مرجع خبری پرسپولیس : اشپيتين آرفى: براى آقاى گل شدن مى جنگم

۱۸ گلى كه سال قبل به ثمر رساند باعث شد به يكباره تبديل به چهره اى سرشناس در ليگ هشتم شود تا اكثر تيم هاى ليگ برترى براى فصل نقل و انتقالات نگاه ويژه اى براى جذب اين مهاجم خارجى داشته باشند اما در نهايت قرعه به نام پرسپوليس افتاد تا در جذب اشپيتين آرفى، مهاجم خارجى پيام موفق تر از ساير رقبا باشد. در شرايطى كه طى سال هاى گذشته خط حمله سرخ هاى تهرانى در بازى هاى خود مهاجمان خارجى را در اختيار داشتند، پرسپوليسى ها چشم انتظار درخشش مهاجم جديد خود هستند. در حالى كه اين انتظار در فصل گذشته توسط ابراهيم توره آن طور كه بايد و شايد رنگ واقعيت به خود نگرفت. در صحبتى كه با اشپيتين داشتيم اين مهاجم سرخ ها با اميدوارى از آينده پرسپوليس سخن گفت. ماحصل اين گفت و گو را در ذيل بخوانيد:

امسال شرايط خاصى در پرسپوليس دارى. فكر مى كنى بتوانى از عهده اين مسئوليت برآيى؟
سال قبل وقتى براى اولين بار به ايران آمدم، هيچ كس مرا نمى شناخت و من يك مهاجم ناشناخته بودم اما اين موضوع باعث نشد در كارم با مشكل مواجه شوم. خوشبختانه در فصل گذشته جزو مردان موفق ليگ ايران بودم و توانستم ۱۸ گل براى پيام به ثمر برسانم.

و حالا تبديل به چهره اى شناخته شده در ايران هستى؟
بله و اين موضوع مسئوليت من را بالا مى برد و بايد با تمام قوا بجنگم تا بتوانم عملكرد خوبى از خود به نمايش بگذارم. اميدوارم همان طور كه براى پيام مهره خوبى بودم، براى پرسپوليس هم بازيكن مفيدى باشم.


همان طور كه اشاره كردى سال قبل ۱۸ گل زدى و آقاى گل پيام شدى. فكر مى كنى با پيراهن پرسپوليس چند گل به ثمر برسانى؟

كار و وظيفه اصلى هر فورواردى گلزنى است و براى من هم اين موضوع خيلى مهم است و از گلزنى لذت مى برم. به همه پرسپوليسى ها اطمينان مى دهم حداقل ۲۰ گل براى اين تيم به ثمر برسانم و در دومين سال حضورم در ايران و اولين تجربه ام در پرسپوليس بتوانم آقاى گلى را به دست آورم.

اين موضوع ارتباط مستقيمى با تغذيه مناسب از سوى ساير همتيمى هايت به خصوص هافبك ها دارد. به نظرت از اين جهت شرايط خوب باشد؟
اميدوارم اين طور باشد و بتوانم از توپ هايى كه دوستانم در تيم به من مى رسانند نهايت استفاده را برده و نتيجه تلاش آنها را به خوبى بدهم. پرسپوليس از بازيكنان خوبى سود مى برد اما موضوعى كه براى من جاى افسوى دارد اين است كه چرا بازيكن خوبى مثل پژمان نورى امسال در پرسپوليس نيست. او بازيكن باتجربه و جنگنده اى است كه تجربه و دوندگى اش مى تواند براى هر تيمى مفيد باشد. البته الان خيلى دوست دارم بتوانم حالا كه در پرسپوليس هستم در تيمى بازى كنم كه بازيكن خوبى چون على كريمى دارد. نمى دانم وضعيت او با پرسپوليس چطور خواهد شد اما دوست دارم بازيكنى چون كريمى در پرسپوليس ماندنى شود چون واقعاً حركاتش فوق العاده است. من قدر پاس هاى طلايى على كريمى را مى دانم.

اگر اتفاق خاصى رخ ندهد در خط حمله پرسپوليس بايد در كنار مهاجمى چون محسن خليلى و مجتبى زارع كار كنى. چقدر آماده هستى در رقابت با اين نفرات باشى؟
سال قبل اكثر گل هايى كه پرسپوليس به ثمر رساند ديد. پرسپوليس هميشه مهاجمان خوبى داشته و دارد. مهاجمانى كه اكثر آقاى گل شدند. مثل محسن خليلى يا ابراهيم توره و على نيكبخت كه گلزنان خوبى هستند. براى اين فصل هم آماده هستم با تمام قدرت بجنگم و در كنار ساير مهاجمان، قدرت خط حمله پرسپوليس را دوچندان كنيم. مى جنگيم تا هم به نفع تيم باشد هم خودمان بتوانيم از نظر فردى عملكرد خوبى از خود به نمايش بگذاريم.

در پايان فصل چه جايگاهى را براى پرسپوليس تصور مى كنى؟
الان براى قضاوت زود است اما مى دانيم كار سختى پيش رو داريم اما بايد با تمام قوا تلاش كنيم تا اول شويم. پرسپوليس تيم بزرگى است و بايد بهترين نتايج را كسب كند. اگر تلاشمان را اضافه كنيم قطعاً مى توانيم به خواسته مان برسيم.


در اين مدت كه به پرسپوليس آمدى جو تيم را چطور ديدى؟
تقريباً با همه بازيكنان و اعضاى تيم دوست شده ام و صميمى شده ام. جو خوبى در تيم حاكم است و ما قبل از اينكه رقيب در زمين باشيم، دوست هستيم كه اين موضوع مى تواند كمك بزرگى براى رسيدن به هدفمان باشد و به ما كمك مى كند تا در روزهاى سخت بتوانيم از مسئوليت هايى كه بر عهده ما گذاشته اند برآييم

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)