كدام داور جرات سوت زدن دارد؟

مرجع خبری پرسپولیس : كسي جلودارش نبود. سه چهار نفري هم نمي‌توانستند كنترلش كنند. كتك زدن محمد نوري و مشت به صورت كمك‌داور و پرتاب آب دهان كم نبود.

 

قصد داشت دوباره برگردد داخل زمين، حتما اين بار قرار بود كمك‌داور جان سالم از زمين بيرون نبرد! براي اينكه قبول كند از زمين بيرون برود چند نفري منتش را كشيدند، آخر بازي هم پشت در رختكن براي داورها خط و نشان كشيد و گروه داوري‌ هاج و واج جاسم كرار را تماشا مي‌كردند!

 

تا اينكه رييس كميته انضباطي كه خودش در ورزشگاه شاهد تمام رفتارهاي جاسم كرار بود گفت:‌«كرار را براي هميشه مي‌فرستم خانه» اين جمله قاضي شريفي آبي بود روي آتش خشم خانبان.

 

حالا كمك‌داور كتك‌خورده به حساب حرف‌هاي رييس كميته انضباطي گزارش بلند بالايي نوشت و ماوقع را شرح داد اما چه خوش‌خيال بود آن گروه داوري، مگر مي‌شود همين طوري الكي جاسم كراري كه اين قدر بين تراكتوري‌ها طرفدار دارد و برايش گل مي‌آورند با كتك‌ زدن كمك‌داور برود خانه‌اش؟

 

پس اين همه هوادار چه مي‌شود؟ كميته انضباطي اين حساب و كتاب‌ها را بايد بكند و بعد راي بدهد. چه معني دارد بازيكنان تيم‌هاي پرطرفدار محروم شوند؟ پس اين كميته با در نظر گرفتن تمام جوانب، راي كرار را روز گذشته اعلام كرد: «بازيكن عراقي تراكتورسازي پنج جلسه محروم و 10 ميليون تومان جريمه شد.»

 

با اعلام حكم كميته انضباطي و در حالي كه طبق صحبت كارشناسان پيش‌بيني مي‌شد حداقل محكوميت كرار 6 ماه محروميت از حضور در ميادين باشد، باز هم قاضي شريفي شگفتي‌ساز مي‌شود! يادمان آمد زماني را كه علي كريمي در يك تورنمنت دوستانه همين حركت را با داور ژاپني انجام داد و در اوج فوتبالش دو سال محروم شد و شايد همان محروميت چندين سال كريمي را از فوتبال عقب انداخت.

 

كنفدراسيون فوتبال آسيا، پديده فوتبال ايران را محروم كرد، بدون اينكه رايزني‌هاي فدراسيون ايران و باشگاه پرسپوليس را در نظر بگيرد اما حالا حركت بازيكن عراقي تراكتورسازي با حمايت كانون هواداران و چند شاخه گل و چند صندلي، بعد از ضرب داور، با ملايمت و ملاطفت قاضي شريفي روبرو مي‌شود. حالا تصور كنيد اگر جاي كرار با ژاوي ستاره بارسلونا عوض شود چه اتفاقي مي‌افتد. يكي از محبوب‌ترين بازيكنان دنيا، اگر يك روز چاقو به دست در ورزشگاه به داور حمله كند و صدمه بزند با گل‌هايي كه علاقه‌مندانش در سراسر دنيا به ورزشگاه‌ها مي‌برند تبرئه خواهد شد و كسي او را بازخواست نمي‌كند.

 

به نظر مي‌رسد براي كميته انضباطي و براي شخص قاضي شريفي بيش از هر چيزي اسم و رسم بازيكن و تيمي كه در آن بازي مي‌كند مهم است! اين روزها فرزاد آشوبي، آرش برهاني، سيدمحمد حسيني و حسين كعبي كم مقابل افشين قطبي موضع نگرفتند اما كميته انضباطي مثل اينكه هيچ كدام از اين اعتراضات و موضع‌گيري‌ها را نمي‌بيند ولي وقتي علي كريمي كوچكترين موضعي مقابل تيم ملي يا اهالي فوتبال مي‌گيرد، به كميته انضباطي دعوت مي‌شود.

 

به هر حال بازتاب حضور علي كريمي در كميته انضباطي كجا و بازتاب بازيكناني كه اسم و رسم ندارند كجا! همچنين مي‌توان برداشت ديگري از تصميم‌گيري‌هاي مجريان نظم و انضباط كرد؛ اينكه ميزان تخلف بازيكنان و حكمي كه براي آنها صادر مي‌شود به تيمي كه در آن بازي مي‌كنند بستگي كامل دارد. اگر در تيم‌هايی همچون تراكتور بازي كنيد كتك زدن و فحاشي كردن و… تخلف خاصي نيست و مي‌توانيد اميدوار باشيد كه با چند جلسه محروميت سر و ته قضيه هم مي‌آيد! اما اگر براي تيم هلال احمر فومن به ميدان برويد حق حرف زدن با داور را نداريد، قاضي شريفي مي‌تواند به جرم نگاه كردن ناجور به كمك داور حكم محروميت مادام‌العمر شما را امضا كند.

 

به اين مي‌گويند اجراي اساسي قانون… به اين مي‌گويند اساس عدالت قضايي در فدراسيون فوتبال! آيا كميته انضباطي به عواقب حكمي كه براي جاسم كرار صادر كرده فكر مي‌كند؟ 5 جلسه يعني يك ماه محروميت! آيا اين، محروميت مناسبي براي حمله به داور و كوبيدن زير گوش او و تداوم حملات است؟ شايد اين حكم مجوزي شود تا بازيكنان راحت‌تر حرمت داوران را بشكنند. يعني از اين پس داوران بازي‌هاي بزرگ جرأت كارت دادن به بازيكني را پيدا مي‌كنند؟

 

يك بار برخورد قاطع با خاطياني كه با پرتاب نارنجك به سرباز احمدي صدمه زدند باعث شد تا ديگر فكر بردن نارنجك به ورزشگاه را نكنند اما برخورد سطحي با قضايايي كه در فوتبال ما مي‌گذرد باعث شده كه هر روز ناهنجاري‌هاي اين فوتبال بالاتر برود چون كميته انضباطي ما، نه اجراكننده قانون كه مصلحت‌انديش است!

 


 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)