بخش اول / دو سال سخت را در ایران گذراندم

مرجع خبری پرسپولیس : بعد از اولین تمرین با پرسپولیس در طول مصاحبه مدام یک جمله را تکرار می کند: «انگیزه زیادی دارم» این را می گوید و چندین بار تاکید می کند که قلبا پرسپولیس را انتخاب کرده است. گفت و گوی مفصل با مهرداد اولادی را بخوانید:

 

* مهرداد امروز یک پرسپولیسی هستی. خیلی ها امیدوار بودند که بیایی ولی زمانی که گفتنی می روی اروپا خیلی ها ناامید شدند.

_ من بعد از اینکه پیشنهادات از امارات رسید دوست نداشتم بازارگرمی کنم.

گفتم یکی، دو تا نصفه و نیمه است ولی پیشنهادات خیلی خوب از ترکیه، کویت، قطر و امارات و دو پیشنهاد خوب اروپایی داشتم. احساسم این بود که بهتر است برگردم ایران و برای تیم محبوبم پرسپولیس بازی کنم، البته تیم های سپاهان، تراکتورسازی و ذوب آهن هم من را می خواستند. با اینکه پیشنهاد همه این تیم ها از پرسپولیس بالاتر بود به پرسپولیس آمدم، می توانید بپرسید پیشنهادات خوب اروپایی را رد کردم به خاطر پرسپولیس، منتی هم نیست چون قلبا این تیم را دوست دارم.

 

* فاضلی هم تا روز آخر تلاش کرد تو را به اروپا ببرد…

_ واقعا شرمنده او شدم، تا دقیقه 90 قرار بود بروم اروپا. پیشنهاد اماراتی هم خیلی خوب بود. الان به بازیکنان ایرانی در امارات بیشتر از 600- 700 میلیون تومان نمی دهند اما من پیشنهاد 1 میلیارد و 400 میلیون تومانی داشتم. اما من این پیشنهادات را رد کردم، گفتم یا در ایران می مانم یا می روم اروپا.

 

* پول برایت مهم نبود؟

_ به تیم های دیگر هیچ احساسی نداشتم، دوست داشتم دوباره پیراهن پرسپولیس را بپوشم.

 

* واقعا از ولفسبورگ پیشنهاد داشتی؟

_ بله …

 

* اما فاضلی گفت از ولفسبورگ پیشنهاد نداری و دو تیم دیگر تو را می خواهند.

_ از ولفسبورگ هم پیشنهاد داشتم، البته پیشنهاد ماگات مربوط به سه ماه قبل بود چون قرار بود خدمت من 12 ماه تمام شود اما نشد…

 

* از این تصمیم پیشمان نمی شوی؟

_ پشیمانی که دارد، من پیشنهادات خوب اروپایی را رد کردم و به پرسپولیس آمدم، شما هم جای من باشید ممکن است یک روز پشیمان شوید اما من قلبا پرسپولیس را دوست داشتم و این تیم را انتخاب کردم.

 

* پرسپولیس چه ویژگی مثبتی داشت که این تیم را انتخاب کردی؟

_ اول از همه اینکه من دوست داشتم در ایران بمانم و در ایران هم فقط دوست داشتم برای پرسپولیس بازی کنم. من دو سال سخت را در ایران داشتم و می خواهم در پرسپولیس دوباره از نظر روحی خودم را تقویت کنم. آقای فاضلی هم با اعتبارش تا دقیقه 90 جلو آمد، قرار بود تیم ملی که به ایران می آید من بروم آلمان و قرارداد را امضا کنم. وقتی گفتم پرسپولیسی می شوم خیلی ناراحت شد، این دفعه سوم بود که این اتفاق افتاد. یک بار قضیه خه رس بود که می خواستند قرارداد طولانی مدت ببندند و من قبول نکردم، یکبار با شالکه و ماگات به توافق رسیده بودم و این هم بار سوم بود.

 

* انگار ماگات بدجوری تو را پسندیده؟

_ البته ماگات یکبار خیلی سفت و سخت من را می خواست که در نهایت به تیم دیگری رفتم. نمی دانم چرا اصلا فوتبال آلمان را دوست ندارم، یعنی اگر بایرن مونیخ هم پیشنهاد بدهد به بوندس لیگا نمی روم.

 

* ظاهرا همه اتفاقات در اردوی تیم ملی افتاده است؟

_ بله همه چیز آنجا اتفاق افتاد.

 

* چه اتفاقی؟ چرا نظرت را تغییر دادی؟

_ اتفاق خاصی نیفتاد، احساس خوبی نداشتم. برای اروپا رفتن باید انگیزه داشته باشی، تمرینات سخت و حرفه ای لازم است. من در حال حاضر انگیزه کافی برای اروپا رفتن نداشتم.

 

* یعنی به خاطر تنبلی بود؟

_ نه اصلا تنبلی نبود، من دو سال سخت را در ایران داشتم. قرار بود بروم اسپانیا، از امارات به آنجا رفتم اما نشد و مجبور شدم برای خدمت سربازی به ملوان بروم.

 

* اما در فوتبال حرفه ای این حرف ها معنا ندارد، اگر جای بازیکنان اروپایی بودی چکار می کردی؟

_ قبول دارم در فوتبال حرفه ای این حرف ها بی معنی است اما احساس من هم مهم بود. دوست داشتم در ایران برای پرسولیس بازی کنم.

 

* یعنی قبول نداری کریمی باید در فوتبال اروپا به جایگاه بالاتری می رسید؟

_ چرا اتفاقا یکی از دلایلی که به فوتبال آلمان نرفتم همین بود. اگر از اسپانیا پیشنهاد داشتم شاید قبول می کردم. هوا در آلمان سرد و خشک است و فوتبال آلمان ها هم همینطور، یادتان هست کریمی کلا در آلمان دریبل زدن یادش رفته بود؟

 

* این را گفتیم که تو در آینده با فکر بازتری تصمیم بگیری، مثل علی کریمی را زدی اما از مهدوی کیا و هاشمیان چیزی نگفتی؟

_ چون سبک من با مهدی فرق می کند، او سرعتی است و بیشتر روی توانایی های بدنی تکیه می کند، با وحید هاشمیان هم فرق می کند سبک می کند. آن ها دریبل زن نیستند و به همین خاطر در فوتبال آلمان به اسم و رسمی رسیدند.

 

* ولی الان فوتبال آلمان تغییر کرده است…

_ نه خیلی تغییری نکردند، من بازی های بوندس لیگا را دنبال می کنم. نمی بینم بازیکنان تکنیکی داشته باشند. آن جا فقط باید بدوی. من با شالکه تمرین کردم و جز بدنسازی و دویدن چیزی از فوتبال آلمان ها ندیدم، دوست ندارم فوتبالشان را.

 

ادامه دارد…

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)