پرسپولیس نیوز : رئیس فدراسیون فوتبال گفت: سوپرکاپ حتما باید برگزار شود اما زمانش را باید سازمان لیگ مدیریت کند.

در نهایت برگزاری دربی پایتخت در آلمان قطعی شد و دو تیم استقلال و پرسپولیس روز ۳۱ تیر در آرمینیا بیله‌فلد به مصاف همدیگر می‌روند. این در حالی است که سازمان لیگ فوتبال تأکید دارد سوپرکاپ باید در تاریخ ۳۰ تیر برگزار شود. یعنی پرسپولیس، قهرمان لیگ برتر شانزدهم باید یک روز قبل از دربی آلمان، در ورزشگاه آزادی مقابل نفت تهران قرار بگیرد!

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال در این باره اظهار داشت: دوستان در حال مدیریت و برنامه‌ریزی این موضوع هستند. البته این کار، کار سازمان لیگ است. به نظرم این سؤالات را باید از مسئولان سازمان لیگ بپرسید. من چندان در کم و کیف چگونگی انتخاب تاریخ سوپرکاپ نیستم.

وی ادامه داد: سوپرکاپ حتما باید برگزار شود اما زمانش را باید سازمان لیگ مدیریت کند. من نمی‌دانم زمانش چگونه انتخاب شده است ولی حتما باید برگزار شود.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره بدهی‌های باشگاه‌های لیگ برتری از جمله نفت تهران گفت: ما مسیری را با مجلس شورای اسلامی پیش می‌رویم. پالس‌هایی را به مجلس فرستاده‌ایم. توجه داشته باشید که این حرف‌ها را زمانی می‌زنیم که حال فوتبال خوب است. ما در زمان بد، این حرف‌ها را نمی‌زنیم. الان که در بهترین شرایط قرار داریم، بزرگترین اخطارها را به مسئولان کشور می‌دهیم. ما باید گا‌م‌های مؤثری برداریم. اگر این اتفاق نیفتد حتما دچار اشکال جدی می‌شویم. یکی از این موارد هم باشگاه نفت تهران است.

تاج خاطرنشان کرد: به نظر من اگر یک نگاه منطقی داشته باشیم، می‌بینیم که همه این‌ها دچار اشکالاتی هستند. این‌طور نیست که کسی بگوید مدیران باشگاه‌ها راحت می‌روند و می‌آیند و بدهکار هم هستند. این‌گونه که مدیر باشگاه نمی‌تواند ورزشگاه بسازد. کدام مدیر در دنیا بدون منابع توانسته ورزشگاه بسازد؟ باید دست مدیران باشگا‌ه‌ها را بوسید که با این شرایط کار می‌کنند. باید اتفاقات دیگری در کشور بیفتد و اتفاقا آن کار عملی به دست مجلس انجام می‌شود. آن وقت نه فشاری به صدا و سیما، نه به ما و نه به بدنه فوتبال وارد می‌شود. بعضی از قوانین باید تغییر کنند. بخشنامه‌ای از AFC و فیفا آمده که خودم معتقدم کمی برای آینده فوتبال، نگران‌کننده است. باید گام‌های مؤثری در همین مدت نزدیک برداریم.

وی در واکنش به صحبت‌های امیر عابدینی، رئیس کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال که گفته بود مثلثی در فدراسیون فوتبال هست و همه تصمیمات را وتو می‌کند، تأکید کرد: من این حرف را محکوم می‌کنم چون حرف درستی نیست. همان‌طور که می‌دانید هیئت رئیسه ما جلسه تشکیل داده است. برداشتن و گذاشتن دبیرکل یا برداشتن هر مسئولی در کمیته‌ها، در اختیار رئیس فدراسیون فوتبال است اما برای گذاشتن هر فردی باید مصوبه هیئت رئیسه را داشته باشیم. ابتدا سرپرست می‌گذارند و بعد اگر خواستند او را دائمی کنند، باید هیئت رئیسه تأیید کند. حداقل در این مورد، تمام اعضای هیئت رئیسه در جریان بودند. مثلثی در کار نیست و مربعی هم در کار نیست! همه اعضای هیئت رئیسه در جریان همه اتفاقات فدراسیون هستند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)