دروازه‌بان اسبق پرسپولیس گفت: به نظر من کسب جام در این فصل برای پرسپولیس دور از دسترس نیست.

مهدی واعظی در گفت‌وگو با برنا درخصوص شرایط پرسپولیس اظهار داشت: پرسپولیس شرایط خوبی را پشت سر گذاشته و پیش بینی می کنم این شرایط خوب برای این فصل هم برای تیم تکرار شود. این تیم در سال های گذشته انسجام خوبی داشته و توانسته است نوار موفقیت های خود را ادامه دهد، موضوعی که در فوتبال ایران یک اتفاق نادر محسوب می شود.

او در ادامه تاکید کرد: در سال هایی که من در فوتبال ایران حضور داشتم تا به امروز هیچ تیمی نتوانسته این شرایط خوب را به دست آورده و آن را تداوم ببخشد اما پرسپولیس از ۴-۵ فصل قبل روند رو به رشدی را طی کرده و ۴ قهرمانی متوالی در لیگ برتر را به دست آورده و حالا هم این شانس را دارد برای پنجمین فصل متوالی جشن قهرمانی بگیرد.

واعظی با اشاره به عواملی که باعث شده پرسپولیس روند فوتبالی خوبی را آغاز کرده و تا به امروز ادامه دهد گفت: برای موفقیت هر تیمی عوامل مختلفی نیاز است که در این سال ها پرسپولیس از تمامی این فاکتورها برخوردار بوده است. جدا از بحث کادر فنی و بازیکنان خوب و آماده ای که در این سال ها در پرسپولیس حضور داشته اند، پرسپولیس در بحث مدیریتی و حمایت هواداران هم از وضعیت خوبی برخوردار است و این فاکتورها در کنار هم کمک کرده تا این تیم روند خوبی را داشته باشد.

او در ادامه افزود: مکتبی در این سال ها به پرسپولیس ورود پیدا کرد که با حضور برانکو در این باشگاه پایه گذاری شد. این مکتب، شخصیت و روحیه موفقیت و قهرمانی است که با حضور برانکو آغاز شد و در سال های بعد هر بازیکن و حتی مربی که به این تیم اضافه شد توانست در آن ذوب شده و آن را ادامه دهد و راز تداوم موفقیت های اخیر پرسپولیس هم ناشی از این موضوع است که نفراتی که به تناوب در سال های اخیر در پرسپولیس حضور داشته اند این مساله را به خوبی درک کرده اند. باید به این موضوع تاکید کنم که شخصیت قهرمانی به این سادگی ها ایجاد نمی شود. شاید در این سال ها تیم های دیگر در بحث مهره و بازیکن شرایطی به مراتب بهتر از پرسپولیس داشته اند اما بدون داشتن شخصیت قهرمانی نتوانسته اند موفق شوند.

واعظی ضمن تمجید از کادر فنی فعلی پرسپولیس تصریح کرد: یحیی گل محمدی سال ها در پرسپولیس و تیم ملی حضور داشته و این تجربیات برای موفقیت او کمک بزرگی بوده است، ضمن اینکه حضور فردی مثل کریم باقری کمک بزرگی برای کادر فنی پرسپولیس در این سال ها بوده است.

او درخصوص شانس این تیم برای کسب پنجمین قهرمانی متوالی در لیگ برتر گفت: به نظر من کسب جام در این فصل برای پرسپولیس دور از دسترس نیست. اگر ۲۰ درصد از شانس موفقیت را به آیتم هایی مثل عوامل حاشیه ای، چیدمان داوری، محرومیت ها، شکل و تقویم بازی ها اختصاص دهیم، پرسپولیس از شانس ۸۰ درصدی برای قهرمانی بهره مند است.

سنگربان اسبق پرسپولیس درباره گلرهای حال حاضر سرخ‌پوشان گفت: با جدایی بیرانوند از پرسپولیس خیلی ها بر این باور بودند که این تیم از ناحیه دروازه دچار چالش خواهد شد اما حضور دروازه بانی مثل حامد لک این دغدغه را از بین برد. پس از جدایی بیرانوند دروازه بان های زیادی برای حضور در پرسپولیس کاندیدا شدند اما زمانی که مشخص شد قرعه به نام لک افتاده است، خیلی خوشحال شدم. لک از فاکتورهایی برخوردار بود که شاید گزینه های دیگر از آن بهره نمی بردند. او علاوه بر اینکه پرسپولیسی بود، از نظر شرایط بدنی و همین طور وضعیت فنی به گونه ای است که بهترین انتخاب برای پرسپولیس محسوب می شد. حالا با گذشت زمان این موضوع کاملا ثابت شده است و بر این باور هستم او این توانایی را دارد که سال های سال به عنوان دروازه بان اول در پرسپولیس حضور داشته باشد. در مورد رادو هم باید بگویم این دروازه بان در طول ۵ فصلی که در پرسپولیس حضور داشت با وجود نیمکت نشینی و حضورش به عنوان دروازه بان دوم کمترین حاشیه و مشکل را داشت و از نظر اخلاقی فوق العاده بود و کوچکترین مشکلی را ایجاد نکرد. در حال حاضر شنیده ام بر سر دریافت مطالباتش به مشکل خورده است اما امیدوارم با مساعدت و همکاری با او مشکل به وجود آمده حل شود. او به عنوان دروازه بان دوم حضور موفقی را در پرسپولیس داشت و بهتر است در فضایی مسالمت آمیز مشکلش حل شود تا در حضور او و لک، پرسپولیس دغدغه ای در درون دروازه اش نداشته باشد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)