پرسپولیس نیوز : کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان گفت:ژوزه می گفت کمیته فنی را قبول ندارم و اساسا این مربیان از بالا به ما نگاه می کنند.

افشین پیروانی درباره شرایط تیم ملی و اختلافات به وجود آمده میان کارلوس کی روش و فدراسیون فوتبال عنوان کرد:این درست که کی روش تیم ملی را به جام جهانی برد ولی دلیل نمی شود فوتبال را به خاطر جام جهانی تعطیل کرد.ما هم در سال 98 فرانسه به جام جهانی رفتیم اما در آن سال هم لیگ برگزار شد و هم حذفی و مسابقات تدارکاتی مان را هم برگزار کردیم.

وی ادامه داد:فوتبال ما به کار تاکتیکی نیاز دارد تا نقایصش را برطرف کند.من می خواهم بپرسم الان که ماهها تا جام جهانی مانده کی روش می خواهد روی این تیم کار بدنی کند؟واقعا 10 مانده به جام جهانی می خواهد چه کند؟مرحوم ایویچ روی تیم ملی جام جهانی 98 فرانسه مدتی کار بدنی انجام داد و به صورت مستقیم همان تیم راهی جام جهانی شد.

مدافع پیشین تیم ملی افزود:به نظر من هزینه سه اردو را باید بگذاریم تا بازی تدارکاتی با تیم های بزرگ مسابقه بدهیم.1000 جلسه تمرین به اندازه یک مسابقه تدارکاتی ارزش ندارد.برویم ایتالیا را به ایران بیاوریم.برویم با تیم های بزرگ بازی کنیم تا تیم ملی برای حضور در این میدان بزرگ آماده شود. اجازه ندهیم فردا روز کی روش بهانه بیاورد و بگوید چنین و چنان شده بود.هر چند

اگر به جام جهانی هم نمی رفتیم کی روش بهانه های لازم را داشت.

وی درباره اینکه برخی بازی ایران و کره جنوبی در سئول را با مسابقه ایران و استرالیا در ملبورن مقایسه می کنند گفت:این حرفها دیگر چیست؟آن زمانیکه ما با استرالیا بازی کردیم،18 بازیکن این تیم در لیگ برتر انگلیس بازی می کردند.زوج هری کیول و ویدمار در فوتبال جزیره معروف بود.فرق می کند با بازی کره که یک صحنه موقعیت گل داشتیم و بردیم.البته نمی خواهم کار تیم ملی را لوث کنم اما این دو بازی قابل مقایسه نیستند.

پیروانی درباره پیش بینی اش از عملکرد تیم ملی در جام جهانی 2014 گفت:من شخصا توقع ندارم تیم ملی به مرحله بعدی جام جهانی برود ولی باید خوب بازی کنیم.کی روش می گوید جام حذفی نگذاریم تا من تیم ملی را دو هفته به اردوی پرتغال ببرم.آنجا مگر قرار است چه اتفاقی بیفتد؟

وی درباره اینکه آیا کمیته فنی فدراسیون فوتبال نمی تواند با کی روش به نتیجه برسد گفت:اصلا این اتفاق نمی افتد چون این مربیانی که از خارج از کشور می آیند اساسا کمیته فنی را قبول ندارند.در پرسپولیس،من عضو کمیته فنی بودم و یک جلسه با ژوزه گذاشتیم و حرف زدیم.در پایان جلسه نزدیک بود با من درگیر شود .ژوزه می گفت کمیته فنی را قبول ندارم و اساسا این مربیان از بالا به ما نگاه می کنند.

پیروانی درباره وضعیت استقلال در آستانه بازی برگشت مقابل بوریرام در تایلند عنوان کرد:برای استقلال به عنوان نماینده ایران آرزوی موفقیت می کنم.من بحثی را چندی پیش با مدیرعامل استقلال که برایش احترام خاصی قائلم مطرح کردم و به او گفتم با توجه به شرایط تیم در آسیا کاش یک جوری شرایطی فراهم می شد تا مجتبی جباری در استقلال بماند.به حواشی کاری ندارم اما معتقدم حضور جباری به استقلال کمک زیادی می کرد.

وی ادامه داد:این درست که الان در خط میانی استقلال ،جواد نکونام،آندرانیک تیموریان و ساموئل بازی می کنند اما هر سه بازیکن در واقع یک کار را می کنند و این مساله جای خالی جباری را به عنوان یک بازیکن خلاق بیشتر نشان می دهد.پژمان نوری هم که در پست های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.از سوی دیگر،تا به امروز هم که از گوران لاوره جز دو مصاحبه چیزی ندیدیم.

پیروانی افزود:در این همه سال که بازیکنان خارجی به فوتبال ایران آمده است شاید به اندازه انگشتان دو دست بازیکن قابل ندیدیم.باشگاههای ما به جای اینکه چند بازیکن خارجی بگیرند که تازه هم سطح بازیکنان ایرانی هستند باید یک بازیکن بزرگ خارجی جذب کنند.متاسفانه امروز 90 درصد بازیکنان خارجی لیگ برتر ذخیره هستند.من می خواهم بدانم پس از رفتن آرمناک،فابیو جان واریو،ابراهیم توره و چند بازیکن دیگر چه بازیکن بزرگ خارجی به این فوتبال آمده است؟

وی درباره عملکرد تیم تراکتورسازی در لیگ سیزدهم گفت:تراکتورسازی بازیکنان خوبی دارد و از سرمایه خوبی در بعد تماشاگرانش بهره می برد.این مساله باید آسیب شناسی شود که چرا در خانه نتیجه نمی گیرد و در بیرون خانه نتیجه می گیرد.این امتیازاتی که در بازی های خانگی این تیم ازدست می رود در آینده برای تراکتورسازی مشکل ساز می شود.
پیروانی درباره وضعیت پرسپولیس در فصل جاری گفت:به عنوان یک پرسپولیسی بگویم که خیلی بد است که در سالهای اخیر پرسپولیس رنگ صدر را به خود ندیده است اما با توجه به کارآمدی کادر فنی و بازیکنانش اطمینان دارم این تیم امسال  قهرمان می شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)