خبرگزاری پرسپولیس : مدیر روابط عمومی باشگاه استقلال روز گذشته طی دو مصاحبه و بیانیه متوالی که در سایت رسمی این باشگاه منتشر شده است اهانت های بهت برانگیزی را نسبت به تیم پرسپولیس مطرح کرده است.

محمد سر رشته داری مدیرروابط عمومی باشگاه استقلال در واکنش به اعتراض مسئولان و بازیکنان پرسپولیس به داوری دربی هفتاد و شش مصاحبه ای عجیب انجام داده و در آن به تیم ، هواداران ، مسئولان و بازیکنان پرسپولیس به زشت ترین شکل ممکن اهانت کرده است.

وی در بخشی از صحبت های خود گفته است: « دو کارشناس ارزنده و معتبر داوری  تاکید داشتند خطایی روی بازیکنان پرسپولیس صورت نگرفته است و در واقع پنالتی در کار نبوده است.مهم تر از آن،اظهارات رییس دپارتمان داوری است که حکم سند را دارد.اینکه حسین عسگری درباره آن صحنه ها گفته که خطایی اتفاق نیفتاده است و اگر خطا بوده،خطای رضا حقیقی روی جواد نکونام بوده است،روشنگر همه ماجراست. آیا کسی می تواند با قاطعیت بگوید پرسپولیسی ها حتما پنالتی را گل می کردند؟در ثانی اگر توپ هم گل می شد،چه تضمینی وجود داشت که استقلال در فاصله زیاد تا پایان بازی گل مساوی را نزند؟آیا قرار بود بازی با همان یک گل فرضی تمام شود؟به نظر می رسد فوتبال حرفه ای چنین اظهاراتی را برنمی تابد و رویه باشگاه پرسپولیس در بحث اعتراض به داوری دربی،کاملا آماتور بود.»

وی در بخش دیگری با اشاره به معدود اشتباهات داوری به سود پرسپولیس که در نتایج مسابقات نیز تاثیری نداشته اند اشاره کرده است: «؛بهتر است درباره گل سالمی که فولاد به پرسپولیس زد و مردود اعلام شد،دو پنالتی که در بازی پرسپولیس با صبا برای تیم صبا گرفته نشد و گلی که محمد پروین در بازی گهر به پرسپولیس زد و داور نپذیرفت هم صحبت شود.بهتر است درباره بازی پرسپولیس _ذوب آهن صحبت شود که صدای همه را درآورد و حتی مدیرعامل محجوب باشگاه اصفهانی هم لب به شکوه گشود. اگر این قضاوت ها درست و صحیح انجام می شد،شاید پرسپولیس الان در حال سقوط به لیگ یک بود. گذشته از همه اینها،مهم ترین فرصت بازی دربی متعلق به استقلال بود و آن فرصتی که برای فرهاد مجیدی پدید آمد.بقیه فرصت ها در بازی برای هر دو تیم کاملا معمولی بودند و اینطور نبود که فرصت های صد در صد گلزنی وجود داشته باشد.»

اما این تنها بخشی از اظهارات موهن مسئول باشگاه استقلال بوده و وی پا را فراتر گذاشته و سپس در ابتدای بیانیه ای رسمی با عنوان "می خواهند در رسانه ها بازی را ببرند" بیان کرده است: «  اول: شرایط پرسپولیس شرایط بدی شده است، آنها قریب به دو سال است که دو رقمی و در آستانه سقوط به دسته‌اول هستند و زیر بار توقع درست هواداران‌شان کمر خم کرده‌اند. از این منظر که به ماجرا نگاه کنید باید به تیم رقیب حق بدهید که سعی کنند نتایج کسب نکرده در زمین فوتبال را در صفحات رسانه‌ها به دست بیاورند. در واقع آنها حملات گسترده، وسیع و دامنه‌داری را در صفحات روزنامه‌ها و در دنیای رسانه‌های تصویری و دیجیتال آغاز کرده‌‌اند که البته ناشی از فشار روانی شدیدی است که روی شانه‌های خود احساس می‌کنند! و این همان نکته‌ای است که استقلال نسبت به آن بی‌توجه است و به آن تقریبا نیازی ندارد چرا که هوادار استقلال اگر در مجموع به طور کامل و صددرصد از باشگاه متبوع‌شان راضی نباشند، رضایتمندی نسبی، نسبت به تیمی که طی سال‌های اخیر همیشه در کورس قهرمانی بوده و قهرمان هم شده و همین حالا هم صدرنشین لیگ ایران است، دارند. به این ترتیب بازیکنان و مربیان استقلال لزومی نمی‌بینند که برای صحبت با دوربین‌ها و رسانه‌های نوشتاری در صفی طولانی بایستند و زنبیل بگذارند تا نوبت‌شان شود در مورد یک پنالتی که به دلیل تعدد نظرهای کارشناسان مختلف هرگز به اثبات نخواهد رسید»

وی می نویسد: « دوم: امیراردشیر قلعه‌نویی که تا دیروز به جسارت و شهامت مشهور بود در عرض یک شب توسط برخی محتاط معرفی شد. اینکه چرا چنین شده جای بسی‌ تامل دارد چرا که اولا استقلال هجومی‌ترین ترکیب خودش را به میدان فرستاده بود ثانیا معلوم و مشخص بود که پرسپولیس با رتبه دورقمی‌اش و اینکه چیزی برای از دست دادن نداشت انگیزه بیشتری نسبت به استقلال دارد و فریادهای امیراردشیر هم نمی‌توانست در مقایسه با آن فشار ته جدولی پرسپولیسی، استقلال را بی‌مهاباتر از حریف کند.  اینبار برای پرسپولیس فرصت بود و برای استقلال صدرنشین تهدید محسوب می‌شد. آنها نتوانستند از فرصت استفاده کنند و حالا دوباره تهدید به سقوط شده‌اند و استقلال هم تهدید را از بین برد و به فرصتی برای ادامه صدارت تبدیلش کرد. »
 

جناب سر رشته دار ، پرسپولیس ته جدولی است که با بردن یک بازی عقب افتاده خود به رده ششم می رسد یا تیم شما که رکورد پایین ترین رتبه لیگ تاریخ سرخابی ها را با سرمربی گری بزرگترین اسطوره تان در رده سیزدهم کسب کرد؟

پرسپولیس دسته یکی است که از زمان تاسیس خود تا به حال پایین تر از دسته برتر نرفته یا تیم حقوق دهنده شما که سابقه سقوط به دسته سوم آزادگان را دارد؟ از ظریفی پرسیدند آن کدام سال بود که دربی تیم های اول و دوم پایتخت برگزار نشد؟ پاسخ داد روشن است سالی که استقلال دسته سوم بود!

بله تیم شما پرافتخارتر از پرسپولیس است و توانسته است در سال های اخیر رضایت هواداران خود را بیشتر از پرسپولیسی ها جلب کند چرا که پرسپولیس هرگز نمی تواند به یکی از افتخارات شما دست پیدا کند، همان قهرمانی دسته سه!

بله پرسپولیسی ها ناراضی هستند چون با "جک 3D" میانه ای ندارند! چون مسموم می شوند و هشت نفره شکست می خورند و صدایشان به جایی نمی رسد! آری باید هم استقلالی ها راضی و پرسپولیسی ها ناراحت باشند چرا که دایی و دنیزلی و گل محمدی در بزنگاه های حساس "آس" رو کردن بلد نیستند، منظورمان از آس میثم بائو و ابراهیم تفی پور و رامین محرم نژاد بود ، مستحضرید که؟!

 

پرسپولیسی ها ناراضی اند اما نامرد نیستند ، نیستند که بازی هایشان همچنان پرتماشاگرترین بازی های لیگ است و آبرو برای فوتبال نگونبخت و ورزشگاه های کچل ایران می خرند.

بله  استقلالی ها مرادی و ترکی و قهرمانی و مرتضی کریمی و عزیزمحمدی و عسگری را دارند و رضایت هواداران خود را کسب می کنند اما پرسپولیسی ها ندارند، گل سالمشان در دربی 69 مردود اعلام می شود، پنالتی واضح دربی 70 اعلام نمی شود، پیراهن بنگر دربی 75 پاره می شود و آب از آب تکان نمی خورد و سناریوی پنالتی های دربی 76 هم که نیازی به گفتن ندارد.

 پرسپولیسی ها "علی" هم ندارند! حالا اسمش مهم نیست ، شما به علی بگو محمد سر رشته داری، چه فرقی دارد؟ همان جماعتی که سردار جعفری مدیرعامل فصل قبل امیر اردشیرتان فریاد وامصیبت از اعمالشان سر داده و گفت قلعه نویی به هر تیمی می رود تیم فشار رسانه ای با خود به آنجا می برد، لابد برای اینکه شاهکارهایش را لاپوشانی کنند، شاهکارهایی از جنس "لیست رو نمی فرستیم فوقش جریمه اش رو می دیم! " البته که سردار جعفری اشتباه کرده ، این هایی که دیده تیم فشار نبوده اند، ما که دستشان قمه و چاقو دیدیم ، لابد قصاب بوده اند ، آمده اند سر تمرین نظر قربانی کنند ؛ بر چشم بد لعنت!

بله تک موقعیت حساس دربی نوازش نصفه و نیمه توپ فرهاد شما بود که از فاصله 5 متری اوت شد، فرهادی که امیر اردشیرتان برایش تاسف خورد به خاطر یک تکه پارچه مردم را می فروشد! همان کسی که گل حسین کاظمی بخت برگشته را به نام خود ثبت کرد تا در انتهای دوران بازیگری بالاخره یک افتخار قابل شمارش با انگشت پیدا کند، افتخار گل زدن به چشم و چراغ فوتبال ایران پرسپولیس. فرهاد 37 ساله منجی شکستن رخوت 90 دقیقه احتیاط و بکش بکش مدرن شما بود، اما شلیک رضا حقیقی و تیرک پروویچ و تک به تک انصاری فرد و هد میلیمتری هادی که نفس در سینه شما حبس کرد برگ مو !

آقای سر رشته داری شما راست می گویید ما ته جدولی بودیم و هستیم ، ما که با 2 قهرمانی لیگ برتر با شما مساوی و با 9 قهرمانی لیگ سراسری بالای سر شما هستیم ته جدولی ، اما لعنت به لیگی که برای به صدارت رسیدنش دوپینگ و تبانی و داوری و مافیا دست به دست هم می دهند و در نهایت هم 500 نفر تماشاگر در ورزشگاه آزادی از آن استقبال می کنند!

ما ته جدولی اما همین ته جدولی از وقتی مدیریت با ثباتی پیدا کرده و مردان بزرگ روی نیمکت آن نشسته اند داغ برد دربی را با وجود امدادهای غیبی همیشگی به دلتان گذاشته و یک امتیاز را برایتان کیمیا کرده و چندین و چند تیم را شش تایی کرده و به نتیجه تاریخی تیم شما پیوند داده و 10 دقیقه 10 نفره چنان بلایی سرتان آورد که مدت هاست کسی بردهای آبدوغ خیاری شما را به یاد نمی آورد.

* حسن مهدوی

***
 ما را که فیلتر کردی، لا اقل حرف هایمان را به گوششان برسان تا فکر نکنند پرسپولیسی جماعت لال است!

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)