پرسپولیس نیوز : رئیس سازمان لیگ گفت: امکان تغییر لیگ در امسال وجود ندارد و تیم ملی باید برنامه‌هایش را هماهنگ کند.

مهدی تاج در خصوص تغییر برنامه‌های لیگ اظهار داشت: امکان تغییر برنامه لیگ وجود ندارد. ما اگر تغییراتی داشتیم در بحث ورزشگاه و ساعت مسابقات بود که آن هم ناچار بودیم اما در خصوص تغییر برنامه به شیوه سال‌های گذشته عمل نخواهیم کرد من نامه‌ای در این زمینه به فدراسیون و کمیته مسابقات جهت اجرا ارسال کردم که تغییری نداشته باشیم. همه برنامه‌های تیم ملی باید متناسب با لیگ شود.

وی ادامه داد: ما طبق جلسات چندین باره این تصمیم را گرفتیم. در حضور کی‌روش و کفاشیان هم این کار را کردیم و یک کار هماهنگ شده بوده و جامعه و کی‌روش هم این مسئله را نمی‌پذیرند. کی‌روش خود از بی‌برنامگی رنج می‌برد. امیدوارم که نامه ما موثر واقع شود و قبل از اینکه تغییری بدهند اتفاقی در لیگ رخ ندهد.

رئیس سازمان لیگ در مورد کنترل دوپینگ یادآور شد: ستاد کنترل دوپینگ به خوبی کار خود را انجام می‌دهد آنچه که مهم است این است که نباید رقابت‌های ناجوانمردانه در زمین وجود داشته باشد اما بحث مطرح شده کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمدهاست ما در خصوص افزایش درآمدها تلاش کردیم و تبلیغات محیطی و سایر موارد را قیمتش را بالا بردیم در خصوص کاهش هزینه‌ها هم به باشگاه‌ها اعلام کردیم که این کار را انجام دهند البته خود ما هم در سازمان لیگ با کاهش هزینه روبه‌رو شدیم. ما تعدیل نیرو داشتیم تا نگویند فقط به باشگاه‌ها این موضوع اعلام شده است. در خصوص دوپینگ هم کاهش هزینه‌هایی باید وجود داشته باشد مثلا ما یک ناظر را برای رقابت‌ها می‌فرستیم. تلاش می‌کنیم که این امر عملی شود.

تاج با اشاره به صحبت‌هایی که در مورد مصرف مواد مخدر توسط بازیکنان مطرح شده است گفت: این مسئله خنده‌دار است، اگر زده شده باشد که البته من نشنیده‌ام بی‌مورد است. شما ببینید که اگر بازیکنی قرص نیروزا مصرف کند محکوم خواهد شد، چطور مواد مخدر مصرف کند و ما برخوردی نداشته باشیم؟!

رئیس سازمان لیگ در مورد حضور باشگاه‌های ایران در لیگ قهرمانان آسیا تاکید کرد: من جلسه‌ای با نمایندگان باشگاه‌های‌مان در لیگ قهرمانان آسیا داشتم البته برخی باشگاه‌ها در آینده با آنها جلسه برگزار می‌کنیم. اگر باشگاه‌های ما حذف شوند، بیچارگی است و سهمیه ما کمتر خواهد شد. ما روی این موضوع ایستاده‌ایم که برنامه تغییر نکند زیرا باشگاه‌های ما باید با قدرت در آسیا شرکت کنند. باید تلاش کنیم به هر شکلی که شده تیم‌ها به مرحله بعدی صعود کنند اگر این اتفاق نیفتد ممکن است سهمیه ما به 2 یا یک کاهش یابد. اگر بخواهیم دوباره سهمیه را افزیاش دهیم سال‌ها طول می‌کشد.

وی افزود: ما از لحاظ امکانات نمره 20 را گرفته‌ایم و مشکلی از این بابت نداریم و فقط الان نتایج برای مسئولان AFC مهم است. ما سال گذشته نتایج بدی گرفتیم و از عربستان عقب افتادیم. الان هم با فاصله میلی‌متری از ژاپن جلو هستیم. احتمال دارد قزاقستان از ما پیش بیفتد و سهمیه ما کاهش یابد.

 

تاج در مورد اینکه اختلافاتش با کی‌روش چقدر است گفت: ورود به این مسئله منطقی نیست، ما صحبت کرده‌ایم و هم‌اکنون نامه‌ای هم نوشته‌ایم که برنامه لیگ تغییر نکند. من برای ماندن کی‌روش دفاع کردم اما امسال پای حرف سازمان لیگ ایستاده‌ایم و کی‌روش هم برنامه‌محور است.

 

رئیس سازمان لیگ در مورد اینکه باشگاه پرسپولیس درخواستی برای حل مشکل حسین ماهینی و افزایش بودجه داده است تصریح کرد: ما در خصوص افزایش بودجه باید جلساتی را برگزار کند. این موضوع در خصوص 4 تیم حاضر در آسیا خواهد بود. در مورد ماهینی هم باید بگویم همان مشکلی گریبان‌گیر شده است که علی حمودی دارد و یا سایر بازیکنان. اگر قرار باشد اتفاقی بیفتد باید برای همه رخ بدهد. این را باید ما در نظر داشته باشیم که بازیکن متخلف تشویق به تخلف نشود اما این ور قضیه را هم باید ببینیم که عامل اصلی تخلف بازیکنان نبودند باشگاه هم که در این زمینه هیچ تقصیری نداشته است. به هر حال باید تصمیمی بگیریم که باشگاه‌ها ضرر نکنند. هم‌اکنون نمی‌دانم چه بگویم نباید نسنجیده حرف بزنیم.

 

تاج در مورد حق پخش تلویزیونی خاطرنشان کرد: برای سال آینده مشکلی در این زمینه وجود ندارد و شرکتی تشکیل خواهد شد اما امسال باید ببینیم که شرایط چگونه می‌شود و تفاهم‌ها به کجا کشیده می‌شود.
 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)