پرسپولیس نیوز : رئیس سازمان لیگ برتر گفت: ‌با تأکید AFC باید بلیت فروشی را به باشگاه‌ها واگذار کنیم.

مهدی تاج در نشست خبری در مورد حضورش در جلسه AFC گفت: AFC به دنبال افزایش تماشاگران است، آنها از سازمان لیگ فوتبال ایران به دلیل تماشاگران خوبی که ما داریم تشکر کردند. آنها می‌خواهند شرایط حضور در ورزشگاه برای تماشاگران لذت‌بخش شود و اینکه مدارس، دانشجویان و افرادی که تا به حال به استادیوم نیامده‌اند شرایط حضورشان فراهم شود.

وی افزود: از لحاظ اقتصادی بلیت‌های ما افزایش قیمت کمی نسبت به کشورهای منطقه داشته و برای جلوگیری از دردسر این موضوع را زیاد شرح نمی‌دهم. همچنین در حق پخش تلویزیونی چنین مشکلی داریم. عمده هزینه باشگاه‌ها در سایر کشورها از حق پخش تأمین می‌شود اما این مسئله در ایران شرایط خوبی ندارد.

تاج خاطرنشان کرد: در این جلسه رئیس مسابقات یوفا و معاونش حضور داشته است. آنها توضیحات خوبی را ارائه کرده‌اند نظرشان این بود که بلیت فروشی باید در اختیار باشگاه‌ها قرار بگیرد و ما هم باید به این سمت برویم. در اروپا فقط فینال لیگ قهرمانان بلیت‌فروشی‌اش در اختیار سازمان لیگ است. اگر بلیت‌فروشی به باشگاه‌ها سپرده شود می‌تواند بلیت‌ها را به چند قیمت بفروشند و حتی به سمتی بروم که تماشاگران VIP داشته باشند و هواداران در جایگاه روزنامه، قهوه، چای و … در اختیارشان قرار بگیرد.

سرپرست سازمان لیگ فوتبال ایران در مورد تقویم مسابقات آسیا اظهار داشت: پیشنهادی دادیم که روی آن هم بسیار جدی هستیم. پیشنهادمان این است که مسابقات لیگ قهرمانان آسیا از مهر شروع شود. اکنون استقلال که به جمع هشت تیم راه یافته با توجه به شرایطی که وجود دارد ممکن است تغییرات کلی در تیمش به وجود بیاید که سرمربی و بازیکنانش عوض شوند. این موضوع طبیعی است اما در مسابقات به ضرر ما تمام می‌شود. باید مثل یوفا بازی‌ها از مهر آغاز کنیم. چین در این ارتباط سکوت کرد. قطر و کشورهای غرب آسیا همه دفاع کردند و کره جنوبی مخالف جدی بود. نکته جالب موافقت ژاپن بود. البته آنها بحث حمایت و مخالفت ندارند بلکه می‌خواهند برنامه لیگ خود را عوض کنند.

تاج ادامه داد: رئیس برگزار کننده یوفا در مورد این موضوع نظرش این بود که شرایط آب و هوایی نباید تأثیرگذار روی این موضوع باشد چرا که فوتبال بزرگتر از این مسائل است. با زه‌کشی کردن ورزشگاه‌ها و فراهم آوردن امکانات می‌توان بازی‌ها را برگزار کرد. آنها می‌گفتند ما در اروپا مسابقاتی را در دمای زیر 17درجه برگزار می‌کنیم. کشورهایی مثل اسکاندیناوی، سوئد و اسکاتلند از کره شرایط سردتری دارند.

وی افزود: مصوبات این جلسه باید به کمیته اجرایی می‌رود و در آنجا باید به تأئید برسد. یکی از مسائلی که آسیا در آن ضعیف است بحث بازاریابی است. در بعضی مسابقات می‌بینیم تنها چهار پنج تبلیغ کنار زمین وجود دارد و این مسئله تأثیر خوبی ندارد. بخش تبلیغات در قراردادی 10 ساله در اختیار WSG قرار گرفته است نماینده آنها در این جلسه نبود. ما پیشنهاد دادیم که در آن بخش‌هایی که نمی‌توانند تبلیغات را پر کنند خود سازمان لیگ‌ها این کار را انجام دهند و بخشی از پول در اختیار این شرکت قرار بگیرد که با آن موافقت شد.

تاج تأکید کرد: AFC به فعالیت سایت‌ها تأکید داشت و از سازمان لیگ و باشگاه‌ها خواست سایت‌های خود را قوی کنند تا اگر اطلاعاتی خواستند به راحتی از روی آنها برداشته شود. البته انتقادات زیادی از سایت AFC شد و قرار شد این مسئله نیز درست شود. همچنین بخش مدیا آفیسر باید در باشگاه‌ها به وجود بیاید که تیم‌های ایرانی این مسئله را دارد. همچنین 20 روز قبل از تاریخ معین مدارک حرفه‌ای شدن را ارسال کردیم که از ما تشکر شد اما گفتند هنوز این موضوع را بررسی نکردند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)