پرسپولیس نیوز : مربی فصل گذشته تیم فوتبال پرسپولیس گفت: فصل گذشته چیزهایی دیدم و شنیدم که حتماً در تصمیم‌گیری‌ام برای آینده تاثیرگذار خواهد بود.

این روزها که پرسپولیسی‌ها تمرینات خود را در ورزشگاه درفشی‌فر آغاز کرده‌اند، کریم باقری در محل تمرین سرخپوشان حاضر نشده تا شایعه جدایی‌اش از این تیم بیشتر به گوش برسد. مربی فصل گذشته پرسپولیس که پیش از این در مصاحبه‌ای عنوان کرده بود از سوی باشگاه و کادر فنی برای فصل آینده مشورتی با او نکرده‌اند، می‌گوید از کسی ناراحت نیست و برای فصل آینده نیز به زودی تصمیم خواهد گرفت.

کریم باقری  در خصوص وضعیت خودش در پرسپولیس، شرایط این تیم در فصل آینده، شرایط تیم ملی پیش از جام جهانی و … صحبت کرد.

 

وضعیت‌تان با باشگاه پرسپولیس به کجا کشیده شد. برای ماندن یا رفتن تصمیم گرفته‌اید؟

هنوز هیچ چیز مشخص نیست و تصمیم نگرفته‌ام. به باشگاه اعلام کرده‌ام اول تسویه حساب کنند و بعد از آن انشاالله صحبت می‌کنیم.

 گویا از کادر فنی و باشگاه پرسپولیس ناراحت هستید که درباره فصل آینده صحبت و مشورتی با شما نشده بود. درست است؟

این درست نیست و من از هیچکس ناراحت نیستم. اینکه از من نظر بپرسند یا نپرسند دلیل نمی‌شود که ناراحت شوم. اول از همه اینکه من نمی‌دانم برای فصل آینده هستم یا نه و ابتدای این موضوع باید مشخص شود. بعد از آن هم وقتی تسویه حساب شد، اگر مدنظر بودم و خواستند برای فصل آینده صحبت می‌کنیم.

 فصل قبل در پرسپولیس چگونه گذشت؟

لیگ سیزدهم فصل و تجربه خوبی بود. در این مدت بعضی چیزها را دیدم که حتماً روی تصمیم‌گیری‌ام برای آینده تأثیر می‌گذارد.

 دوست دارید روند مربیگری‌تان را ادامه بدهید یا نه؟

همانطور که گفتم در این یک سال حضورم در پرسپولیس خیلی چیزها دیدم و شنیدم. به طور حتم این موضوع به خصوص در این فصل روی تصمیم‌گیری‌ام موثر خواهد بود.

 

 با این شرایط و آمدن رحیمی به عنوان مدیرعامل و جذب چند بازیکن جوان، فکر می‌کنید پرسپولیس چگونه عمل کند؟

پرسپولیس و استقلال هر سال حاشیه‌های خاص خودشان را دارند که جمع‌وجور کردن این حاشیه‌ها سخت و یک هنر است. امیدوارم پرسپولیس این فصل با حاشیه‌های کمتر شکل بهتری داشته باشد و موفقیت‌هایش بیشتر شود.

 در آستانه جام جهانی نظرتان درباره تیم ملی چیست؟

 همه اهالی فوتبال دوست دارند تیم ملی نتیجه بگیرد و این نتیجه‌گیری به صعود تیم ملی از گروهش منتهی شود، من هم دوست دارم این اتفاق بیفتد.

 با توجه به بازی‌های تدارکاتی که انجام شد، تیم ملی برای موفقیت شانس دارد؟

بازی‌های تدارکاتی برای شناخت تیم است و ملاک نتیجه‌گیری نیست. کادر فنی در بازی‌های تدارکاتی ضعف و قوت نفرات را می‌شناسد تا به ترکیب اصلی‌اش برسد. فکر می‌کنم تا چند روز آینده در تیم ملی اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

 بیشتر کارشناسان می‌گویند تیم ایران دفاعی است و با این سیستم هم نتیجه گرفته، با این نظر موافقید؟

هر مربی برای خودش یک سبک دارد و تمام مربیان دنیا یک سیستم مد نظر دارند. مطمئناً تلاش همه این است که ابتدا گل نخورند و مسلماً تیم ملی ما هم باید در جام جهانی به این موضوع فکر کند و بعد از آن اگر موقعیتی به دست آورد، بتواند به بهترین نحو ممکن از این موقعیت استفاده کند.

 خط دفاعی و دروازه‌بانان تیم ملی این تجربه و توانایی را دارند که برابر نیجریه، آرژانتین و بوسنی مقاومت کنند؟

جام جهانی میدان ریسک کردن نیست. همه بازیکنان تیم ملی باید نهایت تلاش‌شان را به کار بگیرند تا در این رقابت‌ها بهترین نتایج را رقم بزنیم.

 اما هنوز بهترین نتیجه ایران در جام‌های جهانی در 98 فرانسه رقم خورد که شما هم جزو تیم اصلی بودید…

شاید این جام جهانی رکورد سال 98 را بشکند و انشاالله نتایج بهتری بگیریم.

 یعنی امیدوارید؟

من که تا به حال نتیجه‌ای را پیش‌بینی نکرده‌ام، اما همه فوتبال دوستان این امیدواری را دارند که تیم ملی در جام جهانی خوب عمل و از گروهش صعود کند. انشاالله این اتفاق رخ دهد تا همه خوشحال شوند.

 

 مسئله دیگری که وجود دارد ماندن یا نماندن کی‌روش است.

این مسئله دیگر به نظر من صورت نمی‌گیرد. در این خصوص باید مسئولانی صحبت کنند که تصمیم گیرنده هستند. آنها باید تصمیم بگیرند که کی‌روش را نگه دارند یا مربی دیگری را جایگزین کنند.

 فعالیت و کارنامه‌اش به گونه‌ای بوده که فدراسیون تلاش کند کی‌روش را نگه دارد؟

کی‌روش مربی بزرگی است و مسلماً می‌تواند  به تیم ملی ما کمک‌های زیادی برساند. او می‌تواند در آینده به فوتبال ما کمک کند اما به شرط اینکه تمام امکانات را در اختیارش قرار دهند تا راحت‌تر کارش را انجام دهد.

 کریم باقری در جام جهانی طرفدار کدام تیم است؟

طرفدار تیم خاصی نیستم و امیدوارم در این جام بازی‌های خوبی ببینیم. این مسئله برای من از همه چیز مهم‌تر است.

 اما بیشتر بازیکنان ایرانی که لژیونر بودند، طرفدار تیم‌هایی هستند که در آن کشور بازی کرده‌اند.

برای من چنین مسئله‌ای در میان نیست و در انتخابم تاثیر نمی‌گذارد. بیشتر دوست دارم مسابقه تیم‌هایی را ببینم که قشنگ بازی می‌کنند.

 

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)