مچ بند سبز، پیراهن سرخ می دهد بر باد؟

مرجع خبری پرسپولیس : سرانجام ماجرای پر فراز و نشیب تمدید قرارداد علی کریمی با پرسپولیس به پایان رسید و جادوگر به دلیل مسائلی غیر ورزشی از حضور در تیم محبوبش باز ماند.

علي كريمي روز گذشته خبر داد که باشگاه پرسپوليس تمايلي براي امضاي قرارداد با او ندارد: «اگر قرار بود كه پرسپوليس من را در باشگاه نگه دارد، چهار هفته من را بازي نمي‌داد». البته از چند هفته پيش شايعاتي شنيده مي‌شد مبني بر اينکه پرسپوليس تمايلي به امضاي قرارداد با علي کريمي ندارد. او جزو شش بازيکني بود که در نيمه اول بازي تيم ملي با کره‌جنوبي دستبند سبز به مچ‌هايشان بستند و البته چند روز پس از آن اتفاق در وضعي كه ملي‌پوشان سبز به ايران بازگشتند، شايعه‌اي منتشر شد مبني بر اينکه پرسپوليس با علي کريمي قرارداد جديدي نمي‌بندد. توجيه اين شايعه هم ساختار مديريتي پرسپوليس بود که تحت نظارت مستقيم سازمان تربيت بدني مديريت مي‌شود. با اين همه کميته فني پرسپوليس در مصوبه‌اي به انصاري‌فرد دستور جذب کريمي را دادند تا شايعات به نوعي تکذيب شود اما در آخر اتفاقي که روز گذشته رخ داد منطبق است بر اين شايعات كه پرسپوليس کريمي را نمي‌خواهد. اولين كسي كه خبر به بن‌بست رسيده دو طرف را فاش كرد، عباس انصاري‌فرد بود. مدير پرسپوليس روزگذشته با تاييد خبر عدم تمايل به جذب علي كريمي، گفت: درخواست‌هاي او را شبيه به قرارداد ترکمنچاي دانست. البته عباس انصاري‌فرد با جملاتي متناقض مي‌گويد که باشگاه توانايي برآورده کردن خواسته‌هاي کريمي را ندارد. او يک بار يکشنبه شب در يکي از برنامه‌هاي صداوسيما خبر داد که درخواست مالي کريمي بيش از توانايي باشگاه است و بار ديگر دوشنبه در گفت‌و‌گويي با فارس ادعا كرد که پول قرارداد را پرداخت مي‌کند اما بندهاي قرارداد کريمي غير منطقي است. او در گفت‌و‌گوي تلويزيوني يکشنبه شب 500 ميليون تومان را براي علي کريمي زياد دانسته بود: «ما نمي‌توانيم درخواست‌هاي مالي كريمي را برآورده كنيم. او در پيشنهادي كه توسط مدير برنامه‌هايش براي ما ارسال كرده درخواست 350 ميليون تومان در قرارداد و 150 ميليون اضافه را داشته است. اما با مشكلات مالي كه ما داريم امكان پرداخت چنين پولي وجود ندارد».

 اما با گذشت 24 ساعت روند صحبت‌هاي مدير پرسپوليس عوض شد و او در گفت‌وگو با سايت‌هاي خبري ادعا كرد که پول را دارند اما قرارداد کريمي غيرقابل پذيرش است: «در مسائل مالي با كريمي مشكلي وجود ندارد و من قبول كردم به كريمي 500 ميليون تومان پرداخت كنم». انصاري‌فرد پس از اين موضع‌گيري اعلام كرد که امضاي قرارداد با كريمي غيرممکن است: «درخواست‌هاي كريمي در قراردادش شبيه به قرارداد تركمنچاي است و من براي روشن شدن افكار عمومي به زودي آن را منتشر خواهم كرد تا همه در جريان قرار بگيرند». هر چند پس از حرف‌هاي انصاري‌فرد مي‌توان حس کرد که امضاي قرارداد غيرممکن است اما روابط عمومي پرسپوليس عصر روز گذشته بيانيه داد که تا ساعت 24 شب گذشته منتظر علي کريمي مي‌مانند: «اگرچه زمان كمي داريم اما همچنان منتظر حضور علي كريمي تا ساعت 12 شب در باشگاه پرسپوليس خواهيم ماند تا در صورت توافق در هيات فوتبال با او قرارداد رسمي امضا كنيم.» البته اين بيانيه تلاش مي‌کند عدم تمديد قرارداد را به گردن مدير برنامه‌هاي کريمي بيندازد که همان مدير برنامه‌هاي رحمتي هم هست: «به نظر مي‌رسد متاسفانه مدير برنامه‌هاي علي كريمي دوست ندارد اين بازيكن به پرسپوليس بيايد و بلايي كه بابت رحمتي سر ما آورد را تكرار كرد». در اين شرايط محمودرضا فاضلي مدير برنامه‌هاي علي کريمي اعتقاد دارد كه مديران پرسپوليس از روز ابتدايي اصلا به دنبال جذب كريمي نبودند: «به باورم اين پروژه‌دفع كريمي از پرسپوليس بود كه از چهار هفته پيش آغاز شد. آنها مي‌خواهند هواداران را راضي نگه دارند و بگويند كه كريمي با اعلام شرايطي علاقه‌اي نداشت كه در پرسپوليس بازي كند. بنابراين تا زماني كه شرايط فعلي و چنين مديريتي در باشگاه حاكم باشد، امكان حضور علي كريمي در پرسپوليس وجود ندارد.» اشاره مدير برنامه‌هاي کريمي طعنه به اين است كه مديريت تحت نظارت سازمان تربيت بدني نمي‌خواهد علي کريمي را كه در بازي با كره جنوبي با دستبند سبز به ميدان رفته، در پرسپوليس نگه دارد. با اين همه شماره 8 پرسپوليس روز گذشته پس از خوابيدن اين غائله قول مي‌دهد که روزي به اين تيم باز گردد: «مطمئنا روزي براي خداحافظي از فوتبال به پرسپوليس برمي‌گردم». البته قابل پيش‌بيني است كه كريمي در روزهاي آينده به استيل‌آذين بپيوندد. با اينكه فصل نقل‌وانتقالات ليگ برتر روز گذشته به پايان رسيد اما كريمي به عنوان بازيكن آزاد مي‌تواند در روزهاي آينده با استيل‌آذين قرارداد ببندد. در عين حال سايت گل خبر از پيشنهاد يك تيم آمريكايي به كريمي داد. كريمي اگر به MLS برود بعد از خداداد، خاكپور و آرش نو آموز، چهارمين ايراني اين ليگ خواهد بود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)