ماه محرم و شب تاسوعا براي ارامنه قابل احترام است
مرجع خبری پرسپولیس :  ادموند بزيك بازيكن با اخلاق و مهاجم گلزن و محجوب اسبق تيم فوتبال پرسپوليس كه سابقه آقاي گلي و گلزني به آبي پوشان را نيز در كارنامه دارد، در گفت و گو یی به نكات جالب توجهي اشاره كرد كه از نظرتان مي‌گذرد:

 

بزيك هميشه محبوب هواداران، در حال حاضر مشغول چه كاري است؟

يك ورزشكار در هر شرايطي، هر كاري را در كنار ورزش انجام مي دهد و من هم از اين قاعده مستثني نيستم و هم اكنون قصد دارم با تجارب كسب شده، تيم‌هاي پايه باشگاه آرارات را در حد مطلوب راه اندازي و سازندگي كنم.

 

بودند بازيكناني كه نصف تو سابقه ورزشي و حضور در پرسپوليس را نداشتند اما هميشه سعي كردند جلوي چشم باشند و در رسانه ها حضور يابند اما «ادوي» پرسپوليس چرا سعي مي‌كند در سايه باشد؟

دوست ندارم مثل كساني كه مي‌خواهند رده‌هاي فني را چند تا يكي طي كنند، باشم، به همين دليل تلاش مي‌كنم پله‌هاي ترقي را يكي، يكي، اصولي و فني پشت سر بگذارم و اصلا علاقه ندارم تحت هر شرايطي به موفقيت برسم.


فكر مي‌كنيد چرا اين بحران بوجود آمده است؟

هميشه دو تيم پرسپوليس و استقلال محكوم به برد هستند و نتايج اين دو تيم بيشتر از ديگر تيم ها نمايان مي‌شود. سپاهان، ذوب آهن و تيم‌هاي ديگر اگر هم نتيجه نگيرند به اندازه اين دو، برد رسانه‌اي و مطبوعاتي ندارند. از سوي ديگر اين تيم در فصل نقل و انتقالات در پست‌هاي مورد نياز، بازيكنان كليدي نگرفته و بازيكنان حاضر هم هنوز با تيم هماهنگ نشده‌اند، كه اميد است در نيم فصل دوم پرسپوليس با بازي‌هاي قابل قبول به صدر جدول برسد.


ادموند بزيك اگر در نظرسنجي برنامه 90 شركت مي كرد، كدام گزينه را انتخاب مي نمود؟

گزينه يك را انتخاب مي‌كردم و مشكل تيم را بازيكنان و حواشي موجود مي‌دانم.


قياس مسائل حاشيه‌اي زمان شما با زمان فعلي را چگونه ارزيابي مي‌كنيد؟

زمان ما حواشي بود اما نه به اندازه كنوني. در آن زمان روزنامه‌ها اينقدر زياد و پرتيراژ نبود و بازيكنان تنها سرگرم تمرينات و حضور در تركيب اصلي و رضايت هواداران بود اما برخي بازيكنان در حال حاضر سعي مي‌كنند با ورود به حواشي خودشان را در مطبوعات و رسانه ها مطرح كنند كه يقينا اين حاشيه‌ها به فوتبال كشور صدمه مي‌زند.


در خصوص تيم ملي پيشكسوتان و حضور بزيك در اين تيم چه نظري داريد؟

اين تيم بايد دو ماه پيش از اين تشكيل مي‌شد اما هم اكنون وضعيت تيم خوب است و من سعي مي‌كنم با تمرينات مضاعف به اين تيم برسم و در آن بازي كنم.

 

ادموند بي‌شك در مورد عدم گلزني تيم پرسپوليس نظرات جالبي خواهد داشت؟

اين شرايط براي هر تيم و بازيكني پيش مي‌آيد. در اين خصوص بايد ديد در يك بازي چند موقعيت نصيب مهاجمان مي‌شود و تقويت مهاجمان توسط هافبك‌هاي تيم مورد ديگري است كه بايد به آن اشاره شود، اما يك مهاجم حرفه‌اي حتي اگر با شناخت كافي از سوي مدافعان نسبت به بازي خود مواجه شود، مي تواند با بازيسازي براي ديگر بازيكنان تيم، بهترين نقش را ايفا كند. از سوي ديگر در زمان ما، اگر طي دو بازي گلزني نمي‌كرديم با توبيخ مواجه مي‌شديم.


ماه محرم و شب تاسوعا براي ارامنه ايراني چگونه برگزار مي شود؟

ما در يك كشور اسلامي زندگي مي‌كنيم و همه ايراني‌ها از يك اصل كه همان خونگرمي و احترام متقابل است سود مي‌برند. ارامنه نيز در هر شرايطي چه در ماه هاي سوگواري و چه در ايام عيد با مسلمان همراه بوده و در ماه‌هاي عزيزي مثل محرم كليه شئونات اسلامي را به شكل ارزنده‌اي رعايت مي‌كنند و عزاداري آنها اگر بالاتر از بقيه نباشد، مطمئنا كمتر نخواهد بود.

 

حرف آخر…

اميدوارم تيم محبوبم پرسپوليس هر چه سريعتر از اين بحران خارج شود و يقين دارم اين تيم با مديريت موفق حبيب كاشاني و درايت علي دايي و كادر فني در سه جام ليگ، حذفي و آسيا موفق و سربلند مي‌شود.

 


 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)