پرسپولیس نیوز : ایمون زاید درباره گسترش نژادپرستی در فوتبال ابراز نگرانی کرد و گفت؛ حتما باید راه‌حلی برای جلوگیری از این مسئله مطرح شود.

هواداران ویارئال در بازی تیم‌شان برابر بارسلونا در رقابت‌های لیگا دنی آلوس، مدافع برزیلی آبی – اناری‌ها را مورد تهمت‌های نژادپرستی قرار دارد. پس از واکنش خونسردانه دنی آلوس به حرکت هواداران ویارئال خیلی از فوتبالیست‌ها و چهره‌های ورزشی حمایت خودشان را از مدافع برزیلی بارسا اعلام کردند.

مهاجم لیبیایی سابق پرسپولیس که در تیم شامروک روورز ایرلند توپ می‌زند، چند ماه قبل با شعارهای نژادپرستانه روبه‌رو شد. زاید درباره نژادپرستی در فوتبال و راه‌های جلوگیری از آن در به روزنامه‌ "ایریش تایمز" گفت: خیلی دوست دارم فعالیتی در زمینه مبارزه با نژادپرستی داشته باشم. اگر بتوانم کمکی در این باره کنم و ایده جدیدی در مبارزه با نژادپرستی مطرح کنم خیلی خوشحال خواهم شد.

ایمون زاید در بازی تیمش در لیگ این کشور دچار مصدومیت از ناحیه آرنج دست شد. این مهاجم لیبیایی که در ایرلند به دنیا آمده است، در ادامه گفت: نژادپرستی در فوتبال در حال گسترش است و باید حتما فکری به حال آن شود. بازی بارسلونا و ویارئال را دیدم و فکر می‌کنم همه دنیا دیدند که در آن دیدار چه اتفاقی رخ داد. متاسفانه نژادپرستی در همه سطوح حرفه‌ایی جهان رخ می‌دهد. نباید جوری وانمود کنیم که نژادپرستی در فوتبال وجود ندارد. باید خیلی سریع راه‌حلی برای جلوگیری از نژادپرستی در فوتبال مطرح کنیم. در فوتبال اتفاقات زیادی درباره نژادپرستی دیده‌ام. نمی‌توانم یک اتفاق خاص را به ذهنم بیاورم. فقط می‌توانم بگویم که از این که هنوز هم در قرن بیست و یکم نژادپرستی وجود دارد، خیلی ناراحتم.

او درباره شرایطش پس از طی کردن دوران مصدومیتش گفت: در حال حاضر دستم را گچ گرفته‌ام. قرار است مجددا از آن عکسبرداری کنم تا مشخص شود میزان دوری‌ام از فوتبال تا چند اندازه خواهد بود. امیدوارم که مصدومیت دستم جدی نباشد و فکر می‌کنم بین دو تا شش هفته‌ از فوتبال دور باشم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)