پرسپولیس نیوز : باشگاه‌های لیگ برتری بعد از جلسه با وزیر ورزش بیانیه‌ای منتشر کردند و در آن بر قانونی شدن هزینه‌ها در فوتبال تاکید کردند.

جلسه مشترک مدیران باشگاه ها، سازمان لیگ برتر ، فدراسیون فوتبال با وزیر ورزش و جوانان در محل وزارتخانه برگزار شد.

در  این جلسه که صبح امروز با حضور دکتر عباسی وزیر ورزش و جوانان در محل این وزارتخانه برگزار و طی آن مدیران باشگاه‌ها طی بیانیه‌ای به لزوم قانونمندی در هزینه کرد باشگاه‌ها تاکید کردند.

بیانیه صادره به قرار زیر است :

1- باشگاه‌های لیگ برتر بودجه سالیانه و برنامه خود را ظرف دو هفته آتی به تایید هیئت رییسه باشگاه‌ها رسانده و یک نسخه آن را برای تصویب به سازمان لیگ ارائه نمایند. بدیهی است این موضوع با توجه به الزامات AFC بوده و در کسب امتیاز باشگاه‌های کشورمان اثر مستقیم دارد.

باشگاه‌هایی که به هر دلیل از ارائه آن خودداری کنند‌، هیئت رییسه سازمان لیگ برتر با باشگاه‌های خاطی طبق مقررات رفتار خواهد کرد.

2- با توجه به الزمات AFC باشگاه‌ها باید نسبت به اختصاص 60 درصد از هزینه سالیانه خود در امر جذب و پرداخت سالیانه و ماهیانه و پاداش بازیکنان و کادر فنی اقدام نمایند. این موضوع مربوط به فصل 92 و93 است.

3- مالیات به صورت کلی برعهده کادر فنی و بازیکنان به غیر از مالیات تکلیفی خواهد بود و باشگاه‌ها حق پرداخت آن را نخواهد داشت.

4- مقرر شد پیشنهاد عملی باشگاه‌ها در خصوص حقوق پخش تلویزیونی به هیئت رییسه سازمان لیگ ارائه شده و پس از طرح در هیئت فدراسیون و تصویب آن توسط وزارت ورزش و جوانان، جهت تنظیم اولیه به دولت و متعاقبا به جهت تبدیل به قانون به مجلس محترم ارائه شود .

5- تعداد بازیکنان هر باشگاه که در آغاز فصل از باشگاه‌های دیگر انتقال باید حداکثر به 3 بازیکن از لیگ برتر و 2 بازیکن خارجی طی مدت 3 سال کاهش خواهد یافت.

6- مدیران 3 باشگاه استقلال پرسپولیس و سپاهان به همراه سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال با حضور در دفتر سید حمید سجادی معاون ورزش و جوانان توافق نامه‌ای امضاء خواهند کرد تا از رشد بی‌رویه قیمت بازیکنان و کادر فنی جلوگیری به عمل آورند تا از خسارت موجود به فوتبال کشور و عدم توجه به کار در رده‌های سنی پایه ممانعت به عمل آید.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)