پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: پرسپولیس مهاجمان توانمندی در اختیار دارد و نباید برای فینال لیگ قهرمانان آسیا نگران نبود عیسی آل‌کثیر باشیم.

سهراب انتظاری پیشکسوت سرخپوشان در گفت‌وگو با ایرنا، صحبت‌هایی را انجام داد که در زیر می‌خوانید:

پرسپولیس بازی با صنعت نفت آبادان را برد روی یک پنالتی…
پرسپولیس مقابل صنعت نفت خوب بازی کرد و موقعیت‌های خوبی هم داشت. حالا گل روی یک پنالتی به ثمر رسید اما مکهم ترین موضوع کسب سه امتیاز بود که به آن رسیدیم.

اما به نظر می‌رسید پرسپولیس بیش از هر زمانی به یک مهاجم تمام کننده نیاز دارد؟
شرایط اینگونه رقم خورده و باید قدر داشته‌هایمان را بدانیم. پرسپولیس تیم خوبی است که همهبازیکنان برای موفقیت آن تلاش می‌کنند و این مشکل هم به زودی حل خواهد شد.

شرایط این روزهای تیم را چطور می‌بینید؟
طبق شنیده‌ها اوضاع چندان مناسب نیست. البته شرایط فنی تیم خوب است چرا که هم بازیکن و کادر فنی خوبی را در اختیار داریم و برد خوب در بازی اخیر هم کمی اوضاع را از نظر روحی و روانی بهتر کرد. تنها مشکل این است که فکر می‌کنم که کمبود بازیکن در طولانی مدت مشکل ساز خواهد شد.

پرسپولیس در پست مهاجم محمدمهدی مهدیخانی جوان را جذب کرد.آیا این بازیکن می‌تواند انتظارات را براورده کند؟
از مهدیخانی شناختی ندارم و می‌دانم او زمانی در شهر خودرو بازی می‌کرده است. بازی کردن در شهر خودرو با پرسپولیس متفاوت است.  امیدوارم او هر چه زودتر خودش را با شرایط تطبیق دهد. برای فینال آسیا که نمی‌توانیم از نفرات جدید استفاده کنیم اما در مجموع باید بازیکن در خط حمله جذب می‌شد تا در طولانی مدت به مشکل نخوریم. البته این را هم بگویم که بازیکنان ما نفرات خوبی هستند و  امتحانشان را پس داده‌اند. باید قدر داشته‌هایمان را بدانیم.

آیا پرسپولیس در فینال می‌تواند در تقابل با تیم‌های شرقی موفق ظاهر شود؟
تفاوت ما با تیم‌های شرق آسیا در امکانات است. البته این غیرت و تعصب و یکدلی بازیکنان تیم را به فینال آسیا آورد. اینکه بگوییم تیم‌های شرقی را نمی‌توانیم ببریم درست نیست چرا که همین تیم‌های قطری بهترین امکانات و بازیکنان را دارند اما همیشه مقابل آنها سربلند بودیم. حضور پرسپولیس در فینال آسیا افتخاری برای فوتبال آسیا است.

تیم اما نسبت به مسابقات مرحله گروهی لیگ قهرمانان ۲ مهره اصلی خود را (شجاع خلیل‌زاده و عیسی آل کثیر) را از دست داده است.
انقدر نگوییم که بازیکن کم داریم. باید با همین بازیکنان در فینال لیگ قهرمانان بازی کنیم. چرا بیهوده تمرکز بازیکنان کنونی را بر هم بزنیم. ما بازیکنان خوبی داریم و تمرکز آنها را بر هم نریزیم. با همین نفرات چند دوره قهرمان لیگ شدیم و باید با همین نفرات هم پیش رویم. یک مشکل دیگری هم وجود دارد.

چه مشکلی؟
بازی کردن در پرسپولیس سخت تر از تیم‌های دیگر است اما قدر داشته هایمان را بدانیم. ما باید با همین نفرات در فینال به میدان برویم و به جای اینکه تمرکز فعلی‌ها را بر هم بزنیم به فکر بالا بردن روحیه تیم فعلی باشم. از طرفی این را هم در نظر داشته باشیم که بازیکنی جدیدی که به تیم می‌پیوندد زمان لازم دارد تا با شرایط پرسپولیس خودش را تطبیق دهد.

مهدی عبدی جوان می‌تواند انتظارات را براورده کند؟
مگر تا الان همین بازیکن نبود که به استقلال گل زد؟ مگر با گل همین بازیکن فینالیست آسیا نشدیم؟ او هم مانند مهدی طارمی و علی علیپور جوان است و در این سن کم برای پرسپولیس شاهکار کرده است. باید به او روحیه دهیم و تمرکزش را از نظر روحی و روانی بالا ببریم.

در پایان صحبتی دارید؟

قهرمانی پرسپولیس در آسیا بهترین اتفاق در جامعه باشد و می‌تواند به کل مردم ایران انرژی مثبت بدهد. قهرمانی در آسیا دور از دسترس نیست اما مشکلات باید برطرف شود. از مدیر جدید انتظار داریم که مشکلات بازیکنان را حل کنند. بازیکن سختی‌های زیادی تحمل می کند و باید نیاز اولیه بازیکنان برآورده شود. بازیکن ما نباید مشکل مالی داشته باشد. از جعفر سمیعی و ابراهیم شکوری می‌خواهیم مشکلات را حل کنند. شکوری می‌داند مشکل بازیکن و مربی چیست و شرایط را درک می‌کند در آستانه قهرمانی باید حمایت لازم از تیم صورت بگیرد. فکر و ذکر مربی باید روی تیم باشد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)