شنبه 10 اسفند (14:25)

مرجع خبری پرسپولیس : فهرست آتي تيم‌ملي كه قرار است اواخر اسفندماه منتشر شود يك هديه نوروزي براي تمام هواداران فوتبال خواهد داشت.
گرچه كمي قابل پيش‌بيني بود اما شرح اين بسته نوروزي به اين ترتيب است كه علي دايي مخالف سرسخت خود در دو سه سال اخير را به تيم‌ملي دعوت مي‌‌‌كند و دركمال تعجب همه نيز شماره هشت پرسپوليس دعوت دايي را براي پوشيدن پيراهن 8 تيم‌ملي لبيك خواهد گفت. در واقع در شرايطي كه بسياري از هواداران تيم‌ملي پرونده حضور دوباره كريمي در تيم‌ملي در ذهن خود بسته بودند حالا اين هجران به وصلي دلپذير تبديل شده است.
پشت پرده خبرهايي است
گرچه هفته پيش از لابلاي حرف‌هاي هومن افاضلي دستيار دايي مي‌‌‌شد حدس زد كه قرار است دايي، علي كريمي را به تيم‌ملي دعوت كند اما برخي از رسانه‌ها ماجرا را قديمی‌‌تر از اين حرف‌ها مي‌‌‌دانند. ديروز يكي از خبرگزاري‌ها از زبان ابوالفضل جلالي مسئول روابط‌عمومي فاش ساخت كه دايي و كريمي حدود 3 هفته قبل در يكي از باغ‌هاي
لواسان با هم روبه‌رو شدند و در جلسه‌اي سه ساعته مسائل‌شان را حل‌وفصل كرده‌اند.

در واقع در پايان اين جلسه بود كه قرار دعوت علي دايي و پذيرفتن علي كريمي قطعي مي‌‌‌شود.
ابوالفضل جلالي در گفت‌وگوي كوتاهش عنوان كرده كه در ماه‌هاي قبل هم تلاش‌هايي از سوي او صورت گرفته كه ميانه دايي و كريمي را جور كند و زمينه بازگشت «شماره8» را به تيم‌ملي فراهم سازد اما ناكام بوده است، همانطوركه مديرعامل پيشين پرسپوليس نيز در ورزشگاه آزادي و در هنگام بازي پرسپوليس- برق در آشتي دادن اين دو ناتوان شد.
ظاهر امر شبيه به فيلم‌هاي هندي است اما داستان وقتي جالب‌تر مي‌‌‌شود كه بعضي از نزديكان دايي و كريمي، ديدار اين دو نفر را از بيخ و بن تكذيب مي‌‌‌كنند و شواهد محكمي را نيز در دست دارند.
به‌نظر مي‌‌‌رسد ابوالفضل جلالي با انتشار خبر برگزاري جلسه آشتي سعي كرده به تلطيف فضا كمك كند و به آن رنگ و بوي ملي بزند. با اين اوصاف نزديكان كريمي و دايي همچنان معتقدند كه ملاقاتي بين اين دو صورت نگرفته و هر چه هست واسطه‌ها سعي كرده‌اند فضاي اعتماد را به‌وجود آورند و زمينه حضور مجدد كريمي را فراهم كنند.
اينطور كه پيداست يكي از مقامات فدراسيون فوتبال و يكي از سران پرسپوليس روش ديپلماسي فعال بين دو چهره متخاصم را برقرار كرده‌ و به هر دو طرف اطمينان لازم را القاء كرده‌اند. به اين ترتيب علي دايي در دور جديد تمرينات تيم ملي از كريمي دعوت خواهد كرد و اين به معني بازگشت شماره 8 به تيم‌ملي و پايان اختلاف كريمي و دايي خواهد بود. يعني مي‌‌‌شود؟
وضعيت اضطراري
بازگشت علي كريمي به تيم‌ملي گرچه بسيار خوشايند و اميدوار كننده به‌نظر مي‌‌‌رسد و حتي مي‌‌‌تواند كمك زيادي به برون رفت از شرايط فعلي كند اما به هرحال نكته‌هاي ريز و قابل تاملي در اين گير و دار هست كه مي‌‌‌توان به آنها پرداخت. آنچنان كه همه هواداران تيم‌ملي مي‌‌‌دانند ايران در پايان دور رفت رقابت‌هاي مقدماتي جام‌جهاني 2010 بر پله سوم جدول تكيه زده كه چندان اميدوار كننده نيست و شايد از ترس و نگراني عدم صعود مستقيم به جام‌جهاني است كه دايي و فدراسيون فوتبال در پي استفاده از كليه نيروهاي موجود برآمده‌اند.
فدراسيون فوتبال از علي كريمي قول گرفته كه در صورت دعوت شدن از سوي دايي اين بار پاسخ مثبت بدهد. اين اتفاقي است كه در دوران رياست محمد دادكان و در مرحله نخست مقدماتي جام جهاني 2006 آلمان نيز روي داد. در آن روزها دو چهره مطرح فوتبال ايران يعني خداداد عزيزي و وحيد هاشميان به دلايل مختلف و شبيه ماجراي امروز علي كريمي از تيم‌ملي دور بودند و فدراسيون سعي كرد به هر طريق ممكن اين دو را بازگرداند. هرچند در آن روزها حتي برانكو ايوانكوويچ نيز موافق حضور خداداد عزيزي در تيم‌ملي نبود اما به هرحال شرايط نگران كننده تيم‌ملي همه را به يك انسجام در تصميم‌گيري رساند و از قضا همين عزيزي و هاشميان بودند كه موجبات شكست قطر را در دوحه فراهم كردند و تيم‌ملي را به مرحله دوم رساندند.
حالا هم به‌نظر مي‌‌‌آيد ماجرا علي كريمي داستان مشابهي است و سران فدراسيون فعلي نيز همراه علي دايي مي‌‌‌خواهند از تمام داشته‌هاي فوتبال براي صعود مستقيم تيم‌ملي سود ببرند. اين اتفاق البته في‌نفسه پسنديده و پذيرفتني است و اشكالي هم ندارد، درعين‌حال مي‌‌‌تواند فرضيه خصومت و اختلاف دايي و كريمي تا سرحد جان را نيز باطل كند. به‌هرحال آشتي دايي و كريمي را مي‌‌‌توان متاثر از اين نقل و قول ابوالفضل جلالي دانست كه معتقد است: «اگر اختلاف ادامه پيدا كند به ضرر هر دو طرف است. اگر تيم‌ملي به جام‌جهاني صعود كند كريمي فرصت بزرگي را از دست داده و اگر در راه صعود ناكامي پيش بيايد برخي از مسائل دامن‌گير كريمي خواهد شد…»

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)