شنبه 26 بهمن (15:04)

مرجع خبری پرسپولیس : ترکی به بهترین شکل ممکن به فدراسیون فوتبال و کمیته داوران این فدراسیون خدمت کرد…
داربی 66 بدون آنکه برنده و بازنده‌ای داشته باشد به پایان رسید. مسابقه‌ای که تردیدهای بسیاری درباره انتخاب داوران ایرانی برای آن ایجاد کرده بود. تا آنجا که شورای تامین استان و فرمانده نیروهای یگان ویژه مستقر در ورزشگاه آزادی تبعات این تصمیم را متوجه فدراسیون می‌دانستند اما محسن ترکی که در دقیقه 90 برای این بازی انتخاب شد به بهترین شکل ممکن این بازی را قضاوت کرد تا بازی که یک پنالتی هم در دقیقه 2+90 آن گرفته شده بود بدون هیچ مشکلی به آخر برسد.
هوشنگ نصیرزاده، کارشناس داوری فوتبال در برداشت کلی‌اش در ارزیابی کار داوران می‌گوید: «توپ کمتر در محوطه جریمه دو تیم حرکت می‌کرد و این بزرگترین شانس تیم دا
وری بود تا بتواند بازی را با موفقیت به پایان ببرد.

تیم داوری در بیشتر دقایق بازی تصمیم‌های درستی گرفت و معدود تصمیم‌های اشتباه هم به دلیل آنکه در جریان بازی و نتیجه‌اش تاثیرگذار نبود زیاد به چشم نیامد تا همه از قضاوت داور بازی راضی باشند. حتی فکر نمی‌کنم قلعه‌نویی که تیم او در آخرین دقیقه بازی برد را با تساوی عوض کرد از ترکی ناراضی باشد. ترکی با پیروی از استراتژی حاکم بر داوری داربی سعی کرد زیاد سوت بزند تا بازی به سمت خشونت پیش نرود و این سیاست را تا پایان بازی هم حفظ کرد».
این کارشناس داوری مانند عنایت به ترکی نمره خوبی از لحاظ داوری می‌دهد اما دلیلی هم برای این نمره دارد:‌ ترس دو تیم از یکدیگر، مدارای بازیکنان با هم، عدم خشونت زیاد در مسابقه و اتفاقات ساده درون محوطه جریمه باعث شد ریسک فدراسیون در سپردن قضاوت داربی به داور ایرانی نتیجه بدهد. به گونه‌ای که حتی اگر قضاوت ترکی را با چند داربی اخیر مقایسه کنیم باید بگویم او از داوران خارجی هم بهتر قضاوت کرد».
ترکی در این مسابقه 6 اخطار داد که نصیرزاده آنها را این طور ارزیابی می‌کند: «بعد از حرکت برهانی در مزاحمت برای حقیقی، داور بازی به درستی خطا به سود پرسپولیس اعلام کرد و یک اخطار هم به حقیقی داد اما این اخطار باعث شد او به سمت داوری مورد نظرش یعنی اخطارهای متعدد پیش برود و در ادامه به رحمان رضایی، ایوان پتروویچ، مهدی امیرآبادی، علیرضا نیکبخت و علی کریمی کارت زرد نشان بدهد».
این کارشناس داوری در نتیجه‌گیری صحبت‌هایش می‌گوید: «محسن ترکی به خوبی این بازی را قضاوت کرد و فکر نمی‌کنم دیگر مانعی برای قضاوت داوران ایرانی در داربی وجود داشته باشد».

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)