سکوت کاپیتان شکست

مرجع خبری پرسپولیسكريم باقري از جمله ستاره‌هاي فوتبال است كه با وارد نشدن به حواشي، از دامن زدن به آن مي‌پرهيزد و اين خصوصيت مثبت اخلاقي همراه ديگر امتيازهاي فردي، باعث شده تا به عنوان برترين بازيكن اخلاق دهه اخير معرفي شود.

 

به همين دليل باقري پس از اتفاقات روي داده در بازي پرسپوليس و شهرداري تبريز با هيچ رسانه‌اي مصاحبه‌ نكرد. در آخرين روز اردوي پرسپوليس در كيش، سايت رسمي باشگاه پرسپوليس اين فرصت را پيدا كرد تا با كاپيتان آذربايجاني پرسپوليس گفت و گو كند.

 
نظرتان درباره اردوي كيش چيست؟

پرسپوليس از بدو ورود به كيش تمرين‌هاي خوبي را انجام داد هر روز در دو نوبت صبح و عصر تمرين كرديم، به مرور كارهاي تاكتيكي پرداختيم و روي مسائل دفاعي كار كرديم.

 

 

در مساله كار دفاع تيمي رشد داشتيم و اميدوارم در تمرين‌هاي روزهاي آينده در تهران هم بقيه كارهاي تاكتيكي را انجام دهيم كه ديگر مثل دو بازي اخير در دقايق پاياني دچار مشكل نشويم و بتوانيم با تمركز بالا امتياز لازم را در بازي‌هاي آينده كسب كنيم.

 

 

اين مشكل تمركز مربوط به خط دفاع است؟

مشكل تمركز به كل تيم ربط دارد. وقتي گل مي‌خوريم تمام تيم مسوول اين مساله هستند همانطور كه وقتي گل مي‌زنيم نيز نتيجه كار كل تيم است. در اين دو بازي تمركز كل تيم در دقايق پاياني از دست رفته بود، بايد روي اين مساله كار كنيم و خود بازيكنان هم توجه داشته باشند كه در دقايق پاياني بايد تمركز بالايي داشت.

 

فكر مي‌كنم آخرين باري كه اخراج شدي در بازي با قطر بود. علت اخراجت در بازي با شهرداري عدم تمركز بود يا عصبانيت؟

دقيقا يادم نمي‌آيد آخرين بار كي از زمين اخراج شدم. اين جز اتفاقات فوتبال است اما فكر مي‌كنم داور اخطار اول را بي مورد به من داد چون من اصلا بازيكن حريف را نديدم و او از پشت سرم آمد توپ را زد و من هم كه در حال ضربه زدن به توپ بودم خطاي غير عمدي را روي حريف انجام دادم، به نظرم اين خطا اخطار نداشت. ان‌شاءلله در آينده جبران مي‌كنيم. اخطار دوم هم به خاطر عدم تمركز يا عصبانيت من نبود. توپ داشت از بالاي سر من عبور مي‌كرد كه به طور ناخواسته با دست به آن ضربه زدم.

 

از چند بازي پيش از دربي بازيكنان دو تيم روي آن بازي تمركز مي‌كنند آيا چنين حساسيت و توجهي صحيح است؟

الان سال‌هاست كه اين اتفاق مي‌افتد و از يك يا دو بازي مانده به دربي اين صحبت‌ها شروع مي‌شود و توجه به دربي هم بيشتر مي‌شود. اين‌ها باعث مي‌شود تا خود بازيكن هم به این سمت كشيده شود كه براي همه، اين بازي بيش از ساير بازي‌ها اهميت دارد. در حالي كه اصلا اين طور نيست و اين بازي هم مثل ديگر بازي‌ها سه امتياز دارد و نباید اینقدر جدی و بیش از اندازه حساس با آن برخورد کرد. متاسفانه اكثر فوتبال دوستان و فوتبال نويسان توجه بيشتري به اين بازي مي‌كنند، اين هم از مسائلي است كه در كشور ما اتفاق مي‌افتد. كشورهاي ديگر هم دربي‌هايي دارند كه حساس هم هست اما فقط در زمان دربي درباره آن صحبت مي‌كنند. الان دو هفته مانده به دربي، بازي ملوان را ول كرده‌اند و به دربي چسبيده‌اند. مردم هم دوست دارند كه در كري خواني برنده شوند و همه اين‌ها باعث هيجان و حساسيت كاذب اين بازي مي‌شود. در حالي كه نباید اينطور باشد. بچه‌هاي تيم بايد توجه داشته باشند كه بازي آينده ما خيلي مهم است و بايستي سه امتياز را كسب كرد تا با روحيه‌اي خوب در دربي بازي كنند. در هر حال دربي حساس شده و بازيكناني كه بتوانند خوب و متمركز فكر كنند موفق خواهند بود.

 

وضعيت آمادگي خودت براي دربي چگونه است؟

من بعد از مصدوميت تمرين‌هاي خوبي را پشت سر گذاشته‌ام و خدا را شكر بدنم آماده است اگر در اين بازي باشم مثل ديگر بازي‌ها، سعي مي‌كنم بهترين بازي‌هايم را انجام دهم. اميدوارم محيط خوبي براي برگزاري بازي آماده شود و دل هوادارانمان را شاد كنيم. البته فراموش نكنيم كه استقلالي‌ها هم دوست دارند در اين بازي برنده باشند.

 

پرسپوليس در فصل جاري از طريق شوت راه دور گل‌هاي زيادي را نزده است، علت چيست؟

گل‌هاي ما در اين فصل روي خلاقيت بازيكن‌ها و كارهاي تاكتيكي بوده است اما در شوتزني توانايي ذاتي و تمرين زياد موثر است، موقعيت خوب هم بايد به دست آيد. ما در پرسپوليس شوتزن‌هاي بسيار خوبي داريم ولي بعضي مواقع در بازي‌ها شرايط مناسب پيش نيامده است.

 

نظر شما درباره بازي تيم ملي ايران برابر برزيل چيست؟

براي فوتبال و ورزش ما افتخار بزرگي است كه با برزيل بازي كنيم و محك خوبي خواهد بود. از اين بازي‌ها بايد بيشتر انجام شود نه اينكه پس از سال‌ها تنها يك بار اين اتفاق بيافتد. كره و ژاپن به دفعات چنين مسابقاتي را انجام مي‌دهند. بازيكنان تيم ملي بايد اين امكان را داشته باشند كه در سال پنج يا شش بار با تيم‌هاي بزرگ بازي كنند و بازي با بازيكنان بزرگ و بازي‌هاي سنگين باعث مي‌شود تا فوتبال ما پيشرفت كند ترس بازيكنان ما بريزد تا در رقابت‌هايي چون جام ملت‌ها و ليگ قهرمانان آسيا از اين تجربيات براي موفقيت بهره ببرند.

 

آيا در ته دلتان نمي‌خواستيد در اين بازي شركت كنيد؟

نه من هيچ موقع از اين چيزها در دلم نبوده است. ملي پوشان فعلي در برابر برزيل بازي مي‌كنند و اين افتخار نصيب بازيكنان اين دوره تيم ملي شده و اميدوار از اين فرصت استفاده خوبي را ببرند.

 

شما به عنوان بازيكن اخلاق دهه اخير انتخاب شديد، آيا رعايت مسائل اخلاقي تاثيري در پيشرفت فني يك فوتباليست دارد؟
در همه جاي دنيا بازيكناني كه از نظر اخلاقي خوب هستند موفق‌تر هم بوده‌اند. اخلاق به پيشرفت بازيكن كمك مي‌كند. بازيكناني بوده‌اند كه از نظر فني  شرايط خيلي خوبی داشته‌اند اما مشكلات اخلاقي مانع موفقيت آن‌ها شده است. بازيكنان متوسطي هم بوده‌اند كه به خاطر اخلاق خوبشان، از لحاظ فني رشد كرده‌اند.

 

پس از اتفاق بازي با شهرداري تبريز سكوت كرديد، آيا نمي‌خواهيد در مورد آن اتفاق صحبت كنيد؟

فرقي نمي‌كند. هرجاي ايران باشد كار بد، بد است. من نمي‌توانم كاري كه در استاديوم يادگار امام تبريز انجام شده است را تاييد كنم. كار آن عده بد بوده و من خيلي ناراحت شدم و انتظار چنين برخوردي را نداشتم. اين اتفاقي است كه در استاديوم‌هاي ما روي مي‌دهد. من دوست نداشتم اين صحنه‌ها را ببينم و اين صحبت‌ها را بشنوم ولي فوتبال گاهي روي شيرينش را نشان مي‌دهد و گاهي هم بايد مزه تلخ آن را بچشيم. ما بايد انتظار چنين چيزهايي را هم داشته باشيم. خيلي وقت‌ها ما را تشويق و حمايت كردند و بايد انتظار داشته باشيم كه گاهي هم از اين مسائل پيش بيايد. 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)