این حضور موقتی است/کاشانی هم باید از پرسپولیس برود
 
مرجع خبری پرسپولیس : حسن بيادي از جمله مديراني است که با حبيب كاشاني به پرسپوليس آمد و  در ورزش کشور مطرح شد.
همه كساني كه با سياست آشنايي دارند رفاقت كاشاني و بيادي را مثالي از رفاقت‌هاي هم‌حسي‌ها در جريان‌هاي سياسي مي‌دانند. كاشاني و بيادي پيش از هر چيزي با هم دوست هستند. اما ظاهرا اين دوستي‌ها نيز در عالم سياست با تغيير ديدگاه‌ها تغيير مي‌كنند و اين دو دوست نيز حالا در مسيرهاي جداگانه قدم گذاشته‌اند. ديدگاه‌هاي بيادي نسبت به مديريت ورزشي كاشاني تغيير كرده است. او حضور دوباره كاشاني در پرسپوليس را از سر نارضايتي و تعبير به عدم موفقيت مي‌كند. البته بیادی چندان هم از ورزش دور نشده و اخیرا عضوی هیئت مدیره شرکت فرهنگی ورزشی خصوصی شده است که مدعی مالکیت بر نام پرسپولیس است و برنامه های زیادی برای مدیریت در ورزش کشور دارد:
آقاي بيادي مديران ورزش در دوران جديد چيده شده‌اند. خبري از حضور شما نيست؟
روزگار اين‌گونه است. به هر حال قرار نيست همه براي هميشه در ورزش بمانند. در حال حاضر علاقه‌اي به حضور در ورزش ندارم. هرچند به نظر مي‌رسد كه شرايط براي كسب موفقيت‌هاي گذشته نيز فراهم نيست.

چرا فكر مي‌كنيد شرايط گذشته در حال حاضر وجود ندارد؟
به هر حال حضور من در ورزش با ورود به پرسپوليس بود. در حال حاضر پرسپوليس وضعيت گذشته را ندارد. قطعا اين وضعيت نيز دگرگون مي‌شود چراكه ورود اصل 44 به ورزش تغييرهاي مديريتي را در ورزش ايجاد خواهد كرد. معتقدم دستور رئيس جمهور درباره واگذاري پرسپوليس و استقلال به بخش خصوصي به زودي اجرا خواهد شد و بر اين اساس تغييرهاي مديريتي نيز در آن مجددا انجام مي‌شود كه اين حكايت از ثابت نبودن تغييرهاي كنوني در پرسپوليس دارد. اين مديريت‌ها موقتي است.

يعني معتقديد كاشاني به زودي از پرسپوليس مي‌رود؟
-به هر‌ حال هيچ چيز دائمي نيست. حضور كاشاني در پرسپوليس موقتي است. كاشاني هم بايد برود. شايد هم مثل دوره گذشته شرايط باعث تغيير او شود. به هر حال پرسپوليس و استقلال ثابت كردند هيچ چيز در آن‌ها قابل پيش‌بيني نيست.

 

فكر مي‌كنيد كاشاني اين بار هم در پرسپوليس موفق خواهد بود؟

كاشاني مدير توانمندي است اما معتقدم او بايد اين بار براي موفقيت، نوع مديريتش را تغيير دهد. پرسپوليس اين بار با همان مديريت گذشته كاشاني روي موفقيت را نخواهد ديد. چرا كه شرايط و مشكلات تغيير كرده‌اند لذا مديريت نيز بايد تغيير كند. معتقدم در مجموع مديريت در پرسپوليس فرمايشي است.

 

به نظر مي‌رسد ديدگاه شما در مورد پرسپوليس خيلي تغيير كرده است؟

چون شرايط عوض شده نگاه من هم عوض شده است. متأسفانه بايد پذيرفت كه در پرسپوليس اين روزها كسي براي علاقه و عشق به پرسپوليس توپ نمي‌زند. همت بازيكنان پرسپوليس آن غيرت گذشته نيست. پيراهن براي آن‌ها مانند گذشته مقدس نيست و متأسفانه بازيكنان پرسپوليس همه معادلات فوتبال خود را با پول مي‌سنجند و به نظر مي‌رسد كه مديريت‌ها هم نسبت به درك اين مسائل بي‌توجه هستند و به راحتي نمي‌توانند به دليل عدم درك موضوع اين مشكلات را حل كنند و اين اساس و پايه مشكلات امروز پرسپوليس است.

 

به نظر مي‌رسد تعريف جديدي از مشكلات پرسپوليس ارائه كرديد؟

شايد اين‌گونه باشد. معتقدم در جريان ناكامي‌هاي گذشته و آينده پرسپوليس كادر فني كمترين تقصير را دارد. بيشتر اين مشكلات ناشي از رفتارهاي غيرحرفه‌اي بازيكنان و عدم درك و تحليل مديران پرسپوليس نسبت به شناخت اين مشكلات است. متأسفانه در اين مسير همواره بازيكنان نيز به گونه‌اي عمل مي‌كنند كه كادر فني مقصر معرفي شود. چرا كه مديريت هويت و قوام ندارد و اين موضوع بر تمام ساختارهاي تأثير‌گذار تيم تأثير مي‌گذارد.

 

با اين اوصاف چه توصيه‌اي براي كاشاني و پرسپوليس جديد داريد؟

معتقدم بايد دست كاشاني را باز بگذارند. كاشاني نيز بايد در مسير اداره باشگاه پرسپوليس از مشاوران عاقل و خردمند استفاده كند. همان كاري كه در دوره گذشته كرد. اگر اين مسير ادامه يابد كاشاني و پرسپوليس موفق خواهند بود.

 

كاشاني گزينه رياست فدراسيون فوتبال هم هست در اين باره چه نظري داريد؟

معتقدم كاشاني لياقت مديريت در فدراسيون فوتبال را هم دارد. او با ابتكارها، ابداع‌ها و تعامل‌هايي كه دارد در فدراسيون فوتبال هم موفق خواهد بود.

 

اما دادكان رقيب جدي كاشاني است!
با شناختي كه از دادكان دارم معتقدم او عاقل‌تر از اين حرف‌هاست كه بخواهد به فدراسيون فوتبال باز گردد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)