پرسپولیس نیوز : سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت:برای من جالب بود که بعد از نتایج بسیار خوبی که در تیم ملی گرفتیم دادکان برکنار شد.

برانکو ایوانکوویچ در گفت و گویی تصویری شرکت کرده است که متن آن را در زیر می خوانید. این ویدئو با تصاویری از جام جهانط 2006 آغاز می شود و سپس سوال ها از او پرسیده می شود.

 

*شیرین ترین خاطره فوتبالی شما چیست؟

اولین حضورم در ایران با تیم ملی و نتایجی که در ان زمان کسب کردیم.در واقع آن یک دوره زیبا و موفق در زندگی ورزشی  من بود. افتخار این را داشتم که سرمربی تیم ملی ایران باشم. وقتی به ان روزها فکر می کنم که در سابقه ورزشی من اثر خوبی گذاشت و نتایج درخشانی گرفتیم در تیم ملی ایران این واقعا مرا خیلی خوشحال می کند. مقام اول قهمانی در آسیا، سومی جام حذفی آسیا وبالاترین افتخار ما یعنی راهیابی به جام جهانی 2006 آلمان با اقتدار کامل.

بیش از 80 درصد در بازی هایمان برد داشتیم و در همان دوره بود که تعداد قابل توجهی از بازیکنان جوان را به فوتبال معرفی کردیم که سال های زیادی در راس فوتبال ایران و صحنه بین المللی مطرح بودند.

*کدام یک از بازیکنان در جام جهانی 2006 بازیکنان محبوب شما به شمار می آیند؟

قبل از همه آقای علی دایی که سابقه قهرمانی با سایپا را داشت و مربیگری تیم ملی،یحیی گل محمدی که فکر می کنم پارسال بهترین سرمربی لیگ برتر شناخته شد.همچنین رسول خطیبی که فوتبال را به صورت جدی دنبال می کند.مهدوی کیا و هاشمیان هم با جدیت در حال کار هستند تا مریبان خوبی شوند. رحمان رضایی هم همین طور مطمئن هستم که نکونام هم همین راه را خواهد رفت و این ها بازیکنانی هستند که می توانند در اینده موفق باشند.

*آقای دادگان را یادتان می آید؟

در خاطرم هست و می دانم که بر کنار شدند. آقای دادگان همکاری عالی داشتند و نتایج خوبی با یکدیگر کسب کردیم.او فردی با شخصیت ورزشی و فوتبالیست بزرگ و  پیشکسوت بود. او یک مدیر خوب  و استاد ورزش دانشگاه تربیت بدنی بو که  به عنوان یک ورزشکار نیازهای تیم ملی را به خوبی درک و عالی کار می کردند. البته طبیعی است که انتخاباتی برگزار می شود و اشخاص دیگری روی کار می آیند اما برای من جالب بود که بعد از نتایج بسیار خوبی که گرفتیم او برکنار شد.

*تلخ ترین خاطره فوتبالی شما چیست؟

یکی از تلخ ترین ها مربوط به زمان اتمام قرار دادم با تیم ملی ایران و ترک کشور زیبای شما بود.

*اگر امروز پیشنهاد بدهند که به تیم ملی ایران برگردید چه پاسخی می دهید؟

این سوال یک سوال نسبی است زیرا وضعیت ما مربیان متغیر است یعنی یک روزی قهرمان هستی و یک روزی شکست خورده و هیچ ارزشی برای تو قائل نیستند اما الان وقت این حرف ها نیست زیرا تیم مل یاریان سرمربی دارد؛شخصی که خیلی با تجربه است و با تیم های بزرگ دنیا کار کرده و نتایج خوبی با تیم ملی ایران به دست آورده است.

*سوال من حاشیه ای نبود،از این جهت پرسیدم که چندی پیش یکی از گزارشگر های سیما شما را ایرانکوویچ نامید. می خواهم بدانم هر وقت ایران به شما نیاز داشته باشد شما هستید؟

من 5 سال از بهترین سال های عمرم را در ایران گذراندم و همیشه گفته ام ایران وطن دوم من است و به تبع اگر ایران هر زمان و در هر زمینه ای به من نیاز داشته باشد در خدمت هستم.می توانم بگویم یکی از سفرای ایران هستم که هم مردم و هم فرهنگ این کشور زیبا را تبلیغ می کند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)