پرسپولیس نیوز : رئیس سازمان لیگ برتر فوتبال گفت: تمامی مدیران عامل باشگاه‌های لیگ برتر در این فصل تایید نهادهای نظارتی را کسب کردند.

مهدی تاج در نشست فرهنگی سازمان لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: از برگزاری چنین جلسه‌ای بسیار خوشحالم چرا که در طول 14 سال دوران کاری‌ام کمتر شاهد وجود چنین دغدغه‌ای در مجموعه مدیریتی ورزش بودم.

وی افزود: اینکه 70 درصد از تماشاگران کیفیت کار سازمان لیگ را خوب ارزیابی کرده‌اند برای ما کافی نیست و معتقدیم باید ببینیم 30 درصد بقیه به چه دلیل رضایت نداشتند.

تاج خاطرنشان کرد: سازمان لیگ در طول یک فصل 5 هزار و 700 مسابقه برگزار می‌کند در حالی که تمام فدراسیون‌های ورزشی دیگر روی هم این تعداد مسابقه را پیش‌رو نخواهند داشت. مسابقات ما از لیگ‌های دسته پایین در سراوان یا بندرلنگه آغاز شده و تا تهران ادامه دارد. تمامی این مسابقه نیاز به گروه داوری، آمبولانس، گروه پزشکی دارد. ما تنها در بحث داوری برای 5 هزار مسابقه خود به رقم 20 هزار قضاوت می‌رسیم که در نوع خود رقم قابل توجهی است. بحث امکانات ورزشگاه که باید برای تمامی این مسابقات استاندارد باشد یا کنترل تماشاگران جای خود را دارد. ضمن اینکه معتقدیم تماشاگران و شرایط فرهنگی آنها بازتابی از شرایط سیاسی، فرهنگی و اقتصادی جامعه است.

رئیس سازمان لیگ برتر فوتبال تاکید کرد: در بحث فرهنگی به طور جدی به مقوله شفاف‌سازی تاکید داریم و از باشگاه‌ها خواستیم قراردادهای خود را در سایت باشگاه اعلام کنند. اگر شفاف‌سازی صورت نگیرد رسیدگی به این موضوع که باشگاه‌ها چگونه و به چه میزان به باشگاه پول می‌دهند دشوار شود.

تاج گفت: ای‌اف‌سی 8 راهکار جدی را به ما اعلام کرده که باید به آنها عمل کنیم و به همین دلیل است که به شرایط مالی باشگاه‌ها ورود کرده‌ایم تا بدهی‌های آنها انباشته نشود.

رئیس سازمان لیگ یادآور شد: در حالی که بیشتر باشگاه‌های ما زیر نظر دولت هستند نباید این اندازه بدهی داشته باشند بخصوص اینکه دو باشگاهی که تحت نظارت وزارت ورزش هستند بدهی‌شان بیشتر از سایر باشگاه‌ها است.

وی افزود: امسال وزیر ورزش دغدغه جدی در بحث شفاف‌سازی و کاهش بدهی باشگاه‌ها داشت و ما هم امروز بار دیگر به باشگاه‌ها اعلام می‌کنیم که تا پایان هفته باید رقم قراردادهای خود را بر روی سایت باشگاه اعلام کنند. در غیر این صورت سازمان لیگ خودش را کار را انجام خواهد داد.

تاج یادآور شد: روز گذشته که با سرمربی تیم ملی صحبت کردم کارلوس کی‌روش هم از این اقدام بسیار خوشحال شد و عنوان کرد سازمان لیگ اگر در مورد کاری قول بدهد آن کار انجام خواهد شد.

وی گفت: مبادلات پولی در لیگ فوتبال باید با ارز رایج کشور باشد. معامله ارزی و یا پایاپای مانند مصالح ساختمانی و ماشین ممنوع است. مردم هم از این مسائل خوششان نمی‌آید. چرا باید باشگاهی موافق شفاف‌سازی نباشد؟ در این صورت مردم حق دارند بپرسند مگر چه اتفاقی در آن باشگاه می‌افتد که مدیرش موافق شفاف‌سازی نیست.

تاج اظهار داشت: روز گذشته نامه‌ای از وزارت ورزش با امضای امیررضا خادم دریافت کردم که در آن گفته  شده بود مگر تمامی مدیران باشگاه‌ها در حضور وزیر ورزش موافقت خود را با انتشار قراردادها اعلام نکرده‌اند، اکنون چرا برخی از آنها اما و اگرهایی مطرح می‌کنند.

وی افزود: قرار نیست ما تنها پرسپولیس و استقلال را ضعیف کنیم و بقیه قوی باشند. همه مدیران باشگاه‌ها در حضور وزیر ورزش با این قانون موافقت کردند و نباید روی دستور وزیر اما و اگر بیاوریم ضمن اینکه وزیر صنعت، معدن و تجارت با عنوان صاحب سهام بسیاری از باشگاه‌های لیگ برتری رسما اعلام کرده باید این شفاف‌سازی صورت بگیرد.

تاج تاکید کرد: یک موضوع مهم دیگر بحث فیرپلی است. نمی‌شود که یک تیم هفت میلیاردی با یک تیم هفتاد میلیاردی روبرو شود. همانطور که در کشتی یک 60 کیلویی با 80 کیلویی کشتی نمی‌گیرد.  تا امروز که باشگاه‌ها هزینه خودشان را اعلام کردند 90 درصد آنها زیر رقم 15 میلیارد مورد نظر ما بودند. تنها 3، 4 باشگاه از این رقم بالاتر بودند که گفته‌ایم طبق قانون عمل کنند.

وی تصریح کرد: امسال تلاش کردیم برای افزایش کیفیت لیگ جوانگرایی کنیم. بدین ترتیب کیفیت لیگ هم افزایش پیدا خواهد کرد. درست است که در برنامه تلویزیونی، 90 درصد مخاطبان از عملکرد سازمان لیگ راضی بودند اما اکنون در آماری که از سوی وزارت ورزش اعلام شده و مرتبط با تماشاگران است یعنی کسانی که کف بازار فوتبال هستند 30 درصد راضی نبودند که باید رضایت آنها را هم جلب کنیم.

تاج گفت: امسال بحث بلیت‌فروشی الکترونیکی لیگ برتر را خواهیم داشت. ورزشگاه آزادی آماده این کار است و در سایر ورزشگاه‌ها هم بلیت‌فروشی الکترونیک را انجام می‌دهیم.

وی یادآور شد: مشکل دوباشگاه استقلال و پرسپولیس با ورزشگاه آزادی برای پرداخت اجاره بها توسط وزارت ورزش حل خواهد شد.

تاج تاکید کرد: سازمان لیگ در فصل گذشته اقدامات فرهنگی خوبی انجام داده از جمله در بحث اعتیاد ورود کرده و وزیر کشور هم در نامه‌ای به ما اعلام کرد یکی از تاثیرگذارترین اقدامات در بحث مبارزه با اعتیاد از سوی سازمان لیگ انجام شده است.

وی افزود: در فینال جام حذفی ما از پیشنهادهاهی 240 میلیونی برای تبلیغات چشم‌پوشی کردیم و آن را به بحث مبارزه با اعتیاد اختصاص دادیم. ضمن اینکه جوایز تیم قهرمان را به یک جانباز 70 درصد اهدا کردیم.

تاج افزود:‌ در حالی که در گذشته زمان اهدای جام 300 نفر درون زمین می‌ریختند و حتی سکوی تیم قهرمان به دلیل زیاد بودن جمعیت می‌شکست. این بار تنها یک جانباز 70 درصد که از نظر بینایی مشکل داشت مدال تیم قهرمان را اهدا کرد که واقعا این مسئله جای خوشحالی دارد.

رئیس سازمان لیگ خاطرنشان کرد: در بحث انتخاب مدیران باشگاه‌ها مقرر شد از این پس مدیران عامل باشگاه از سوی سازمان لیگ و دستگاه‌های نظارتی تایید شوند. این اتفاق در مورد تمامی مدیران باشگاه‌های این فصل لیگ برتر رخ داده و حتی وزارت ورزش و جوانان در مورد انتخاب 2 مدیر باشگاه زیر نظر خود از سازمان لیگ استعلام کرد که بعد از تایید ما و دستگاه‌های نظارتی حکم این دو مدیر اعلام شد.

تاج به برگزاری مسابقات چهارجانبه جام شهدا اشاره و تصریح کرد: این مسابقات برای تکریم مقام شهدا برگزار می‌شود و بنیاد شهید هم در برگزاری این مسابقات به ما کمک می‌کند.

وی در پایان گفت: قرعه‌کشی مسابقات لیگ برتر امسال به بهترین نحو برگزار شد و ما بهترین زمان این برنامه به غزه اختصاص دادیم و سعی کردیم تا عملیاتی شدن کارهای فرهنگی را به بهترین نحو در دستور کار خودمان قرار دهیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)