آماده خدمت به تيم ملى هستم / باقرى: هواداران گرمابخش بازى ما خواهند شد

بالاخره مسافر نام آشناى پرسپوليس هم از تعطيلات بازگشت تا در آستانه بازى مقابل ملوان جمع سرخپوشان حسابى كامل شود و با تمام قوا فقط و فقط به ۳ امتياز حساسى كه پيش رو دارند بينديشند. كاپيتان باتجربه سرخ ها كه حضورش در هر تيمى براى آن تيم غنيمتى بزرگ محسوب مى شود، ۲ ، ۳ روزى است به تمرين پرسپوليس بازگشته تا باعث شود پرسپوليس براى ديدار مقابل ملوان و در غياب ۲ مهره بزرگ و ثابت خود يعنى على كريمى و مازيار زارع،كمربند خط ميانى سرخ ها محكم و پرقدرت به كار خود ادامه دهد. صحبت كردن با كريم باقرى هميشه جالب توجه است چرا كه از معدود فوتباليست هاى اين دوره و زمانه است كه حرف دلش را بر زبان مى آورد و هيچ وقت مثل بعضى ها تابع شرايط نيست. كريم ديروز با صراحت لهجه و بيان خاص و هميشگى اش پاسخگوى سؤالات ما بود. از باقرى، هم از پرسپوليس و اوضاع آن پرسيديم و هم از تيم ملى كه با هم مى خوانيم:
سفر به خير. تعطيلات خوش گذشت؟
خدا را شكر بد نبود. هم اكنون با تمام قوا آمده ام كه در خدمت پرسپوليس باشم و در شروع دوباره ليگ سايرين را همراهى كنم.
از شرايط فعلى تيم و آمادگى بچه ها و مجموعه براى استارت دوباره ليگ و حضورى قدرتمند در ادامه بازى ها صحبت مى كنى؟
البته. من ۲ ، ۳ روزى است آماده ام و از شرايط فعلى تيم چندان مطلع نيستم اما خوشبختانه شواهد و قرائن حاكى از آن است كه مشكل خاصى وجود ندارد. ما در چند هفته پايانى نيم فصل، هم عملكرد خوبى داشتيم و هم نتايج نسبتاً قابل قبولى گرفتيم. اميدوار هستم اين روند كماكان ادامه داشته باشد و با پيروزى مقابل ملوان و كسب هر ۳ امتياز خود را در كورس مدعيان قهرمانى حفظ كنيم.
در غياب كريم باقرى، پرسپوليس آبستن اتفاقات زيادى بود كه شايد مهمترين آنها حضور نعيم سعداوى به عنوان عضو جديد كادر فنى باشد. اين مسأله را چطور ارزيابى مى كنى؟
انتخاب سعداوى از سوى پيروانى صورت گرفت كه به اعتقاد من انتخاب خوبى بود و از اينكه نعيم به عنوان يك پرسپوليسى با اخلاق و با دانش فوتبال به كادرفنى اضافه شده خيلى خوشحالم. انگيزه و هدف همه ما كسب موفقيت پرسپوليس است و با اين هدف مشترك دور هم جمع شده ايم. اميدوارم نعيم سعداوى در حضور افشين پيروانى و عابدزاده موفق باشد.
پرسپوليس امروز در اولين محك خود پس از تعطيلات، ميزبان ملوان است اما على كريمى و مازيار زارع را در اختيار ندارد. فكر نمى كنى اين مسأله براى تيم دردسرساز شود؟
بدون شك اگر مازيار و على در اين بازى اجازه همراهى پرسپوليس را داشتند، شرايط فوق العاده بود اما بالاخره محروميت ها و مصدوميت ها طبيعت فوتبال است و ممكن است براى همه تيم ها اتفاق بيفتد. به اعتقاد من نفرات جايگزين و با انگيزه اى كه روى نيمكت داريم، مى توانند جاى خالى اين ۲ نفر را به گونه اى پر كنند كه مشكلى از اين بابت به وجود نيايد و خلأ غيبت اين ۲ بازيكن اصلى ما كمتر احساس شود.
پرسپوليس هر چقدر از درون با كمترين مشكلى مواجه است اما مشكلات جانبى اش روز به روز اضافه مى شود. مسأله اى مثل معضل بى پولى كه باعث شده بچه هاى تيم يكى پس از ديگرى به اين مسأله معترض شوند و عكس العمل نشان دهند. اين موضوع در عملكرد فنى تيم خللى ايجاد نخواهد كرد؟
اگر شامل مرور زمان شود شايد! به هر حال نمى توان گفت اين موضوع در تيم تأثير منفى نخواهد داشت اما بچه هاى ما آنقدر حرفه اى هستند كه مشكلات بيرون از زمين را به داخل زمين نكشانند. البته مسئولان باشگاه هم دنبال تأمين پول و پرداخت آن هستند كه اميدواريم اين موضوع هر چه زودتر
حل و فصل شود تا خداى ناكرده از اين بابت متضرر نشويم
.
در ديدار خيريه اى كه روز جمعه برگزار شد جاى كريم باقرى به عنوان يكى از چهره هاى تيم ملى در جام جهانى ۹۸ كاملاً خالى بود. مگر قرار نبود در اين بازى حضور داشته باشى؟
اتفاقاً از من هم دعوت شده بود و خيلى دوست داشتم در اين ديدار حضور پيدا كنم تا هم سهمى در انگيزه خيرخواهانه آن داشته باشم و هم با ملاقات با دوستان قديمى، ديدارها يمان تازه شود اما چون شب قبل از بازى از مسافرت آمده بودم، خستگى سفر اجازه اين كار را به من نداد. به هر حال بايد از دست اندركاران اين بازى تشكر كرد كه كار بزرگى را انجام دادند. اميدوارم چنين بازى هايى نه فقط براى برطرف كردن مشكلات، بلكه با انگيزه جمع شدن چهره هاى مطرح فوتبال در سال هاى قبل هر چند وقت يك بار برگزار شود.
عملكرد بعضى از بازيكنان مثل محمد خاكپور، نادر محمدخانى و… با وجود سال ها دورى از فوتبال حرفه اى جالب توجه بود.
من نيمه دوم بازى را ديدم و متوجه شدم خيلى از بچه ها حتى آمادگى و شرايط بدنى شان را حفظ كرده اند. البته اضافه وزن ها هم طبيعى بود. ايران در آن دوره بازيكنان سطح بالا زياد داشت و حتى خودتان شاهد بوديد در اين
سن و سال بعضى از بچه ها عملكرد خوبى در زمين داشتند
.
بازى تيم ملى در ديدار تداركاتى مقابل منتخب گاليسيا را ديدى؟
متأسفانه بازى را نديدم اما از نتيجه آن با خبر شدم. البته برگزارى بازى هاى تداركاتى براى تيم ملى قبل از بازى هاى رسمى مى تواند سنگ محك خوبى براى تيم ملى و كادر فنى باشد.
قرار است در اردوى بعدى تيم ملى شركت كنى؟
انشاءالله در اردوى بعدى در خدمت تيم ملى خواهم بود و هر كمكى از دستم برآيد مضايقه نخواهم كرد.
صحبت آخر كاپيتان با تجربه پرسپوليس قطعاً شنيدنى است.
صحبت خاصى نيست. انشاءالله روز سه شنبه سرماى هوا با حضور گرم هواداران در آزادى احساس نخواهد شد و ما هم تمام تلاشمان را مى كنيم تا با يك پيروزى شيرين به صدر نزديكتر از قبل شويم

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)