شنبه 3 اسفند (11:50) 

مرجع خبری پرسپولیس : كريم باقرى: بايد حواسمان باشد به سرنوشت استقلال در شيراز دچار نشويم

وقى از لا به لاى صحبت هاى بزرگان فوتبال، صحبت از فاكتور مثبتى به نام «تجربه» مى شود، مى توان فهميد در كنار انگيزه هاى جوانى و استعدادهاى درونى افراد، فاكتور تجربه پررنگ ترين و مؤثرترين مسأله براى موفقيت است و معمولاً تيم هاى مختلف، از نظر داشتن چنين فاكتورى هستند كه مى توانند موفقيت هاى چشمگيرى را كسب كنند. حضور بازيكن با تجربه و بى حاشيه اى چون كريم باقرى براى پرسپوليس نعمت بزرگى است. نعمتى كه پس از مدت ها، حالا در كمربند خط ميانى تيم ملى نيز عصاى دست سرمربى تيم ملى شده تا راه صعود به جام جهانى با كاپيتان كريم، خواسته اى باشد شدنى و نه در حد رويا و آرزو. هر چند مرد شماره ۶ پرسپوليس در دربى درخشش و نقش پررنگ هميشه خود را نداشت اما حضور او در ديدار براى ابومسلم و استفاده مثبت و هدفمند او از حربه «شوت زنى» ۳ امتياز را نصيب سرخ هاى پايتخت كرد. پيروزى اى كه با گل ۳ امتيازى كريم باقرى، مرد مورد وثوق همه كسانى كه در فصل جارى هدايت پرسپوليس را بر عهده داشتند، باعث شد به سراغ كاپيتان پرسپوليس برويم كه با گلزنى در ديدار مقابل ابومسلم، در آستانه تولد خود در اول اسفند، نويد يك تولد دوباره براى پرسپوليس بود تا محبو ب ترين تيم ايران كماكان به قهرمانى اميدوار باشد.
pnnc • بعد از تساوى در دربى، ۳ امتيازى كه مقابل ابومسلم دشت كرديد، پرسپوليس را همچنان جزو مدعيان حفظ كرد؟
همين طور است. البته ما پيروزى ساده اى را به دست نياورديم معمولاً پرسپوليس و استقلال با هر نتيجه اى كه در دربى رقم بخورد، در بازى هاى بعدى خود، چندان كه بايد و شايد سر حال و روى فرم نيستند. خودتان ديديد استقلالى كه هفته ها با تفاضل گل بالا پيروز مى شد، در شيراز ۴ گل خورد اما خوشبختانه اين مسأله دامن گير پرسپوليس نشد و ضمن ارائه يك بازى خوب و قابل قبول توانستيم پيروز شويم. هر چند مستحق پيروزى با گل هاى بيشترى بوديم اما از ۴ ۵، موقعيت صد در صدى كه داشتيم فقط يكى از آنها تبديل به گل شد.

اين مشكل از ابتداى فصل براى پرسپوليس تكرار مى شود. فكرى به حال بر طرف كردن اين مسأله داشته ايد؟
به هر حال همه ما در وهله اول با اين تفكر به زمين مى رويم كه با ۳ امتياز برگرديم و همه بچه ها از درون دروازه گرفته تا خط حمله براى رسيدن به اين هدف تلاش مى كنند. اين مسأله به اعتقاد من ناشى از ضعف بازيكن خاص يا مهاجمان نيست كه به مشكل فنى باز مى گردد. كمى بدشانسى به اضافه بى دقتى در ضربات آخر، دليل از دست رفتن فرصت هاى زياد گلزنى است كه كم كم اين مسأله در حال برطرف شدن است. اگر روحيه و تمركز تيم به صد در صد برسد، اين مشكل نيز به زودى زود حل و فصل خواهد شد.
قبول داريد در دربى خسته بوديد و كارآيى لازم را نداشتيد. مسأله اى كه در بازى مقابل ابوسلم به وجود نيامد و همان كريم باقرى اى بوديد كه توان ۹۰ دقيقه حضور در تركيب پرسپوليس را داشتيد؟
مسأله دربى، يك مسأله استثنايى بود. فاصله كم بين بازى تيم ملى مقابل كره متعاقب آن حضور در دربى را كمى برايم سخت كرده بود و خودم مى دانستم اين مسأله باعث مى شود در دربى بازيكن ۹۰ دقيقه اى نباشم. من هر وقت احساس كنم خستگى و كارآيى پايينم باعث ضربه خوردن تيم مى شود، اين مسأله را از كادر فنى مى خواهم كه به جاى من يك بازيكن تازه نفس را اضافه كنند.
در آستانه تولدتان با گل زيبا و حساسى كه به ثمر رسانديد پرسپوليس را كماكان در صف مدعيان قهرمانى حفظ كرديد.
جالب است بدانيد خودم اصلاً حواسم به اين مسأله نبود. وقتى بازى تمام شد دوستان و آشنايان SMS زدند و هم تولدم را تبريك گفتند و هم گلزنى ام را. به هر صورت سعى من اين است هميشه براى تيم و باشگاهم مثمرثمر باشم و خدا را شكر مى كنم هنوز اين توانايى را دارم كه نتيجه تلاش بچه ها و كل تيم را به ثمر برسانم.
در شرايطى كه فاصله پرسپوليس تا صدر، روز به روز كمتر از قبل مى شود، پيش بينى ات از پايان ليگ و قهرمان چيست؟
در وهله اول همه اعضاى تيم حواسشان به نتايج خودمان معطوف است. ما بايد از بازى هاى بعدى مان حداكثر امتيازات ممكن را بگيريم و منتظر لغزش حريفان و رقبايمان در صدر باشيم. هر چند با وجود ۶ ۷، بازى پر حادثه، پيش بينى آينده خيلى سخت است اما اميدوارم با غيرت و همت بچه ها و تلاش كادرفنى و حمايت هواداران، سومين قهرمانى در ليگ برتر را به دست آوريم.
در آستانه بازى مقابل برق هستيد. با توجه به نتايج ضعيف اين تيم در ۷ ۸، هفته اخير، برد پرسپوليس در شيراز خيلى محتمل به نظر مى رسد؟
ضعف برق، بحران اين تيم و مسائلى از اين دسته، هيچ كدام ملاك خوبى براى كسب پيروزى بى دردسر ما نيست. برق براى اعاده حيثيت و خروج از بحران، مقابل ما انتحارى بازى مى كند. مسأله اى كه بايد مراقب آن بود اين است كه نبايد جانب احتياط را از دست بدهيم و در باد و غرور پيروزى قبلى، حريفمان را دست كم بگيريم. چون ممكن است به سرنوشت استقلال مقابل مقاومت دچار شويم.
شايد اگر هر تيمى در ايران ۲ ، ۳ سرمربى در طول فصل عوض مى كرد الان وضعيت بحرانى در انتظارش بود. چرا اين مسأله در مورد پرسپوليس رخ نداد؟
ما بازيكنان بزرگ و حرفه اى داريم كه شرايط و اين گونه مسائل را به خوبى درك مى كنند و اين ويژگى خاص كار تيم و مجموعه را راحت كرده است. قطبى، پيروانى و حالا وينگادا، هر ۳ مربى براى موفقيت تيم تلاش كرده اند و اين تلاش حالا توسط پيروانى و وينگادا ادامه پيدا مى كند. بازيكنان ما با وجود تجربه و حرفه اى گرى خود به اين نتيجه رسيده اند چه آقاى X باشد چه فرد ديگرى بايد تلاش خود را براى رسيدن به هدف مجموعه ادامه دهند و با اين سعى ، موفقيت تيم را رقم بزنند.
حالا برويم سراغ تيم ملى، قبول داريد تيم ما در مقابل كره، حرفه اى گرى نكرد وگرنه پيروزى و كسب هر ۳ امتياز اين ديدار، دور از دسترس نبود؟
مسلماً حضور و صعود در جام جهانى آسان به دست نمى آيد و مستلزم پشت سر گذاشتن مراحل سخت است. هيچ يك از حريفان ما تيم هاى دست و پا بسته اى نيستند اما با وجود تساوى مقابل كره، ما هنوز هم نااميد نشده ايم. طبيعى است با توجه به صعود ۲ تيم از اين مرحله كارمان سخت باشد اما غيرممكن و نشدنى نيست.
در ادامه، بازى مشكلى چون ديدار با عربستان پيش روى ما قرار دارد. با وجود بازى هاى زيادى كه مقابل اين تيم داشته ايد، چه روندى را براى اين بازى پيش بينى مى كنيد؟
بايد اقرار كنيم بازى سختى داريم. باخت اخير عربستان شرايط ما را براى اين ديدار سخت تر كرده و حالا بايد با قوا و توان بيشترى در مقابل اين تيم قرار بگيريم. البته بهترين و بزرگ ترين امتياز ما براى اين ديدار استفاده از شرايط ميزبانى است. اين مسأله به ما كمك مى كند با بهره گيرى از نيرو و روحيه مضاعفى مقابل حريف قرار بگيريم. اميدوارم تماشاگران كه در روز بازى مقابل كره جنوبى با وجود شرايط جوى خاص، به استاديوم آمدند و ما را تنها نگذاشتند، باز هم به عنوان يار دوازدهم از تيم ملى حمايت كنند تا بتوانيم با صعود به جام جهانى پاسخ خوبى به اين اظهار لطف ها و حمايت ها بدهيم.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)