پرسپولیس نیوز: رییس کمیته داوران گفت: برای مهدی تاج چه فرقی می کند که که کدام تیم قهرمان شود؟
 
فریدون اصفهانیان درباره درباره قضاوت علیرضا فغانی در بازی پرسپولیس و ذوب آهن اظهار داشت: من ابتدا باید بگویم که طبق گزارش ناظر بازی فغانی روی پنالتی ذوب آهن اشتباه کرده و از نظر ما عملکرد خوبی در مسابقه دیروز نداشته است اما یک مساله ای می ماند. اینکه تیم پرسپولیس دیروز موقعیت های متعددی را به گل تبدیل نکرد و حالا همه چیز را گردن می اندازد.
 
چرا باشگاه پرسپولیس به بازیکن فلان میلیون دلاری اش نمی گوید چرا گل نمی زنی؟ وقتی بازیکنشان از دو متری توپ را به آسمان می زند، داور مقصر است؟ توپ هایشان را گل نکرده اند و بعد با یک اشتباه همه چیز را گردن داور می اندازند!
 
وی درباره اینکه گفته می شود داوری های علیه پرسپولیس عمدی است، تاکید کرد: این حرف ها چیست که می زنند؟ انتقاد می کنند که چرا فغانی 3 هفته است قضاوت نکرده و ناگهان این مسابقه را گرفته است، فغانی هفته پیش خارج از کشور قضاوت کرده است. بعضی مواقع تحلیل هایی می شود که درست نیست. 
 
رییس کمیته داوران ادامه داد: من نمی خواهم وارد برخی فضاها بشوم اما آنهایی که بحث اصفهانی بودن مهدی تاج را مطرح می کنند، خدارا درنظر بگیرند و کلاهشان را قاضی کنند. واقعا برای تاج چه فرقی می کند کدام تیم قهرمان شود و کدام یکی نایب قهرمان؟ متاسفانه تهرانی ها خودشان را از همه چیز مبرا می دانند اما یک بچه شهرستانی را همه جوره تحت فشار قرار می دهند. فغانی داور بین المللی ما است و حالا یک اشتباهی کرده باید اینگونه علیه او موضع بگیریم؟
 
اصفهانیان در پاسخ به این پرسش که آیا احتمال محرومیت فغانی وجود دارد، گفت: با توجه به نمره ای که فغانی گرفته طبق آیین نامه انضباطی با او برخورد می کنیم. او عملکرد خوبی نداشت و احتمالا هفته بعد قضاوت نخواهد داشت. بعد از آن هم باید درباره اش تصمیم بگیریم.
 
وی درباره اینکه دادگان شب گذشته از قول محسن قهرمانی اعلام کرد که از فدراسیون خواسته اند یک مسابقه را دربیاورد، تصریح کرد: من بی اطلاع هستم. نمی دانم دادگان چه گفته اما یکی باید به قهرمانی بگوید اگر اینطور تو چرا قبول کردی که چنین کاری انجام دهی؟ مگر می شود یک داور عمدا علیه تیمی سوت بزند؟ من واقعا نمی دانم و مانده ام چه باید بگویم.
اصفهانیان در پاسخ به این پرسش که آیا از حاشیه های پیش آمده در داوری خسته نشده، خاطرنشان کرد: خیر، من مرد خستگی ناپذیر هستم چون به کارم ایمان دارم. ما برای سازندگی گام برمی داریم و سعی می کنیم ضعف ها را پوشش دهیم. همه داوران در سطح جام جهانی هم اشتباه می کنند. 
 
وی در پایان افزود: از مسئولان تیم ها می خواهم خودشان صبر بیشتری به خرج دهند و اینطور بی محابا به داوران حمله نکنند. چون این شرایط به سود فوتبال ایران نیست. 
 
 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)