مرجع خبری پرسپولیس : حسین هدایتی وقتی مطمئن شد حتی یک برگه سهام به او فروخته نمی‌شود از پرسپولیس رفت.

در روزی که بازیکنان پرسپولیس به دلیل پرداخت نشدن بدهی‌های معوقه‌شان قصد تعطیلی تمرین تیم را داشتند، حسین هدایتی با ناراحتی از اتاق محمد علی‌آبادی بیرون آمد و ساعاتی بعد از سمت خود استعفا کرد؛ «من همیشه خادم این باشگاه هستم اما بهتر است به دلیل برخی مسائل که برای من جای سئوال دارد دیگر در این تیم نباشم. من از امروز دیگر با پرسپولیس کاری ندارم.» این جمله حسن ختامی بود بر پایان فعالیت کمتر از یک‌ساله عضو متمول هیأت مدیره پرسپولیس که می‌خواست مالک محبوب‌ترین باشگاه ایران باشد. او که ادعا داشت با وعده خرید سهام باشگاه به پرسپولیس آمده است وقتی صبح در دفتر علی‌آبادی به یقین رسید سهمی از خصوصی‌سازی دو تیم مردمی به او نمی‌رسد، استعفا داد و در آستانه بازی بزرگ پرسپولیس با بنیادکار شوکی بزرگ را به این تیم تحمیل کرد.

صبح دیروز بازیکنان پرسپولیس نمی‌خواستند تمرین کنند. مشکل این بود که به رغم وصول کمک سازمان ورزش، بدهی‌های معوقه بازیکنان تیم به حساب‌های شان واریز نشده بود. این ماجرا و خبر ناگهانی واریز رقمی نجومی به حساب اشپیتیم آرفی برای قرارداد سال بعد این بازیکن درحالی که هنوز بدهی‌های معوقه بازیکنان در فصل جاری پرداخت نشده است شوکی را به تمرین تیم وارد کرد. این نارضایتی باعث شد تا نمایندگان هدایتی و انصاری فرد به تمرین بروند و با بازیکنان مذاکره کنند. عاشوری مدیر مالی تیم چک‌های بازیکنان را که هدایتی امضا کرده بود به همراه داشت اما این چک‌ها فاقد اعتبار بودند چون انصاری‌فرد، مدیر تیم نه امضای‌شان کرده بود و نه چک‌ها مهر باشگاه را داشتند. این اتفاق خشم بازیکنان را بیشتر کرد و تمرین صبح یکشنبه تیم را در آستانه تعطیلی قرار داد البته تلاش سرپرست تیم توانست بازیکنان را قانع کند که یک روز دیگر برای دریافت طلب‌های‌شان منتظر بمانند. انصاری فرد هم پس از این اتفاقات در مصاحبه‌ای با ایسنا اعلام کرد چک‌ها صبح امروز به بازیکنان تحویل داده می‌شود. او همچنین پرداخت حتی ریالی به آرفی را تکذیب کرد.

تنها ساعتی قبل از شروع فعالیت کارگروه خصوصی‌سازی تیم‌های محبوب پایتخت، حسین هدایتی به سازمان ورزش رفت و رودرروی محمد علی‌آبادی نشست. او به دفتر رئیس مجمع رفته بود تا اتمام حجت کند. بیش از 9 ماه قبل وقتی هدایتی به پرسپولیس آمد اعلام کرد، آمده‌ام تا مالک پرسپولیس شوم. ماه‌ها به انتظار نشست و وقتی مشکلات برای واگذاری تیم حل شد، رئیس‌جمهوری در ابلاغیه‌اش برای واگذاری دو تیم تأکید کرد اختیار این تیم‌ها در دست سرمایه‌داران نیفتد تا مردم و طرفداران سهام را بخرند. این گفته یعنی سهامدار بزرگی وجود نداشته باشد که بر حسب بلوک بزرگ سهامش بتواند رئیس باشگاه شود. هدایتی اما منتظر بود و فکر می‌کرد در نهایت سازمان ورزش از او می‌خواهد تا درصد اعظم سهام باشگاه را بخرد.

این اتفاق اما آن طور که مالک کارخانجات استیل‌آذین فکر می‌کرد، رخ نداد. پس او به دیدار علی‌آبادی رفت و در بازگشت از جلسه، این جمله را یکی از دوستانش درباره نشست رئیس هیأت مدیره پرسپولیس با رئیس مجمع این باشگاه، گفت: «هدایتی استعفا داد چون شک نداشت بعد از بازی با بنیادکار برکنار می‌شود.»»

«آقای هدایتی هم اگر احساس می‌کند، می‌تواند به صورت خصوصی تیمداری کند برود همان استیل‌آذین را بیاورد به لیگ برتر. خصوصی‌سازی یک بحث عمومی است. اصلاً چه کسی آنها را محدود کرده که بروند امتیاز پیام مشهد را بخرند. چرا آنها فقط دنبال استقلال و پرسپولیس هستند. برای اینکه برخی‌ که خواهان استقلال و پرسپولیس هستند به دنبال مسائل سیاسی هستند. اگر به دنبال مسائل ورزشی هستند بروند سراغ تیمهای دیگر.» شش ماه قبل این گفته محمد علی‌آبادی شوکی را به پرسپولیس وارد کرد. او در گفت و گو با روزنامه وطن امروز، روزنامه مهرداد بذرپاش اینگونه علیه هدایتی موضع گرفت. گفته‌ای که خیلی زود واکنش حسین هدایتی را به همراه آورد. او آن زمان به «خبرآنلاین» گفت: «من به پرسپولیس آمدم که سهام تیم را بخرم. من به باشگاه علاقمند هستم و مشکلی برای کمک به تیم ندارم اما ترجیح می‌دهم جایی هزینه کنم که اثرگذار و تصمیم‌گیر باشم. به من برای آمدن به پرسپولیس، وعده فروش سهام تیم داده شد.»

مصاحبه‌ای که خیلی زود با واکنش سازمان تربیت بدنی مواجه شد. البته جملاتی مشابه این درباره وعده واگذاری سهام را هدایتی بارها در گفت و گو با خبرگزاری‌هایی چون فارس اعلام کرده بود. سخنگوی سازمان ورزش در روز شنبه، هفتم دی ماه سال 1387 در این باره با خبرآنلاین مصاحبه کرد و گفت: «در ابتدای فصل وقتی سازمان ورزش تصمیم گرفت آقای هدایتی به باشگاه پرسپولیس و یا عضوی دیگر به استقلال برود این اقدام پیش زمینه‌ای بود تا این دو تیم را به بخش خصوصی واگذار کنیم. مهندس داشت زمینه را برای خصوصی کردن این دو تیم و انتقال‌شان به افرادی چون آقای هدایتی فراهم می‌کرد و ایشان هم با همین انگیزه وارد هیأت مدیره تیم شدند اما چون مجوزهای لازم برای واگذاری دو تیم در اختیار سازمان ورزش نبود و ما هم بدون این مجوزها قادر به واگذاری این دو تیم نیستیم اتفاقی که سازمان ورزش به دنبالش بود عملی نشد.»
اینگونه در آن مقطع اختلاف دو طرف مرتفع شد و در دیداری رودررو علی‌آبادی توانست از هدایتی دلجویی کند.

هنوز 24 ساعت از مصاحبه هدایتی با روزنامه خراسان نگذشته که او از پرسپولیس جدا شد. درحالی که هدایتی در ان مصاحبه گفته بود: «استیل‌آذین را رها می‌کنم تا در خدمت پرسپولیس باشم» اعلام شد هدایتی از پرسپولیس می‌رود. دلیل استعفا هم این است: «ممنوعیت حضور همزمان یک عضو در هیأت مدیره دو تیم در یک مقطع.» ایرادی که فیفا از ترس احتمال تبانی بر آن تأکید دارد. هدایتی در مصاحبه با فارس در این باره گفت: «امروز خدمت محمد علی‌آبادی رسیدم و از
حسن نیت ایشان تشکر و اعلام کردم با توجه به صعود استیل‌آذین به لیگ برتر ازسمت خودم در پرسپولیس کناره‌گیری می‌کنم. با توجه به صعود قریب‌الوقوع باشگاه استیل‌آذین به لیگ برتر و اینکه بنا بر هر دلیلی امکان و اراده این نبود که مسئولان برای واگذاری سهام پرسپولیس حتی به میزان اندک به اینجانب اقدام کنند این مورد را در خودم دیدم که در جهت تقویت استیل‌آذین که متعلق به خودم هست از این منظر که به فوتبال کمک کنم از پرسپولیس بروم.» او البته چنین بهانه‌ای را خیلی جدی نمی‌داند و مشکل بر سر سهام تیم را عامل اصلی جدایی‌اش می‌داند.

هدایتی در این باره می‌گوید: «من اراده‌ای در مسئولان برای واگذاری سهام تیم به خودم نمی‌بینم. در این فصل حسن نیتم را ثابت کردم. اگر یک روز در خصوص سهام خبری شود و اعلام شود که به من واگذار می‌شود تصمیمات جدیدی خواهم گرفت.»

با جدایی هدایتی سازمان ورزش بی‌آنکه موضعی نسبت به این اتفاق بگیرد مصاحبه‌ای را از سخنگویش منتشر کرد که با تأکید بر واگذاری سهام تیم به مردم از کمک‌های بلند مدت 4 ساله به این تیم‌ها در هر فصل خبر داد تا با مشکل مالی روبه‌رو نشوند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)