پرسپولیس در هفته نهم لیگ برتر مغلوب سپاهان شد که گل اول این تیم را بازیکن سابق پرسپولیس به ثمر رساند.

 

 در یک دهه اخیر بسیاری از بازیکنان پرسپولیس پس از جدایی از این تیم درخشش عجیبی مقابل تیم سابق خود داشته اند. اما در طول یک دهه اخیر کدام بازیکنان پس از جدایی از این تیم به پرسپولیس گل زده اند و انتقام جویی کرده اند؟

1378- نعیم سعداوی: در آخرین بازی لیگ آزادگان فولاد نیاز به یک امتیاز داشت تا از سقوط نجات پیدا کند. فولاد و پرسپولیس در آزادی مقابل هم قرار گرفتند، در حالی که پرسپولیس قهرمان شده بود. نعیم سعداوی که ابتدای فصل از این تیم جدا شده و به فولاد پیوسته بود، گل به یاد ماندنی را به پرسپولیس زد و باعث کسب یک امتیاز لازم برای فولاد شد.

1379- مهدی هاشمی نسب: بعد از جدایی پر حرف و حدیث از پرسپولیس، در بازی داربی منصور پورحیدری او را در خط حمله قرار داد تا این بازیکن بتواند انتقام خود را از پرسپولیس بگیرد. در نیمه دوم و روی یک سانتر ، با ضربه سر دروازه عابدزاده را در حالی که سر خورده و روی رمین افتاده بود، باز کرد و شادی عجیب و غریبی را به نمایش گذاشت و در کنار زمین غش کرد! حال عجیب هاشمی نسب باعث شد تا منصور پورحیدری سریع دست بکار شده و او را از زمین بیرون بکشد.

1380- بهنام سراج: مهاجم محجوب آبادانی سرخپوشان در میانه های فصل قبل بطور قرضی از پرسپولیس راهی فولاد شده بود، اما در پایان فصل متوجه شد که مدیریت باشگاه پرسپولیس او را به طور دائم راهی فولاد کرده است! سراج در اولین بازی لیگ برتر در فصل 80 دروازه پرسپولیس را گشود، اما به احترام هواداران پرسپولیس شادی نکرد. فصل بعد دوباره در بازی رفت، سراج این بار 2 گل به پرسپولیس زد و باز هم شادی نکرد.

1381- ادموند بزیک: ادوی پرسپولیس بعد از افت شدید در پرسپولیس به اصفهان رفت و در گلزنی هایش را برای سپاهان ادامه داد. بزیک در فصل 81 و در بازی رفت دروازه پرسپولیس را باز کرد و البته شادی هم نکرد. فصل بعد در ورزشگاه آزادی نیز در تساوی 3-3 پرسپولیس و سپاهان دو گل دیگر به پرسپولیس زد، ولی باز هم پس از گل عکس العملی نداشت.

1382- بهروز رهبری فر: در پروژه اصلاحات اکبر غمخوار بازیکن فدایی پروین جایی نداشت و به همین خاطر راهی پاس شد. در اولین رویارویی با پرسپولیس، پاس در دقایق پایانی صاحب ضربه پنالتی شد و رهبری فرد پشت توپ قرار گرفت و پس از گل کردن توپ شادی عجیبی در حد هاشمی نسب به نمایش گذاشت! رهبری فرد سال بعد دوباره به پرسپولیس بازگشت.

1384- علی دایی: بازگشت سلطان به پرسپولیس مصادف با جدایی دایی و پیروانی بود. دایی به صبا باتری پیوست و در فصل 84 با تیم صبا یک گل به پرسپولیس زد و فصل بعد نیز با سایپا در بازی رفت که 2-2 شد، دایی هر دو گل سایپا را به ثمر رساند و یک ضربه پنالتی نیز از دست داد که علیرضا حقیقی آن را مهار کرد. شادی های دایی و مشت های گره کرده اش پس از هر گل نیز منحصر بفرد بود!

1385- علی علیزاده: در پرسپولیس دوره موفقی نداشت و راهی استقلال شد. اما در مهم ترین بازی فصل یعنی بازی داربی موفق به گلزنی شد که این شاید مهم ترین گل دوران فوتبال علیزاده باشد. در بازی برگشت فصل 85 که داربی 1-1 شد، علیزاده دروازه پرسپولیس را گشود که البته بعضی ها آن گل را یک گل به خودی به اسم شیث رضایی ثبت کردند.

1388- ابراهیم توره: این بازیکن سنگالی بدون مشکل از پرسپولیس جدا شد و علیرغم تنش هایی که با افشین قطبی داشت، اما بعد از جدایی او در پرسپولیس خوب گل می زد و به خاطر پیشنهاد مالی بهتر به سپاهان رفت. توره در بازی رفت فصل 88 و بار دوم در فصل 89 دروازه پرسپولیس را باز کرد و شادی های عجیب و غریبی از خود نشان داد.

1388- فرهاد خیرخواه: بعد از 3 سال نیمکت نشینی در پرسپولیس فصل گذشته راهی تراکتورسازی شد و در هر دو بازی رفت و برگشت دروازه پرسپولیس را در آزادی و تبریز گشود.

1388- مهرداد اولادی: اولادی در پرسپولیس رشد و کرد و شکوفا شد، سپس راهی امارات شد و در بازگشت به ایران به اجبار سربازی پیراهن ملوان را بر تن کرد. اولادی در بازی برگشت فصل 88 دروازه پرسپولیس را گشود و سپس با درآوردن پیراهنش دور افتخاری در ورزشگاه انزلی زد! او در بازی رفت فصل 89 نیز با زیرکی یک ضربه پنالتی از پرسپولیس گرفت و آن را تبدیل به گل کرد، اما در آزادی شادی نکرد.

1389- پژمان نوری: زننده گل پیروزی تیم ملوان در آزادی بود که موفق شد 3-2 پرسپولیس را شکست دهد. نوری در دقیقه 86 گل برتری تیمش را به ثمر رساند و کلی هم شادی کرد و در مصاحبه بعد از بازی هم از حرکتش دفاع کرد، چرا که به گفته خودش باید تعصبش به تیم ملوان را نشان می داد. نوری در بازی برگشت همین فصل یک بار دیگر در انزلی به پرسپولیس گل زد.

1389- نبی الله باقری ها: پرسپولیس در هفته پانزدهم لیگ برتر 89 در مغلوب مس در کرمان شد. تنها گل مس را در دقیقه 3 بازیکنی به ثمر رساند که سه فصل را در پرسپولیس سپری کرده بود و با دلخوری از این تیم جدا شد. نبی الله باقری ها بعد از این گل هنوز موفق به گلزنی در لیگ برتر نشده است. البته او این فصل یک گل به خودی زده است!

1389- میثم رضاپور: او فقط یک فصل در پرسپولیس بود، اما با تیم پیکان در پیروزی 3- صفر این تیم گل دوم را به ثمر رساند.

1390- ایوان پترویچ: بازیکن صرب شاهین بوشهر در دومین بازی فصل یک گل زیبا به پرسپولیس زد تا ثابت کند یک سال قبل او را بی جهت از این تیم کنار گذاشته اند.

1390- میثم بائو: علی دایی این بازیکن را کنار گذاشت، اما بائو با گلزنی برای شهرداری از حمید استیلی انتقام گرفت!

1390- بهادر عبدی: بازیکنی که در دوران حضورش در پرسپولیس سوهان روح هواداران بود، در بازی رفت راه آهن- پرسپولیس یک گل و در بازی برگشت هت تریک کرد!

1390- محسن خلیلی: او بعد جدایی از پرسپولیس فقط یک گل زده است: بازی پرسپولیس- مس در فصل گذشته لیگ برتر!

1391- مجتبی زارعی: بازیکن نیمکت نشین گهر در این فصل فقط یک گل زده است آن هم بازی مقابل پرسپولیس در آزادی.

1391- عادل کلاه کج: بازیکن نیمکت نشین پرسپولیس در دوران علی دایی که با نظر او از این تیم کنار گذاشته شد، بالاخره در بازی سپاهان- پرسپولیس بعد از سال ها گلزنی کرد و از تیم سابقش انتقام گرفت!

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)