پرسپولیس نیوز : بازیکن پیشین تیم ملی که سابقه بازی در جام جهانی را دارد، معتقد است که ایران نباید در برزیل فقط به فکر دفاع مطلق باشد.

کریم باقری در خصوص وضعیت تیم ملی‌ در آستانه رقابت‌های جام جهانی و مسائل مختلف دیگر به سؤالات   پاسخ داد که مشروح آن در زیر می‌آید:

 

در مورد دیدارهای دوستانه تیم ملی در آفریقای جنوبی چه صحبتی دارید؟

معمولاً بازی‌های دوستانه برای برطرف کردن نقاط ضعف است و کادر فنی تیم ملی‌ هم تلاش می‌کند تا از بازی‌های دوستانه نهایت استفاده را برده و تیم ملی‌ را آماده کند. در کل امیدوارم ایران با شرایط خوبی وارد بازی‌های جام جهانی شود.

 به نظر می‌رسد اولین استراتژی کی‌روش گل نخوردن در جام جهانی است…

معتقدم باید به تفکرات او احترام گذاشت و کی‌روش بهتر از هر فرد دیگری شرایط تیم ملی‌ را زیر نظر دارد. اکثر تیم‌های دنیا در حال حاضر به گل نخوردن اهمیت می‌دهند تا اگر فرصتی پیش بیاید از حملات هم استفاده کنند. با این حال من معتقدم ایران نباید در جام جهانی به دفاع مطلق فکر کند، چون ما می‌‌توانیم از نیروهای تهاجمی خود نیز به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.

 برخی معتقدند خط حمله ایران بُرش لازم را ندارد. شما هم چنین عقیده‌ای دارید؟

معتقدم ایران در فاز تهاجمی اتفاقاً مهره‌های خوبی دارد ولی مهم این است که مهاجمان تیم ملی‌ توسط هافبک‌ها به خوبی تغذیه شوند. اگر مهاجمان ایران حمایت شوند می‌‌توانند در جام جهانی خودشان را نشان دهند.

 آیا این منطقی است که از تیم ملی‌ انتظار صعود به مرحله بعدی را داشته باشیم؟

تیم ملی‌ در سه دوره قبلی که در جام جهانی حضور داشته موفق به انجام این کار نشده است ولی به هر حال ایران تیم اول آسیاست و می‌‌تواند چنین کاری را انجام دهد. شما دیدید که در سال‌های گذشته کره و ژاپن موفق به صعود از مرحله گروهی شدند. با این شرایط صعود تیم ملی‌ را نمی‌توان غیرمنطقی دانست.

 شما موافق ماندن کی‌روش در تیم ملی هستید؟

کی‌روش مربی خوبی است و امیدوارم با او در جام جهانی نتایج خوبی بگیریم و همکاری این مربی با فدراسیون فوتبال ایران داشته باشد. البته ما باید ابزار لازم را در اختیار کی‌روش قرار دهیم.

 خیلی‌ها معتقدند تیم ملی‌ در جام جهانی 98 مستحق صعود بود. نظر شما چیست؟

به هر حال ما نهایت تلاش خودمان را انجام دادیم ولی دیگر حرف زدن در مورد گذشته فایده ندارد و چیزی را عوض  نمی‌کند.

 این روزها رنگ بازوبند کاپیتانی تیم ملی‌ هم حاشیه‌ساز شده است. در این خصوص چه صحبتی دارید؟

معتقدم مطرح کردن چنین مسائل پیش پا افتاده‌ای درست نیست. ما نباید بی‌جهت حساسیت درست کنیم. می‌بینید که پیراهن تیم ملی‌ هم در بعضی از بازی‌ها قرمز رنگ است. ما باید موفقیت تیم ملی‌ را در اولویت قرار دهیم.

 شما در جام جهانی طرفدار کدام تیم هستید؟

طرفدار تیم خاصی نیستم ولی بازی‌های تیم‌های آمریکای جنوبی را دوست دارم، چون آنها تهاجمی فوتبال بازی می‌کنند. در بین تیم‌های اروپایی هم آلمان را دوست دارم. آلمانی‌ها از نظر نظم بازی همیشه جزو بهترین‌ها بوده‌اند.

 دوست دارید در فینال شاهد تقابل کدام تیم‌ها باشید؟

مطمئنا تقابل تیم‌های پرستاره می‌‌تواند هیجان‌انگیز باشد ولی من دوست دارم فینال آرژانتین و برزیل را ببینم. این یک بازی فوق‌العاده خواهد شد و فینال مورد علاقه من است.

 فکر می‌کنید کدام بازیکن آقای گل جام جهانی شود؟

الان خیلی‌ها روی مسی، رونالدو، نیمار و چند ستاره سرشناس دیگر زوم کرده‌اند، این در حالی است که در خیلی از مواقع بازیکنانی آقای گل شدند که کسی فکرش را  نمی‌کرد. معتقدم گل زدن در جام جهانی راحت نیست، خصوصاً که تیم‌ها دفاعی بازی می‌کنند.

 تکلیف شما با پرسپولیس به کجا رسید، آیا در این تیم می‌‌مانید؟

اول باید با باشگاه تسویه حساب کنم. در مورد ماندن یا جدایی من هنوز چیزی مشخص نیست.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)