چهارشنبه 26 فروردین(11:20) 

مرجع خبری پرسپولیس : كريم باقرى كاپيتان اول سرخپوشان برخلاف هفته هاى اخير كه حضور ثابت و مستمرى در

 ديدارهاى پرسپوليس داشت، مجبور شد از روى سكوها و حضور در جايگاه ويژه به تماشاى عملكرد ساير همتيمى هايش بنشيند. ديدارى كه ۲ شرايط متفاوت را براى پرسپوليسى ها داشت. يك نيمه به نام پيكان، يك نيمه به نام سرخپوشان و در نهايت اتفاقات اين ديدار به گونه اى رقم خورد كه نتيجه به كام شاگردان نلو وينگادا رقم بخورد. كريم باقرى، كاپيتان با تجربه پرسپوليس معتقد است پيروزى مقابل الغرافه در تهران و بالارفتن روحيه بازيكنان و مجموعه تيم تأثير مستقيمى روى پيروزى سرخپوشان داشت. گفت وگو با او را بخوانيد:


pnnc • تماشاى بازى پرسپوليس از سكوها براى كسى كه در اكثر بازى ها، حضور ۹۰ دقيقه اى در تركيب اين تيم داشته، قطعاً چندان راحت نمى تواند باشد؟
بالاخره محروميت و مصدوميت هم جزئى از فوتبال است و براى هر بازيكنى پيش مى آيد اما سخت يا آسان چون بازى به نفع پرسپوليس به پايان رسيد، خوشحال شدم و فكر مى كنم در مجموع هر كسى كه تماشاگر اين بازى بود از ديدن يك بازى زيبا و مهيج لذت برد.


pnnc • پرسپوليس پس از ناكامى هاى متوالى در ليگ برتر، بالاخره موفق به شكستن طلسم شد تا هواداران پرسپوليس بعد از هفته ها طعم پيروزى را بچشند. به نظرتان پيروزى مقابل الغرافه تا چه حد در رقم خوردن اين نتيجه مؤثر بود؟
به هر حال نمى شود از تأثير مثبت آن غافل شد وقتى ما در خانه و در آن شرايط آب و هوايى با حمايت كامل هواداران پيروز شديم روحيه به تيم تزريق شد تا در كنار عملكرد خوب فنى و تاكتيك و برنامه هاى مربيان از پس حريفان در ليگ هم برآيم. مسأله اى كه قطعاً در بازى مقابل استقلال اهواز هم براى ما پوئن مثبتى محسوب خواهد شد.


pnnc • بازى پرسپوليس در نيمه اول مقابل پيكان چندان به نفع سرخپوشان نبود اما هرچه به نيمه بازى و پايان آن نزديك تر مى شديم، روند به نفع پرسپوليس شد. فكر مى كنيد علت اصلى اين موضوع چه بود؟

با اين مسأله موافقم. در دقايقى از بازى در نيمه اول پيكانى ها ابتكار عمل را به دست گرفتند حتى موفق شدند موقعيت هايى را روى دروازه ما بوجود بياورند اما صحبت كادر فنى و يادآورى نكاتى كه در طول هفته تك تك بازيكنان روى آن تمرين كرده بودند باعث شد ورق بازى به نفع ما برگردد و بتوانيم با ارائه يك بازى خوب و تماشاگرپسند نتيجه لازم را به دست آوريم. اگر چه ما در نيمه اول از شرايط آرمانى دور بوديم اما مهم اينجا بود كه در پايان بازى به خواسته مان رسيديم و ۳ امتياز مهم و حساسى را به دست آورديم.

pnnc • با توجه به اين ۳ امتياز كه به حساب پرسپوليس واريز شد رقابت پرسپوليس و تيم هاى همسايه اش براى كسب سهميه آسيايى تنگاتنگ شده است؟ فكر مى كنيد پرسپوليس بتواند از اين آزمون موفق بيرون بيايد؟
ما تا روز آخر تلاشمان را مى كنيم و با انگيزه خاص ليگ را دنبال خواهيم كرد درست است كه از دست رفتن شانس قهرمانى، براى پرسپوليس مسأله خوشايندى نيست اما حالا كه اين فرصت را داريم كه به عنوان تيم سوم ليگ سهميه آسيايى را كسب كنيم تا روز آخر و تا پايان ۲ بازى مهمى كه پيش روى ماست، پا پس نمى كشيم.

pnnc • در اين راه پرسپوليس بايد از سد حريفى چون استقلال اهواز كه براى بقا در ليگ برتر مى جنگد عبور كند.
حق با شماست. ما بازى سختى در اهواز داريم. همه تيم ها مقابل ما با انگيزه حاضر مى شوند و استقلال اهواز كه براى سقوط نكردن آخرين تلاش هاى خود را مى كند، از انگيزه ويژه اى برخوردار خواهد بود. البته نبايد فراموش شود كه انگيزه ما هم براى كسب اين پيروزى ويژه است و مى خواهيم هر ۳ امتياز را كسب كنيم.

pnnc • با توجه به اين مسائل فكر مى كنيد اتفاقات و نتايج تيم هاى ديگر نيز به گونه اى رقم بخورد كه شرايط به نفع پرسپوليس شود؟
اتفاقات اصلاً قابل پيش بينى نيستند و با توجه به اينكه اكثر تيم ها در هفته پايانى بازى هاى حساسى پيش رو دارند و مطمئناً بازى هاى اين ۲ هفته سراسر اتفاق خواهد بود. همان طور كه گفتم ما براى اين ۲ بازى فقط به ۶ امتياز فكر مى كنيم و اميدواريم رقباى ما امتياز از دست بدهند.

pnnc • با تساوى استقلال در اهواز و پيروزى ذوب آهن در شيراز جاى استقلال درصدر نصيب ذوب آهن شد. پيش بينى تان در مورد قهرمان ليگ چيست؟
نمى شود با قاطعيت در اين مورد اظهار نظر كرد. شايد اين ۲ تيم به يك اندازه شانس قهرمانى داشته باشند به هر حال اميدواريم هر تيمى كه استحقاق و لياقت اين عنوان را دارد به حقش برسد.

pnnc • اين روزها همچنان بحث در مورد تيم ملى و كادر فنى جديد اين تيم ادامه دارد. دوست داريم بدانيم موضع كريم باقرى كه در دوره قبل حضور مايلى كهن به عنوان سرمربى تيم ملى، در اين تيم حضور داشت در قبال اين انتخاب چيست؟
قبول اين مسئوليت سخت و سنگين در چنين شرايطى شجاعت مى خواهد كه مايلى كهن آن را قبول كرده است من هم مانند همه كسانى كه دوست دارند شاهد موفقيت تيم ملى و صعود به جام جهانى باشند براى مايلى كهن آرزوى موفقيت دارم و اميدوارم تمام كسانى كه در عرصه فوتبال حضور دارند از مردم و مطبوعات گرفته تا مسئولان از ايشان حمايت كنند تا با همت بچه ها خواسته مردم جامه عمل بپوشد و بار ديگر فوتبال ايران در عرصه جهانى حضور پيدا كند.


pnnc • قبل از بازى با عربستان عنوان كرديد براى چند بازى آينده و با هماهنگى دايى در كنار تيم ملى نخواهيد بود. كماكان روى اين مسأله مصر هستيد؟
فعلاً كه معلوم نيست كادر جديد روى من نظر مثبت دارد و مرا به تيم ملى دعوت مى كند يا نه. فعلاً كه صحبت خاصى در اين مورد نشده است و به موقعش در اين مورد صحبت خواهيم كرد. در حال حاضر تمام تمركزم روى ۲ بازى پرسپوليس در ليگ و ليگ قهرمانان آسيا است. به موقع خودش اگر به تيم ملى دعوت شوم براى كمك به تيم هر كارى از دستم برآيد كوتاهى نمى كنم

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)