پرسپولیس نیوز :  رییس سازمان لیگ می‌گوید نباید بین رقم ثبت شده در سازمان لیگ و دریافتی بازیکن مغایرتی وجود داشته باشد؛ چرا که این امر خلاف قانون است و سازمان بازرسی کل کشور نسبت به آن اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

مهدی تاج، رییس سازمان لیگ فوتبال ایران درباره قرارداد مهدی رحمتی و این که گفته می‌شود این بازیکن قراردادش نجومی است، گفت: چیزی به اسم سقف قرارداد در این فصل نداریم. یک بازیکن هر رقمی را می‌تواند بگیرد. بنا نداریم که از یک رقم مشخص کسی بالاتر نگیرد اما بنا داریم که بودجه‌ها رعایت شود. مساله سقف بودجه چیزی است که AFC تصویب کرده و مطابق قانون است. همه تیم‌ها بودجه‌هایشان را اعلام کرده‌اند. سه تیم بالای 15 میلیارد تومان و مابقی تیم‌ها هفت، هشت و سه میلیارد و سایر ارقام هستند. همین باشگاه پیکان چیزی حدود 14 میلیارد را به عنوان بودجه به ما اعلام کرده است.

او افزود: اگر ارقامی که به بازیکنان پرداخت می‌شود خیلی بالا باشد قاعدتا باید بودجه اعلام شده را تکان دهد و بالا ببرد. به این ترتیب نباید این اتفاق بیفتد. از سویی دیگر شاید برخی‌ها برای این که این اتفاق نیفتد پولی را خارج از قرارداد به بازیکن بدهند. یعنی رقم قرارداد با دریافتی بازیکن متفاوت است. این خلاف است و سازمان بازرسی کل کشور و ناظران سازمان لیگ به این مساله رسیدگی می‌کنند و نمی‌گذارند که این اتفاق بیفتد. قرارداد ثبت شده باید همان چیزی باشد که بازیکن دریافت می‌کند و بین دریافتی و آنچه ثبت شده نباید تفاوتی وجود داشته باشد.

رییس سازمان لیگ درباره تغییرات لیگ برتر بیان کرد: سال گذشته لیگ را به موقع تمام کردیم و شاید خود کارلوس کی‌روش هم باور نمی‌کرد که بتوانیم لیگ را زودتر تمام کنیم. یک ماه زودتر لیگ را به پایان رساندیم و 48 ساعت هم زودتر از تایم قانونی کار لیگ را به پایان رساندیم. همین قضیه فرصت خوبی را ایجاد کرد تا کی‌روش کار را پیش ببرد و دیدیم که برابر نیجریه بازیکنانمان یازده کیلومتر دویدند. کار ما آثار خوبی از خود بر جای گذاشت.

او اضافه کرد: در لیگ ما چیزی حدود هفت کیلومتر دوندگی داشتیم و آثار زود تمام کردن لیگ همین شد که بازیکنان لیگی یازده کیلومتر دویدند. امسال 18 بازیکن از هر تیم می‌توانند بالای 23 سال باشند و سایرین باید کمتر از 23 سال باشند. ما برای جلوگیری از آنچه که آفت فوتبال اسپانیا شد با اهالی فن تصمیم گرفتیم که لیگ را جوان کنیم و این کار ما موجب خواهد شد که دوندگی لیگ ما نیز در فصل آینده دو یا الی سه کیلومتر افزایش پیدا کند، چون 35 درصد از لیگ جوان می‌شود.

تاج در پایان درباره وضعیت نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا صحبت کرد و گفت: اگر همه تیم‌ها 15 میلیارد تومان هزینه کنند چیزی حدود 251 میلیارد تومان هزینه فوتبال ما می‌شود که نسبت به عملکرد و سطح گسترده فوتبال در ایران عدد قابل قبولی است. در حال حاضر سهمیه بهترین تیم آسیا یعنی ژاپن که بالاترین لیگ را دارد به سه سهمیه و یک پلی‌آف تبدیل شده است که برای ما هم همین اتفاق رخ داد. در حال حاضر اراده‌ای بین سازمان لیگ، فدراسیون و اهالی فوتبال اتفاق افتاده تا قراردادها شفاف اعلام شود و ان‌شاءالله وضعیت لیگ ما هم به مراتب بهتر از گذشته شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)