مرجع خبری پرسپولیس : روز گذشته و بعد از تمرین سرخپوشان در کنار اعضای کادرفنی گفت و گوی خودمانی با مدیرعامل باشگاه داشته و در مورد نگرانی‌های هواداران نظرات ایشان را جویا شدیم.
خلاصه این گفت و گو به شرح ذیل است:

 متاسفانه این روزها علیه تیم فوتبال پرسپولیس سیاه نمائی می‌شود. این سیاه نمائی ها موجب شده هواداران تیم به حق نگران تیم شوند ولی دوستانی که امروز در تمرین حضور داشتند دیدند که تیم مراحل آمادگی خود را به خوبی طی می‌کند. ما به موقع تمرینات بدنسازی خود را زیر نظر آقای عابدزاده که خود ایشان نیز با مشورت و الگو گرفتن از چند مربی مطرح داخلی و خارجی برنامه تمرینی را آماده کرده بودند کار خود را آغاز کردیم و طبق گزارش‌‌های ارائه شده و تست‌های گرفته شده تیم هم اکنون در مرحله 65-70 درصد آمادگی بدنی هستند که نسبت به 25 روز مانده به مسابقات وضعیت مناسبی است. در حال حاضر تیم درگیر بدنسازی است و نمی تواند تمرینات تاکتیکی انجام دهد و تمرینات تاکتیکی از اردوی ترکیه آغاز خواهد شد. تا آن زمان هم سرمربی تیم را انشاءا.. مشخص خواهیم کرد.


 برای انتخاب سرمربی بیش از اینکه به نام مربی اهمیت دهیم به کارنامه و سبک بازی او اهمیت دادیم. ما امسال تیم را همانطور که همه دیدند کاملاً تهاجمی بستیم. در پرسپولیس اصلاً فوتبال دفاعی معنی ندارد. از سالیان دور این تیم همیشه با سه فوروارد بازی می‌کرد امسال نیز به دنبال مربی هستیم که فوتبال کاملاً هجومی را در دستور کار قرار دهد. فردا شب یک مربی هلندی به ایران خواهد آمد و روز شنبه به همراه کمیته فنی با او مذاکره می کنیم اگر به نتیجه رسیدیم او از روز شنبه سرمربی تیم خواهد شد اگر نه با گزینه برزیلی که او نیز سابقه و کارنامه خوبی در ارائه بازی هجومی است مذاکرات نهائی را انجام خواهیم داد. ما نمی‌خواهیم مربی بی انگیزه مانند آقای وینگادا را دوباره بیاوریم پس هواداران به ما حق دهند کمی بیشتر وسواس به خرج دهیم.
پرسپولیس و استقلال تیم‌های نیستند که یک مربی صرفاً با داشتن دانش فنی در آنها موفق شود. مربی داخلی که از جنس این تیم‌ها نباشد نمی‌تواند موفق شود. ما مربیان بسیار خوب ایرانی داریم که در تیم‌های دیگر موفق بوده اند ولی در این دو تیم شرایط تفاوت می‌کند. ولی به لحاظ فرهنگی شرایط مربی خارجی تفاوت دارد. من منکر ارزش بسیار بالای مربیان ایرانی نمی‌شوم.

    * به ما انتقاد می‌شود که خوب یارگیری نکرده‌ایم. آقای عبدی که از بالای سکو امروز تمرینات را مشاهده می‌کردند در گفت و گو با خبرنگارها اعلام کردند این تیم کاملاً تهاجمی بسته شده. ما تیمی بسته‌ایم که هوادار با مشاهده بازی فارغ از نتیجه لذت ببرد. در همین تمرین امروز بازی زارعی رو دیدید. این بازیکن حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت. یا دیدید که‌ آقا زمانی چه گل زیبایی با پای چپ زد. شما انگیزه و تلاش را در چهره تکت تک این بازیکنان می‌بینید. جوان بودن تیم موجب شده هر مربی که به تیم بیاید بتواند به راحتی تاکتیک‌های خود را دیکته کند. البته در کنار جوانی ما بازیکنان بزرگی به لحاظ تجربه نیز در تیم داریم.
    * می‌گویند بازیکنان در حد نام پرسپولیس نیست. آقای خلیلی مگر قبل از آمدن پرسپولیس این شخصیت و محبوبیت فعلی را داشتند؟ ایشان در پرسپولیس آقای گل شدند. من به آقای زارعی هم امیدوارم ایشان نیز سابقه گلزنی به تیم های بزرگ را داردند. یا‌ آقای زارع از پرسپولیس به امارات رفتند، آقای آشوبی از تیم عقاب به پرسپولیس آمدند و قبل از آن نام شناخته شده ای نبودند همینطور بسیار نمونه‌های دیگر.
    * ما در درون دروازه آقای حقیقی جوان را داریم. آقای … نیز روز شنبه برای عقد قرارداد به باشگاه مراجعه خواهند کرد سعی می‌کنیم یک دروازه بان جوان را نیز در کنار این دو قرار دهیم. در خط دفاع بعد از مدت‌ها در سمت چپ جلال اکبری و ابراهیم شکوری جذب شده اند. در سمت راست نیز علیرضا محمد و بازیکن جوان و آینده دارمان آقای نیک نفس را داریم ضمن اینکه شیث نیز توانائی بازی در این پست را داراست. در دفاع میانی نیز مجتبی شیری، سپهر حیدری، نبی باقری‌ها و شیث رضائی را داریم. یعنی در خط دفاع در هر پست دو بازیکن داریم با توجه به اینکه بیشتر آنها توانائی بازی در دوپست را دارا هستند.
    * در خط میانی آقا زمانی و کریم باقری و بازیکن برزیلی که به تیم خواهد پیوست توانائی بازی در پست هافبک دفاعی دارند. بائو را در سمت چپ داریم. مهدی شیری تکنیکی، محمد منصوری سرعتی و تکنیکی، حسین بادامکی تکنیکی ، محمد پروین سرعتی و فرمانده‌ای به نام علی کریمی که یکی بهترین‌های آسیاست، بازیکنانی هستند که توانائی بازی در بخش‌های مختلف میانی را دارا هستند. ضمن اینکه هنوز جای خالی برای استخدام یک هافبک دفاعی دیگر داریم.
    * در خط حمله آرفی یک گلزن حرفه‌ای ایست. زارعی سرعتی، مهاجم برزیلی تکنیکی، صغیری که  یکی از بهترین گلزنان برتر لیگ یک بوده، هادی نوروزی سرعتی، علی عسگر جوان و امید حلافی بسیار جوان که در عین جوانی سابقه گلزنی به تیم‌های بزرگ را داراست رقابت بسیار خوبی را خط حمله ایجاد کرده‌اند.
    * بازیکنان فوق بسیاریشان توانائی بازی در چند پست را دارند و این دست سرمربی را برای انتخاب باز می‌کند. اگر در خط هافبک دقت کنید بیشتر بازیکنان تمایلات نفوذی داشته و اکثریت خط هافبک نیز خود گلزنند، و این نوید یک پرسپولیس هجومی را می‌دهد. در خط دفاع مدافعین ما هیچ کمبودی نسبت به مدافعین ملی پوش ندارند. در خط حمله نیز بسیار سبک بازیکنان متنوع است. به اسامی فوق بازیکنان جوانی مانند الهایی، فرضیات، میثم حسینی و دو سه بازیکن جوان و آینده دار دیگر که از لیگ‌های پائین تر یا مسابقات جوانان و امید گرفته ایم اضافه کنید می‌بینید علیرغم اینکه کماکان در فهرست خود یک جای خالی لیگ برتر، یک جای خالی بازیکن آسیائی و یک بزرگسال دیگر داریم تیمی کامل را نیزدر اختیار داریم.
    * ما امسال دچار مشکل بزرگی بودیم که فصل پیش اکثریت تیم قرارداد یک ساله داشتند. امسال قرارداها را حداقل دوساله کردیم که فصل بعد دچار مشکل نشویم.
    * فصل گذشته نشان داد تنها ستاره و نام‌های بزرگ و پرداخت مبالغ زیاد ضامن موفقیت نیست. البته نمی‌خواهم مدیران قبلی را نقد کنم. آنها نیز برای خوشحالی هواداران زحمات زیادی کشیدند. ولی سال‌ها تجربه نشان داده نام‌های در پرسپولیس و استقلال بزرگ می‌شوند. در این دو تیم انگیزه و تعصب باید حرف اول را بزند.
    * در پایان به هوادارن قول می‌دهم امسال تیم خوبی داریم. برای آنهائی که از تیم جداشند آرزوی موفقیت می کنیم. اگر بازهم به اسامی بالا دقت کنید می‌بینید در پست‌های مختلف کمبودی نداریم. سرمربی نیز طی همین دو سه روزه به امید خدا انتخاب خواهد شد و همه می‌دانیم که پرسپولیس همیشه از هر نامی بزرگتر است.
 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)