مرجع خبری پرسپولیس : جدا از بحث فني علي كريمي كه در زمين چمن همه كار مي‌كرد و نمايش تحسين‌برانگيزي ارائه داد در همين بازي اول او ثابت كرد در غياب بزرگي مثل كريم باقري، يك كاپيتان واقعي و ليدر تمام عيار است.

 

به غير از رهبري تيم در تمام آن 96 دقيقه پرفشار، علي كريمي در پايان بازي شاهكاري رو كرد كه فقط از فوتباليست باتجربه و بزرگي مثل او برمي‌آيد.

وقتي سوت پايان از سوي رفيعي كشيده شد و خيلي‌ها با نااميدي قصد ترك سكوها را داشتند علي كريمي در ميانه زمين ايستاد و بعد از پايان مراسم قانوني بازي كه بازيكنان هر دو تيم بايد با حريف خوش و بش كنند، پرسپوليسي‌ها را با فرياد جمع كرد تا تشويق تماشاگران را پاسخگو باشند. وقتي حقيقي و غلامرضا رضايي دور از بقيه راه رختكن را پيش گرفته بودند يا شيث پيراهنش را روي صورتش كشيده بود و خسته و خجل داشت به سوي رختكن مي‌رفت كريمي با فرياد همه را دور خودش جمع كرد تا پرسپوليسي‌ها دسته جمعي به سوي سكوها بروند و از همه هواداران قدرداني كنند.

 

 

اين قدرداني به صورت دسته جمعي و دور تا دور ورزشگاه انجام شد تا كاپيتان سرخ‌ها بدعت‌گذار يك حركت پسنديده و فوق‌العاده در فوتبال ايران باشد كه در اروپا و ساير نقاط دنيا سال‌هاي سال معمول و رايج است.

 

به نوعي اين اتفاق در فوتبال آلمان يك امر لازم در پايان مسابقه فوتبال به حساب مي‌آيد و حتي اگر تيم شهري شكست خورده باشد بازيكنان آن تيم به خاطر حمايت تماشاگران از آنها قدرداني مي‌كنند و 90 دقيقه كف زدن آنها را با سه چهار دقيقه كف زدن براي هوادارانشان پاسخ مي‌گويند.

 

كريمي سه‌شنبه شب سوغاتي فوق‌العاده‌اي براي فوتبال ايران آورد و البته بعضي از هواداران ناسپاس را خجالت زده كرد البته برعكس ورزشگاه‌هاي آلمان وقتي كريمي و بازيكنان پرسپوليس براي هواداران كف مي‌زدند، تقريباً نيمي از سكوها خالي بود چرا كه هنوز اين فرهنگ ويژه در ورزشگاه‌هاي ما جا نيفتاده است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)