مرجع خبری پرسپولیس : شدت پرتاب این اشیاء به حدی بود که به گفته گزارشگر سیما مسئولان برگزاری مسابقه چندین بار اقدام به پاکسازی پیست دو و میدانی ورزشگاه آزادی کردند اما هواداران تراکتورسازی همچنان به رویه خود ادامه دادند.


هنوز دقایقی به آغاز مسابقه پرسپولیس و تراکتورسازی تبریز مانده بود که کریم باقری مرد افسانه ای فوتبال ایران به رسم ادب به سمت جایگاه معدود هواداران تراکتورسازی در ورزشگاه آزادی رفت تا به مردم زادگاهش ادای دین کند.


تراکتوری ها به جرم حضور باقری در ترکیب پرسپولیس با استفاده از انواع و اقسام الفاظ رکیک کاپیتان افسانه ای پرسپولیس و هافبک سابق تیم ملی فوبتال کشورمان را به باد ناسزا گرفتند.


این اما پایان کار نبود. هواداران سفیدپوش تراکتورسازی با پرتاب بطری های آب به سمت خبرنگاران و عکاسانی که پشت دروازه این تیم تجمع کرده بودند موجب تاخیر یک دقیقه ای در آغاز این مسابقه شدند.


این در حالی بود که فراز کمالوند سرمربی تراکتور مقابل جایگاه طرفداران تیمش حاضر شد و خواستار توقف فحاشی و پرتاب اشیا به داخل زمین شد. با این حال تا پایان مسابقه تراکتوری ها به این رویه ادامه دادند.

شدت پرتاب این اشیا به حدی بود که به گفته گزارشگر سیما مسئولان برگزاری مسابقه چندین بار اقدام به پاکسازی پیست دو و میدانی ورزشگاه آزادی کردند اما هواداران تراکتورسازی همچنان به رویه خود ادامه دادند.


در تمام لحظاتی از مسابقه که کریم باقری صاحب توپ می شد فحاشی هواداران تراکتور شدت می گرفت تا جایی که پرسپولیسی ها از این شرایط به ستوه آمدند و کاپیتان محبوب خود را به شدت تشویق کردند.

در حالی که نیمی از زمان مسابقه سپری شده بود و پرسپولیس با تک گل غلامرضا رضایی از حریف خود پیش بود شدت فحاشی به قدری زیاد شد که مسئولان رسانه ملی اقدام به قطع صدای ورزشگاه آزادی کردند تا پیمان یوسفی از استودیو فوتبال برتر میزبان فوتبالدوستان باشد.


هر چند مجری برنامه در ابتدا بارها نقص فنی را علت قطع صدای ورزشگاه آزادی عنوان می کرد اما در واپسین دقایق لب به اعتراف گشود و شدت فحاشی ها را دلیل قطع شدن صدای گزارشگر بازی دانست.

10 دقیقه به پایان مسابقه باقی مانده بود که تصاویر تلویزیونی شکستن صندلی های ورزشگاه آزادی از سوی هواداران تراکتورسازی و پرتاب آن ها به سمت زمین مسابقه را به تصویر کشیدند.


پس از سوت مسعود مرادی به نشانه پایان بازی و پیروزی یک بر صفر پرسپولیس که به معنای تمدید حسرت 17 ساله هوادران تبریزی برای شکست پرسپولیس بود، هواداران خشمگین تراکتورسازی که علاوه بر نتیجه مسابقه همچون فصل گذشته اخلاق را هم به حریفش واگذار کرده بودند، اقدام به آتش زدن صندلی های ورزشگاه آزادی نمودند تا جایی که برای خاموش شدن بخشی از آتش ؛ماموران آتش نشانی وارد عمل شدند!

سایت های منتسب به باشگاه تراکتورسازی در حالی از صبح امروز اقدام به شانتاژ خبری می کردند که تنها 8 هزار نفر از هواداران تراکتورسازی در ورزشگاه آزادی حضور داشتند.


با این وجود شدت خسارت وارده از سوی این جماعت اندک به قدری بود که مهدی تاج نایب رئیس فدراسیون فوتبال را به واکنش واداشت و خواستار اشد مجازات برای هواداران خاطی تبریزی شد.


مدیر روابط عمومی مجموعه ورزشی آزادی با ابراز تعجب از شکسته شدن صندلی های “نشکن” ورزشگاه آزادی توسط تبریزی ها تمامی خسارت های بازی پرسپولیس و تراکتورسازی را متوجه هواداران تیم مهمان دانست و اعلام کرد مسئولان نیروی انتظامی و مدیریت ورزشگاه آزادی گزارش خود را در این خصوص به کمیته انضباطی ارائه خواهند کرد.


این اتفاقات در حالی صورت می گیرد که در جریان برگزاری دیدار برگشت پرسپولیس و تراکتورسازی در ورزشگاه یادگار امام تبریز و مسابقه رفت فینال جام حذفی مابین پرسپولیس و فولاد گستر در همان ورزشگاه شاهد سر دادن شعارهای قومیتی، پرتاب سنگ و نارنجک به زمین مسابقه و سایر موارد بودیم که در آن زمان با عدم برخورد قاطعانه فدراسیون فوتبال و کمیته انضباطی مواجه شد.


اهمال مسئولان ذیربط در برخورد به موقع با اینگونه تخلفات نتیجه ای جز برخورد اسفناک هواداران تراکتورسازی در هفته نخست لیگ دهم آنهم در شرایطی که آن ها مهمان پرسپولیس بودند، نداشت. اتفاقات بازی روز سه شنبه تنها یک پیام داشت و آنهم ضرورت برخورد قاطعانه با هواداران تراکتورسازی تبریز…

 

انتهای گزارش اختصاصی / امانت داری – استفاده از این خبر با ذکر نام مرجع خبری پرسپولیس مجاز است

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)