مرجع خبری پرسپولیس : به نظر می رسد پس از آنکه حضور محسن ترکی به چندین سال قضاوت داوران خارجی در دربی پایتخت خاتمه داد، حضور او در دربی 70 نقطه پایان داوران ایرانی برای قضاوت مهمترین بازی باشگاهی در ایران باشد.

 

زمزمه حضور يک داور خارجي پس از گذشت 2 سال ازحضور داوران ايراني در مسابقات دربي بارديگر به گوش مي رسد. پس ازپايان ديدار تيم هاي استقلال و پرسپوليس بود که برخي کارشناسان داوري به انتقاد از عملکرد داور مسابقه پرداختند و از حذف پنالتي پرسپوليس دراين بازي خبر دادند.

 

اين اقدام کارشناسان درحالي صورت گرفت که رئيس کميته داوران بلافاصله موضعي مخالف نظر کارشناسان اتخاذ کرد و قضاوت ترکي در اين بازي را مثبت ارزيابي کرد. اما بلافاصله بعد از چند روز عسگري مقابل دوربين هاي تلويزيوني اعلام کرد در صورت تاييد فدراسيون فوتبال ديدار احتمالي اين دو تيم درجام حذفي با قضاوت داور خارجي برگزار خواهد شد.

 

اين درحالي است که در صورت وقوع چنين اتفاقي پاي داوران خارجي به فوتبال ايران بار ديگر باز مي شود و دربي همانگونه که با محسن ترکي داور ايراني خود را بازپس گرفت بارديگر با محسن ترکي به سوي يک داور خارجي خواهد رفت.

 

 

شروع قضاوت داوران خارجي در دربي به ديدار چهلم اين دو تيم بازمي گردد که با حضور ساندروپل مجارستاني آغاز و دردربي شصت پنجم با قضاوت سعد کميل کويتي به پايان رسيد.

 

نصيرزاده: داور خارجي فقط براي جام حذفي

هوشنگ نصير زاده در خصوص حضور يک داور خارجي در ديدار احتمالي استقلال و پرسپوليس در جام حذفي خاطر نشان کرد: آوردن داور خارجي به مفهوم عدم توانايي داور ايراني نيست.

 

وي ادامه داد: بازي دربي يک بازي احساسي است و به نظر مي رسد تماشاگران، مديران و مربيان بازنده اشتباهات داور ايراني را نمي بخشند ولي اشتباهات هنگفت داور خارجي را مورد بي توجهي قرار مي دهند.

 

کارشناس امور داوري کشورمان در خصوص نحوه عملکرد داوران ايراني در بازي هاي دربي اظهار داشت: تجربه ثابت کرده در 5 مسابقه اي که داوران ايراني سوت زده اند اشتباهات بسيار کمتر از ساير داوران خارجي بوده است. اما چون داور ايراني براي ما آشناست و او را بارها ديده ايم پس اشتباهات او معمولا از سوي تيم هاي بازنده بزرگ مي شود.

 

نصير زاده در بخش پاياني اظهارات خود به نکته اي مهم اشاره کرد و گفت: با آمدن داور خارجي ضريب ايمني ورزشگاه و تماشاگران افزايش پيدا مي کند. اما بايد به اين نکته توجه داشت که داور خارجي مي بايست فقط در جام حذفي حضور يابد و براي مسابقات ليگ و ديدار هاي اين دو تيم در ليگ برتر از داور ايراني استفاده شود. چراکه استفاده از داور خارجي در مسابقات ليگ صلابت داور ايراني را از بين مي برد و بي اعتمادي کنفدراسيون فوتبال آسيا را به همراه خواهد داشت.

 

سيار: هزينه داور خارجي 50 برابر داور ايراني است

پرويز سيار کارشناس داوري فوتبال کشور درباره حضور داوران خارجي در ديدار احتمالي استقلال وپرسپوليس درجام حذفي گفت: رقم حضورداورخارجي درايران وقضاوت دربي 50 برابر مخارج يک داور ايراني است.

 

کارشناس داوري فوتبال کشورمان همچنين افزود: زماني که آقاي غياثي رئيس کميته داوران فدراسيون فوتبال بودند بنده به همراه ايشان مي رفتيم فرودگاه و داور را به هتل مي آورديم و بعد از بازي وي را سوار ماشين کرده و به فرودگاه مي برديم و پول او را طبق قوانين فيفا پرداخته و وي را راهي کشورش مي کرديم. به همين دليل من مي دانم چقدر بايد پول خرج يک داور خارجي کرد.

 

وي همچنين افزود: اين عاقلانه نيست که فدراسيون فوتبال پول هاي زيادي را به داور خارجي بپردازد اما همچنان به داوران ايراني بدهکار بماند. از سوي ديگر انصاف نيست که داوران آموزش مناسب نداشته باشند و پول را خرج داور دربي کنيم.

 

سيار در بخش پاياني اظهارات خود عنوان کرد: من مخالف مطلق حضور داور خارجي در ايران نيستم اما مي بايست اول مشکلات موجود را رفع کرده و بدهکاري داوران را بپردازيم بعد به دنبال داور خارجي بگرديم.

 

بنابراين گزارش در صورتي استقلال و پرسپوليس درجام حذفي به مصاف يکديگر بروند و حضور داور خارجي به تاييد فدراسيون فوتبال برسد اين بيست و ششمين باري خواهد بود که يک داور خارجي شهرآورد پايتخت را قضاوت خواهد کرد.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)