پرسپولیس نیوز :  باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس امروز در دفتر مدیر عامل باشگاه پرسپولیس و با حضور بهروز منتقمی قائم مقام باشگاه میزبان نشست هماهنگی ستاد نظارت بر سلامت باشگاه‌های کشور بود.

این نشست که سیزدهمین جلسه این ستاد بود از ساعت یازده با حضور دکتر پورکاظمی (رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی) ، دکتر آشتیانی (رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام)، دکتر آرامی (معاونت قضایی دادگستری استان تهران) ، دکتر حسن رنگرز (مشاور وزیر ورزش و جوانان)، پولادگر (رئیس فدراسیون تکواندو)، نیکخو (مشاور وزیر و دبیر کمیسیون ماده پنج باشگاه‌های کشور)، بهروز منتقمی (قائم مقام باشگاه پرسپولیس و عضو کمیسیون ماده پنج باشگاه‌های کشور) ، حیدری (سرپرست فدراسیون کونگ فو و ورزش‌های رزمی کشور)، خانم ابراهیمی (دبیر خانه ستاد)، تشکیل جلسه داد.

در این جلسه با تصویب اعضاء مقرر شد، مکمل‌های مجاز مجددا از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی به باشگاه‌ها و فدراسیون‌های رزمی کشور معرفی و اطلاع رسانی شود. همچنین مصوب شد در خصوص تهیه و عرضه مکمل‌های مجاز مورد تائید برای باشگاه‌ها با همکاری وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و آزمایشگاه مبارزه با دوپینگ و با هماهنگی فدراسیون پزشکی ورزشی، تمهیدات لازم اتخاذ گردد.

ستاد نظارت بر سلامت باشگاه‌ها بازرسانی دارد که در سراسر کشور به امر بازرسی فعالیت‌های ورزشی باشگاه‌ها مشغول هستند. بنابر اعلام این ستاد، تاکنون 9567 باشگاه ورزشی تحت نظارت این ستاد قرار گرفته‌اند و هشت هزار باشگاه مورد بازرسی قرار گرفته‌اند در مواردی که تخلف و توزیع داروها و مکمل‌های غیر مجاز مشاهده شد، نسبت به ارجاع موضوع به نهادهای ذیربط و تعطیلی باشگاه‌ها اقدام شده است.

ستاد نظارت بر سلامت باشگاه‌های کشور که اطلاع رسانی به خانواده‌ها، ورزشکاران و قهرمانان و فرهنگ سازی در این حوزه را جزو مسئولیت‌های خود می‌داند نسبت به تهیه بروشور، پوستر و کتابچه‌های آموزشی در خصوص مضرات دوپینگ، استفاده از مکمل‌های غذایی مجاز و غیر مجاز تهیه کرده و در اختیار باشگاه‌ها، فدراسیون‌ها و هیات ورزشی قرار داده است.

بر همین اساس در جلسه امروز ستاد، مقرر شد برای عدم مصرف مکمل‌های غیر مجاز و حتی مکمل‌های مجاز بدون دستور پزشک دوره‌های آموزشی، توجیهی برای مدیران، مربیان و دست‌اندرکاران باشگاه‌ها ترتیب داده شود که هر ماه و به صورت مستمر از سوی فدراسیون‌های ورزشی، ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها و باشگاه‌ها برگزار شود و مدرسین آن از سوی فدراسیون پزشکی و ورزشی معرفی شوند.

همچنین تصمیم گرفته شده، در ارتباط با آسیب‌های مخرب استفاده از مکمل‌های غیر مجاز و سوء مصرف مکمل‌های مجاز در سطح آحاد جامعه فرهنگ سازی شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)