پرسپولیس نیوز : بنا به تحلیل رسانه‌های عربی، تعداد تماشاگران بازی‌های النصر در فصل جاری تقریبا نصف شده است.

به نقل از رسانه‌های عربی، در فصل پیش لیگ عربستان هواداران النصر اعجاب و شگفتی همگان را حتی در خارج از مرز‌ها بر‌می‌انگیختند اما در فصل جاری، وضعیت بسیار دگرگون شد. هم از تعداد هواداران همیشه در صحنه کمتر شد و هم اقدامات هوادارانه آن‌ها.

هواداران النصر در فصل جاری حتی با وجود درخواست‌های متعدد پرنس فیصل (رئیس به شدت غرب‌گرای باشگاه) نیز توجه‌شان به حضور در کنار تیم جلب نشد. در اقدامی جدی‌تر، بازیکنان این تیم نیز از هواداران‌‌شان خواستند که به زمین بازی بیایند اما موفق نشدند.

در مقایسه‌ای ساده، می‌توان اشاره به فصل پیش کرد، در جایی که النصر با التعاون بازی داشت، از آن‌جا که تعداد بسیاری بلیط خریداری کرده بودند، بازی به ورزشگاه بزرگ‌تر و پرظرفیت‌تر ملک فهد منتقل شد. در آن دیدار، بیش از 52 هزار نفر از نزدیک شاهد رقابت بودند. این در حالی است که در روز شنبه، دیدار میان همان دو تیم النصر و التعاون و با اصرار فراوان مسئولان باشگاه و اعضای تیم، تنها 29 هزار تماشاگر به ورزشگاه رفتند.

در فصل قبل سه دیدار پر تماشاگر فصل به بازی های النصر اختصاص داشت.

در فصل جاری، النصر در 11 دیدار لیگ حرفه‌ای‌ (از مجموع 22 هفته) در زمین خود میزبان بود که مجموعا 141 هزار تماشاگر در ورزشگاه حاضر شدند.

چنان‌که کارشناسان جامعه‌شناسی فوتبال در مدت‌های اخیر در روزنامه الشرق‌الاوسط تحلیل می‌کنند، یکی از عوامل کاهش توجه به فوتبال باشگاهی در عربستان، وارد شدن کشور‌شان در برخی معادلات مهم جهانی است که همین موجب می‌شود، مردم، به سایر زمینه‌ها همچون سیاست و جامعه و حقوق بشر، توجهی بیش از پیش داشته باشند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)