ادموند بزیک مهاجم سابق تیم فوتبال پرسپولیس معتقد است که این تیم در شرایط فعلی هم مهاجمان خوبی در اختیار دارد، اما برای جنگیدن در سه جبهه کافی نیست.

ادموند بزیک در گفت‌وگو با تسنیم درباره عملکرد پرسپولیس در دیدار مقابل صنعت نفت آبادان اظهار داشت: پرسپولیس در نیمه اول این دیدار فشار زیادی به حریف آورد و خوشبختانه به گل هم رسید. به جز گلی که از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید، چند موقعیت دیگر هم وجود داشت، اما تیم صنعت نفت طوری بازی می‌کرد که هدفش در نیمه نخست گل نخوردن بود تا در نیمه دوم کار را به همین شکل ادامه بدهد و یک امتیاز را بگیرد.

وی افزود: آنچه از شرایط بازی دیدیم، پرسپولیس حملات متعددی انجام داد و در نهایت با یک پنالتی هم به سه امتیاز بازی رسید. با توجه به تساوی در دیدار هفته نخست نیز فکر می‌کنم این سه امتیاز اهمیت بسیار زیادی برای تیم داشت.

مهاجم سابق پرسپولیس درباره اینکه نکته حائز اهمیت در تیم این فصل ضعف خط حمله پس از جدایی علی علیپور و محرومیت عیسی آل‌کثیر است که کادر فنی را هم نگران کرده و عدم گلزنی در جریان بازی مشکلی است که باید برطرف شود، گفت: در بازی فولاد خوزستان – استقلال هم دیدید که دو تیم روی هر سه گل بازی، با ضربات شروع مجدد که دو گل هم پنالتی بود موفق شدند دروازه یکدیگر را باز کنند. این ضربات امروز در فوتبال اهمیت زیادی دارند و شما می‌توانید با برنامه‌ریزی روی شروع مجدد هم به گل برسید.

بزیک تأکید کرد: مسلماً کادر فنی بیشتر از ما می‌داند که در چه نقاطی ضعف وجود دارد، اما نیاز است که خط حمله تقویت شود. البته حالا که زمان نقل‌وانتقالات تمام شده است باید با همین بازیکنان کار را پیش برد و من هم نمی‌گویم این بازیکنان بد هستند و انتقادی به عملکرد آنها ندارم، اتفاقاً معتقدم پرسپولیس مهاجمان خوبی دارد، اما برای تیمی که در سه جبهه می‌جنگد، نیاز است که بازیکنان بهتری هم در ترکیب باشند.

وی درباره انتظارات رو به افزایش از پرسپولیس پس از چهار قهرمانی لیگ و دو بار صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا که فشار روانی را روی کادر فنی و بازیکنان بیشتر می‌کند، گفت: این فشار طبیعی است. پرسپولیس همیشه مدعی قهرمانی بوده و انتظارها از این تیم همیشه بالاست. حالا هم که چهار دوره قهرمان لیگ شده، این انتظار بالاتر رفته است، اما باید انتظار به حق باشد. تکرار موفقیت برای تیمی که چهار دوره قهرمان لیگ شده، سخت است. به این دلیل که اکنون همه مقابل پرسپولیس محکم‌تر بازی می‌کنند و مسلماً صنعت نفت همان عملکردی را که برابر سایپا دارد، مقابل پرسپولیس ندارد. انگیزه‌ها مقابل پرسپولیس و تیم‌های دیگر برای همه رقبا متفاوت است و به نظرم برای عبور از این فشار و سد محکم رقبا، بازیکنان پرسپولیس هم باید با انگیزه بیشتر وارد زمین شوند.

پیشکسوت تیم پرسپولیس در پایان صحبت‌هایش راجع به وضعیت این تیم در فصل جاری خاطرنشان کرد: من فکر می‌کنم پرسپولیس در دو بازی این فصل خود در لیگ، عملکرد قابل قبولی داشته است. میانگین موقعیت گل‌های ایجاد شده در دو بازی ابتدایی خوب بوده است و پرسپولیس خوب می‌تواند خلق موقعیت کند. هر چند از طرفی بارش باران در این بازی نیز کار را برای گلزنی سخت‌تر کرده بود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)