این تصاویر نمونه هایی از جدول های این سایت و مقایسه آن با جدول سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا را نشان می دهد:

 

 

زیر جدول کنفدارسیون فوتبال آسیا به صراحت این نکته ذکر شده است که جدول ابتدا بر اساس امتیازات  و بازی رو در رو و سپس تفاضل گل و گل زده هر تیم تشکل شده است.

امیدواریم مسئولان تیم ها با این اطلاعات غلط استراتژی تیم های خود را مشخص نکنند.

اختصاصی / پرسپولیس نیوز

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)