مرجع خبری پرسپولیس : افشين قطبي سرمربي تيم ملي فوتبال ايران در تازه‌ترين اظهارات خود درباره تيم ملي و مسائل مربوط به آن حرف‌هايي را به زبان آورد كه جاي تعجب بسيار داشت و همین امر واکنش اهالی فوتبال و کارشناسان را برانگیخت.
قطبي گفت:‌من آمده‌ام تا در تيم ملي تغيير نسل بوجود بياورم. به آن شخصيت بدهم و با جوان‌گرايي در آن تماشاگران را با ورزشگاه‌ها آشتي دهم. ادعاهايي كه بعضا نشان از عدم شناخت كافي و لازم افشين قطبي نسبت به فوتبال ايران را مي‌دهد.
‌ درباره حرف‌هاي اخير قطبي با تعدادی از کارشناسان به گفت‌وگو نشسته که در ادامه می آید:

 

* حشمت مهاجراني:‌حرف‌هاي قطبي به خاطر آن است كه فوتبال ايران را نمي‌شناسد

طي روزهاي گذشته به آن اندازه درباره قطبي و عملكرد او در تيم ملي صحبت كرده‌ام كه نسبت به اين نام دچار آلرژي شده‌ام. حشمت مهاجراني مدير فني تيم استيل آذين و سرمربي سال‌هاي دور فوتبال ايران درباره ادعاهاي اين روزهاي افشين قطبي گفت:‌انتظاري جز اين نبايد از قطبي داشت. او حرف‌هايي را درباره فوتبال ايران و تيم ملي به زبان مي‌آورد كه نشان از عدم شناخت او از فوتبال ايران دارد.

مهاجراني گفت: قطبي تيم ملي پنج سال پيش ايران را نمي‌شناسد، حالا چگونه درباره وضعيت فوتبال ايران و بازيكنان آن اظهارنظر می كند، اين ديگر باعث تعجب است.
سرمربي سال‌هاي دور فوتبال ايران گفت:‌قطبي فقط امروز را مي‌بيند و فكر مي‌كند كه تنها خودش مي‌تواند چنين كارهايي را انجام دهد.
مهاجراني درباره ادعاي جوانگرايي افشين قطبي گفت: جوانگرايي هم زمان خاص خودش را دارد و در كوتاه مدت جواب نمي‌دهد. اما اينكه ايشان مدعي هستند كه عامل جوانگرايي در تيم ملي شده‌اند، اين يك اشتباه محض است، چرا كه پيش از اينها هم در زمان علي دايي بهتر و اصولي‌تر اتجام شد وديديد كه جواب هم نداد.
سرمربي سال‌هاي دور فوتبال ايران گفت: الان هم جوانگرايي خاصی در تيم ملي ايجاد نشده است و ما هر آنچه را كه امروز در تيم ملي كشورمان به عنوان بازيكن جوان داريم بازيكناني هستند كه از گذشته تيم ملي برايمان باقي مانده‌اند و اينكه ما بخواهيم اين بازيكنان را به خودمان نسبت بدهيم، اين ديگر بي‌انصافي است.
مهاجراني گفت:البته جوانگرایی هم راهکار خاص خودش را دارد و اگر با مطالعه نباشد ممکن است خسارت به بار آورد. ‌اينكه در آستانه مسابقات مهم و رسمي بخواهيم جوانگرايي كنيم، اين اصلا چيز خوبي نيست و نشان از بي‌دانشي ما دارد.

 

*جلال طالبي: قطبي در روياست وتخيلي حرف مي‌زند

افشين قطبي در رويا زندگي مي‌كند و تخيلي حرف مي‌زند و واقعيت‌هاي فوتبال ايران را يانمي‌بيند و يا اينكه نمي‌خواهد ببيند.
جلال طالبي سرمربي اسبق تيم ملي فوتبال ايران در گفت‌وگو با ايلنا ضمن بيان مطلب بالا گفت: متاسفانه ايشان اطلاع‌ چنداني در خصوص سابقه فوتبال ايران ندارد و اين واقعيت مهم را هم نمي‌خواهد بپذيرد.
طالبي افزود: قطبی بهتر است يك بررسي كلي از وضعيت سابق تيم ملي داشته باشد و از كساني كه آگاه به مسائل هستند سئوال كنند و بعد دست به قضاوت بزنند.
سرمربي اسبق تيم ملي فوتبال ايران گفت: حرف‌هاي قطبي كمي جاي سئوال دارد ايشان به گونه‌اي صحبت مي‌كنند كه انگار پيش از اين در تيم ملي نظم و انضباط نبوده است. انگار پيش از اين تيم ملي شخصيت نداشته است.
جلال طالبي افزود: قطبي ادعا مي‌كند كه آمده است تا به فوتبال ايران كمك كند اما بيان اين حرف‌ها نسبت به مربيان قبلي تيم ملي اندكي بي‌انصافي است. البته سابقه كوتاه قطبي خود خيلي از مسائل را آشكار مي‌سازد چرا كه ما معناي نظم و انضباط مورد نظر ايشان را پيش از اين در تيم پرسپوليس و تيم ملي ديده‌ايم و نيازي به بازگويي آن نيست.
طالبي گفت: قطبي اگر بخواهند به همين گونه بي‌رحمانه و ناشیانه عملكرد ديگران را به زير سئوال ببرد به هيچ وجه پذيرفتني نيست و حتما پاسخ های در خور شان خودش را خواهند گرفت.
سرمربي اسبق تيم ملي فوتبال ايران در پايان درباره ادعاي جوانگرايي افشين قطبي گفت: گويا قطبي نمي‌داند كه پيش از اين مربياني مانند محمد مايلي‌كهن و علي دايي هم به لحاظ جوانگرايي خيلي جلوتر از افشين قطبي بوده‌اند، ايشان گويا نمي‌دانند كه اگر تيم ملي در زمان علي دايي ضربه خورد و نتيجه نگرفت به خاطر توجه ايشان به جوانگرايي بود، اما به هر صورت جوانگرايي قطبي مبارك خودشان باشد.

 

* مهدي مناجاتي: نمي‌دانم چرا با حرف‌هاي قطبي برخورد نمي‌شود

واقعا تعجب مي‌كنم كه چرا مسئولان فدراسيون فوتبال برخوردي با حرف‌هاي افشين قطبي نمي‌كنند چرا كه ايشان با حرف‌هاي خود به نوعي رئيس سازمان تربيت‌بدني، فدراسيون فوتبال و رئيس آن را به زير سئوال برده است.
مهدي مناجاتي سرپرست اسبق تيم ملي درباره حرف‌هاي اخير افشين قطبي به ايلنا گفت:‌متاسفانه گويا قطبي فراموش كرده كه توسط دلالان به روي كار آمده‌ و احتمالا ايشان فراموش كرده‌اند كه وقتي در پرسپوليس كم آوردند پا به فرار گذاشتند و رفتند.
سرپرست اسبق تيم ملي گفت: گويا قطبي فكر مي‌كند كه تيم ملي طي اين يكي، دو سالي كه ايشان به ايران آمده‌اند تشكيل شده است و كسي هم نيست كه به او بگويد كه تيم ملي ايران سابقه‌اي بسيار درخشان و طولاني دارد و به لحاظ مربي طي چندين ده سال اخير كساني بر سر خود ديده است كه به لحاظ سواد و شخصيتي به مراتب بالاتر از افشين قطبي بودند.
مهدي مناجاتي گفت: البته زياد نبايد از قطبي انتظار داشت. ايشان مدت نسبتا زيادي در ايران نبوده‌اند و نمي‌دانند كه طي سال‌هاي گذشته چه اتفاقاتي در فوتبال ايران افتاده است و همين مسئله باعث شده تا با حركات و پررويي هر حرفي را كه از زبانش بيرون مي‌آيد بگويد.
سرپرست اسبق تيم ملي درباره ادعاي جوانگرايي افشين قطبي گفت: جوانگرايي كه قطبي ادعاي آن را دارند، در دوره امير قلعه‌نويي هم وجود داشت. در زمان علي دايي هم بود و همين حاج صفي و … حاصل توجه علي‌دايي به آنها بوده است.
مناجاتي گفت: تعجب من از اين است كه چرا تلويزيون و برخي از مطبوعات يكسويه با افشين قطبي به گفت‌وگو مي‌نشينند و كسي را در مقام پاسخگويي در مقابل او قرار نمي‌دهند كه بتواند از حيثيت فوتبال ايران در مقابل ادعهای توخالی قطبی دفاع كند.

 

* ذوالفقارنسب: سقف تحمل‌پذيري قطبي بايد بيشتر از اينها باشد

افشين قطبي در حال حاضر به دليل مسئوليتي كه درتيم ملي دارند، بايد خيلي از مسائل را در نظر بگيرند و تواناتر از اين حر‏‌ف‌ها عمل كنند. ايشان بايد سقف تحمل‌پذيري خود را بالا ببرند و بسيار دقيق‌تر از اينها عمل كنند.
مربي اسبق تيم ملي فوتبال ايران درباره حر‏‌ف‌هاي اخير افشين قطبي گفت:‌در حال حاضر قطبي مورد اعتماد فدراسيون فوتبال هستند و بايد تا جايي كه امكان دارد به صورت اصولي از ايشان حمايت شود. اما من اعتقاد دارم كه صحبت‌هاي اخير قطبي نشان دهنده عدم شناخت ايشان از فوتبال ايران است.
ذوالفقارنسب در ادامه گفت: فوتبال ايران يك فوتبال استثنايي در سراسر دنياست كه تابع شرايط روزي می باشد.
دكتر فوتبال ايران گفت:‌ناكامي پشت ناكامي، محو شدن ستاره‌ها، بازيكنان نخبه و تاثيرگذار و … نشان‌دهنده شرايط استثنايي فوتبال ايران است،‌ما در حال حاضر منتظر يك مرحله گذار هستيم. منتظر ايجاد يك پل، پلي كه متاسفانه هنوز ساخته نشده است و ما بايد آگاهانه و منطقي مرحله گذار راطي كنيم.
ذوالفقارنسب گفت: براي عبور موفق از مرحله گذار به عوامل زيادي نياز داريم. شناخت عميق، قدرت مديريتي بالا، برنامه‌ريزي صحيح، شخصيت توانمند و ….
بيژن ذوالفقارنسب در ادامه گفت: پست سرمربي‌گري تيم ملي پست بسيار حساسي است. پستي كه هر كسي نمي‌تواند در آن مسئوليت قرار گيرد و اگر قطبي توانمندي نشستن بر روي نيمكت تيم ملي را در خود ديده‌اند، بسيار صبورتر و با تحمل بيشتري در انجام وظايف خود بكوشند.

 

* زادمهر: ‌كساني كه قطبي را آورده‌اند، بايد پاسخگو باشند

واقعيت امر را بخواهيد من افشين قطبي را در اين جريانات مقصر نمي‌دانم، چرا كه او هم مثل همه مربيان دنيا دوست دارد و آرزويش اين بوده كه سرمربي تيم ملي ايران شود كه چنين اتفاقي برايش افتاده است، اما من نحوه استفاده از ايشان و كساني كه قطبي را به فوتبال ايران تحميل كرده‌اند را مقصر دانسته و اعتقاد دارم كه بايد پاسخگو باشند.
محمدرضا زادمهر ضمن بيان مطلب بالا به ايلنا گفت: تا زماني كه ما كانوني به نام كانون مربيان تيم ملي نداشته باشيم این وضعيت براي فوتبال، ادامه خواهد داشت،‌چرا كه نظرات شخصي حاكم مي‌شود و تكليف چنين مي‌شود كه حالا شده است.
زادمهر گفت: قطبي فكر مي‌كند كه از اين راه‌‌ها مي‌تواند به موفقيت برسد، در حالي كه اين طرز تفكر، يك طرز تفكر كاملا اشتباه است و با لفاظی هم نمی توان سر مردم کلاه گذاشت چرا که مردم خودشان فرق آدمی که کار بلد باشد و کسی که فقط برای حرف زدن آمده باشد را خوب می شناسند.
بازيكن اسبق تيم ملي فوتبال ايران گفت: من تعجب مي‌كنم كه چرا افرادي كه قطبي را به فوتبال ايران تحميل كرده‌اند،‌حالا سكوت را پيشه خود ساخته‌اند و حرفي براي پاسخگويي ندارند،‌در حالي كه نحوه برخورد اين روزهاي قطبي با فوتبال ايران و مربيان آن به هيچ وجه پذيرفتني نيست.
محمدرضا زادمهر در ادامه گفت:‌جوانگرايي را ابتدا بايد قطبي تعريف كند، چرا كه جوانگرايي معنايش اين نيست كه ما تنها يك بازيكن جوان را در تيم خوب داشته باشيم، بلكه معناي جوانگرايي اين است كه 70 درصد يك تيم جوان باشند و با هم یک هارمونی داشته باشند ، چيزي كه در حال حاضردر تيم ملي ايران ديده نمي‌شود.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)