مادرمان از ناراحتی لال شده است

مرجع خبری پرسپولیس : برادرم اشتباه بزرگي کرده ولي تو را به خدا رهايش نکنيد تا نابود شود.» اين بخشي از گفته‌‌هاي (رضا – الف)، برادر بزرگ‌تر بازيکن سابق تيم‌‌هاي سرخابي است که به جرم خريد و فروش مواد مخدر بازداشت شده.

 

بازيکني که اوايل دهه 70 يکي از بهترين مهاجمان ايران بود. در سال‌هايي که هنوز پول زيادي در فوتبال ايران پخش نمي‌شد. سال‌‌هاي پس از فوتبال، نداشتن تحصيلات آکادميک و البته سايه سنگين اعتياد بر سر اين زندگي سنگيني کرد تا او که روزگاري در ورزشگاه‌‌ها «روماريو»‌اش مي‌خواندند، آنچنان غرق در منجلاب تباهي شود که ماموران انتظامي از پي يافتن سارق موتور سيکلتي سرقتي به خانه وارد شوند و ستاره سابق را به جرم خريد و فروش مواد مخدر، علاوه بر جرم اوليه فروش موتور سرقتي بازداشت کنند.

 

جرم خريد و فروش ماده مخدر کراک که به همراه داشتن بيش از 40 گرم خالص آن مي‌تواند حکم اعدام را براي متهم به همراه داشته باشد. او هم که در ابتدا از قانون مجازات‌‌ها مطلع نبوده خيلي زود همه گناه‌‌ها را به عهده مي‌گيرد تا شايد براي خود شريکي نتراشيده باشد و حالا بايد در انتظار «رافت اسلامي» باشد. او که براي اولين بار بازداشت مي‌شود و براي همين جرم بايد هر روز شاهد تيترهايي باشد که درباره اعدام قريب‌الوقوعش مي‌نويسند.

  

 (ع-الف) البته تنها فوتباليستي نيست که در سال‌‌هاي پس از فوتبالش دچار چنين سرنوشت شومي مي‌شود که بسياري از بازيکنان دهه‌‌هاي 60 و 70 ايران پس از دوران اوج شهرت، شرايطي به مراتب تلخ‌تر را تجربه کردند. فوتبال ايران کم نديده ستاره‌‌هايي که بعد از فراموشي عصر قهرماني در دام اعتياد بيفتند و در دوران کنار جوي‌نشيني دست به هر خلافي بزنند. اگرچه خيلي از آنها اين بخت را داشتند که خيلي زودتر فريادرسي به دادشان رسيد و با حضور در کلينيک‌‌هاي ترک اعتياد، توانستند به جمع خانواده‌‌هايشان برگردند. اين اما اتفاقي نبود که براي (ع – الف) بيفتد. او به جرمي بايد مجازات شود که کمتر کسي از هم‌دوره‌‌هايش حتي حاضر است نامش مطرح شود که قصد کمک به مجرمي را دارد که مواد مخدر مي‌فروخته.

 

 

اما آيا بايد او را به حال خود رها کرد تا اشد مجازات را تجربه کند؟ اين پرسشي است که برادر بزرگ‌ترش مي‌پرسد و مي‌گويد: «او اشتباه کرده و بايد مجازات شود اما همه تقاضاي ما اين است که کمي در مجازاتش تخفيف بدهند. از روزي که گرفتندش‌، مادر پيرمان سکته کرده و قدرت تکلمش را از دست داده. همسرش با يک بچه سه ساله روزهاي سختي دارد. خودش هم هر روز زنگ مي‌زند و سراغ دوستان قديمش را مي‌گيرد. مي‌خواهد بداند کسي حتي سراغش را مي‌گيرد يا نه؟ از هم‌تيمي‌‌هايش فقط دو نفر در اين مدت به ما زنگ زدند. يکي مهدي فنوني‌زاده و ديگري هم عليرضا منصوريان. آقاي فنوني‌زاده حتي به ديدن بازپرسش رفته تا اگر بشود کمکي به برادرم بشود.»

 

مهدي فنوني‌زاده كه پيگير كار اوست، مي‌گويد: «به هر حال او جرمي انجام داده اما نبايد همه ما که دوستش بوديم دست روي دست بگذاريم. بايد دنبال راهي باشيم تا به خانواده‌اش کمک کنيم. او مشکلات زيادي دارد. نبايد رهايش کنيم، اول از همه مشکل بيماري‌اش را حل کنيم. او مجازاتش را بر اساس حکم قانون پشت سر مي‌گذارد اما ما که ادعاي دوستي داريم بايد هر کاري مي‌توانيم برايش انجام بدهيم؛ براي خودش و خانواده‌اش.»

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)