مرجع خبری پرسپولیس : زرافشان در مدت حضور مربی هلندی در ایران فقط دو بار موفق شد تصویر او را ثبت کند، یکی در روز ورودش با بنز سیاه رنگ و یکی صحنه فرارش با وانت پیکان سفید از ایران!

 

کامران نجف زاده و مازیار ناظمی مجری تلویزیون در یادداشت هایی جداگانه برای مرحوم حاجی اسماعیل زرافشان، عکاس قدیمی و پیشکسوت کیهان نوشتند که روز گذشته به خاک سپرده شد.

یادداشت نجف زاده را در ادامه با عنوان «نازنین مریم..» می خوانید: «حاجی تا چند سال پیش، تا قبل از اینکه اسیر رفت و آمدهای مکرر به بیمارستان شود، اینقدر پشت دروازه برای گرفتن یک عکس مشتی تکان تکان می‌خورد که اندازه یک هفته تمرین نسل از راه رسیده امروزی عرق می‌کرد. وقتی عکس خوبی می‌گرفت به همه بچه‌های تحریریه نشان می‌داد. می دانی که خیلی وقت‌ها خودش پول فیلم‌هایش را می‌داد.»

 

بار آخری که به حاجی سلام کردم، پاهایش شکننده بود. عینکش را داد بالا و خاطره‌ای از آری‌هان تعریف کرد که چرا فقط دو بار توانست عکس این مربی کارکشته هلندی را بگیرد. بار اول وقتی آری‌هان را از فرودگاه تا فدراسیون سوار یک بنز مشکی شیک کردند و با سلام و صلوات آوردند. بار دوم وقتی برای تمرین اول، بنز جور نشد و داشت دیر می‌شد و از هتل تا سر زمین تمرین،آری هان را با یک وانت آوردند.یک وانت پیکان سفید.

 

هر دو بار را حاجی عکس گرفت ولی به بار سوم نرسید که سرمربی اروپایی بارو بندیلش را بست و الفرار.

 

حاجی زرافشان می‌گفت طرف گفته در مملکتی که یک روز آدم را با بنز می‌آورند و فردایش با وانت، ممکن است روز سوم با فرغون ببرند سر تمرین…!

 

حاجی زرافشان، قربانش بروم، وقتی جلوی رییس و آبدارچی، فرقی نمی‌کرد،”نازنین مریم” می‌خواند به یاد عاشقانه‌های شباب،این را هم می‌گفت که همه چیزمان شبیه همه چیزمان است.

 

مازیار ناظمی هم در یادداشتی در وبلاگ خود در این باره نوشت: «یه روز توی ورزشگاه آزادی دیدمش همان دوربین قدیمی گردنش بود. گفتم حاجی از تكنولوژی عقب ماندی. خنده تلخی كرد و گفت: عكاسی هم اصالتش رو از دست داده، الان این دیجیتالها آمدن پشت سرهم عكس می گیرن خیلی هنری نمی‌خواد! بازم دم بچه‌های كیهان ورزشی گرم كه همیشه حاجی دلگرم بود به تشویق‌های اونها، حاجی عكس‌های مسابقه یادت نره! خدا حاجی زرافشان عكاس قدیمی ورزشی را رحمت كنه و روحش شاد.»

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)