مرجع خبری پرسپولیس: قرار است در تركيه و با راي‌گيري بين بازيكنان، كاپيتان اول پرسپوليس مشخص شود.

 

بعد از ماجرايي كه شيث رضايي با انداختن بازوبند به مچ دستش باعث شد و اعتراض پيشكسوتان را به دنبال داشت اين آخرين تصميمي بوده كه كميته فني باشگاه يا كادر فني به آن رسيده و ظاهرا قرار است عملي شود.

چنانچه پرسپوليس اين مهم را عملي كند اولين باشگاه ايراني خواهد بود كه كاپيتان تيم را نه بر اساس كسوت و سابقه بلكه با راي‌گيري بين بازيكنان انتخاب مي‌كند، درست مثل برخي تيم‌هاي اروپايي.

 

اين انتخاب البته مزيت‌هايي هم دارد به خصوص براي تيمي مثل پرسپوليس كه خالي از بازيكن بزرگ شده و از نظر فني هم فاصله زيادي بين نفرات آن نيست. در اين قبيل تيم‌ها بعضا بازيكناني عضو تازه به حساب مي‌آيند كه هم به لحاظ سابقه ملی و هم از نظر فني و سابقه بازيگري در رتبه بالايي قرار دارند، پس چنانچه معيار انتخاب كاپيتان، كسوت و تعداد سال‌هايي كه بازيكن عضو تيمش نبوده باشد، مي‌توان كاپيتان دیگری را هم انتخاب كرد.

 

 

برای مثال اگر تنها به کسوت بازیکن در تیم نگاه شود ، بازیکنی همچون محمد منصوری یکی از پیشکسوتان حال حاضر پرسپولیس به حساب می آید! که واضح است رهبری تیم پرسپولیس درون میدان از او ساخته نیست.

 

اين اتفاق البته باعث مي‌شود به سن و سال هم توجهي نشود و براي انتخاب نفر مناسب معيارهاي مهمتري مثل قدرت رهبری ، محبوبيت و از همه مهم‌تر اينكه بقيه بازيكنان چقدر روي آن بازيكن حساب باز مي‌كنند، در نظر گرفته شود.

كما اينكه كاپيتان‌هاي موفق جواني مثل توتي و نستا كه در سن 22 -21 سالگي كاپيتان تیم خود بودند هم ثابت كرده‌اند انتخاب آنها حداقل پشيماني به دنبال نداشته است.

در كنار اين مسأله اهميت كاپيتاني نيز موضوعي است كه نمي‌توان از آن به راحتي عبور كرد. جنجال به پا شده بر سر كاپيتاني تيم ملي آلمان و اينكه بالاخره لام كاپيتان بماند يا بازوبند به ميشاييل بالاك بازگردانده شود مصداق بارز اين مطلب است. با ذكر اين جزييات پروسه اهداي بازوبند به يك بازيكن و اعطاي لقب كاپيتان به او اهميت فوق‌العاده‌اي مي‌يابد.

در پرسپوليس و به دنبال مشكلات پيش گفته فعلا تصميم بر اين مبنا است كه راي‌گيري بين بازيكنان تكليف نهايي كاپيتان را مشخص كند. از وحيد هاشميان هم به عنوان يكي از شانس‌هاي رسيدن به اين عنوان نام برده مي‌شود كه با توجه به شخصيت، سابقه ملي، اخلاق و البته سختكوشي و صفات ديگري كه او را بيشتر به «كاپيتانی» نزدیک مي‌كند، البته در کنار او سپهر حیدری که چهارمین سال حضورش را در پرسپولیس تجربه می کند و حتی خود شیث رضایی هم حضور دارند.

با اين وصف بايد ديد پروسه انتخاب كاپيتان و نحوه راي‌گيري به چه صورتي انجام خواهد شد. گفته مي‌شود احتمالا كادر فني چند گزينه را كانديدا كرده و راي‌گيري بين اين نفرات انجام مي‌شود. در غير اين صورت بعيد نيست برخي نفرات كه شانس رسيدن به اين عنوان را دارند از حالا دنبال جلب راي به سود خود باشند و تغييراتي در رفتار آنها مشاهده شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)