پرسپولیس نیوز : رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران گفت: توضیحات ۳ باشگاه لیگ برتری در بحث سقف بودجه قانع‌کننده نبوده است.

مهدی تاج بعد از جلسه با معاون وزیر ورزش و در حالی که به دلیل گذراندن دوران نقاهت مشکل قلبی کمی کسالت داشت، گفت: جلسه بسیار رضایت‌بخشی بود البته مشکلاتی همچنان وجود دارد که ما همواره آن را مطرح کردیم و پیگیر برطرف کردن آن هستیم.

وی افزود: تلاش می‌کنیم موضوع فروش بلیت الکترونیک در تمام ورزشگاه‌های کشور شکل بگیرد. همچنین در این جلسه نگرانی‌های جدی‌ درباره مشکل چمن ورزشگاه غدیر اهواز مطرح شد که با توجه به حضور تیم فولاد در لیگ قهرمانان آسیا باید این مشکل برطرف شود.

رئیس سازمان لیگ تصریح کرد: در بخش نور ورزشگاه‌ها،‌ ورزشگاه تختی انزلی کمی مشکل دارد که باید این مشکلات رفع شود اما در بحث اینترنت در ورزشگاه‌ها امکانات خوبی وجود دارد. در ورزشگاه ثامن مشهد هم مشکلاتی در بحث یگان ویژه وجود دارد که حراست وزارت ورزش و جوانان برای هماهنگی بیشتر اقداماتی را انجام داده است. در مورد داوری‌ها هم گله‌مندی‌هایی وجود دارد.

تاج یادآور شد: در این جلسه اعلام کردیم باشگاه‌های ما شرایط مالی مناسبی ندارند و باید شرایط آنها ارتقا پیدا کند.

وی ادامه داد: قصد داریم در نیم‌فصل برای مدیران باشگاه‌ها کلاس آموزشی بگذاریم که در این رابطه مفصل با فیفا مکاتبه داشتیم و قرار است مدرسان فیفا در آن مقطع برای آموزش مدیران در بخش‌های بازاریابی، برنامه‌ریزی و نظارت به ایران بیایند.

رئیس سازمان لیگ حضور برخی مقامات سیاسی استان‌ها و شهرستان‌ها در درون زمین چمن ورزشگاه و در حاشیه مسابقات از دیگر مشکلات لیگ اعلام کرد و گفت: باید این مشکل را حل کنیم اما در سایر شرایط وضعیت خوب است. لیگ ما جوان شده، میانگین آمار گل افزایش پیدا کرده و دوندگی بازیکنان هم زیادتر شده است.

تاج یادآور شد: در بحث گلایه از وضعیت داوری که همچنان پابرجاست قرار شد کمیته داوران پاسخ‌های لازم را بدهد، همچنین میزان آمار تماشگران حاضر در ورزشگاه با میزان بلیت فروشی تطابق ندارد و تعداد تماشاگران حاضر در ورزشگاه از میزان بلیت فروشی بیشتر است که باید این موضوع هم حل شود.

وی درباره بحث حق پخش تلویزیونی و اینکه کفاشیان به دلیل آنکه جلسه فردا بدون حضور نمایندگان صداوسیما برگزار می‌شود از آن ابراز ناامیدی کرده خاطرنشان کرد: نمی‌دانم در این جلسه چه کسانی حضور دارند، اما به هر حال ما در این جلسه شرکت خواهیم کرد و امیدوارم موضوع حق پخش حل شود. باشگاه‌های ما اصلا وضع خوبی ندارند و ادامه دادن این شرایط بدون حق پخش برای آنها بسیار دشوار است.

رئیس سازمان لیگ درباره باشگاه هایی که قانون سقف بودجه را رعایت نکرده‌اند تصریح کرد: در این مورد بحث 4 باشگاه مطرح است که البته باشگاه پیکان در این باره توضیحاتی به ما ارائه کرد و تنها در 2 مورد خاص قرار است که آنها توضیح و مستنداتشان را به سازمان لیگ برسانند.

تاج افزود: سپاهان هم گزارشی را به سازمان لیگ ارسال کرده اما پاسخ آنها قانع‌کننده نبود. پرسپولیس و استقلال هم همین شرایط را دارند که پاسخ آنها برای ما قانع‌کننده نبوده است. به همین دلیل قرار است این 3 باشگاه مستندات و پاسخ کامل خود را به ما اعلام کنند.

وی تصریح کرد: در مورد پرسپولیس میزان فاصله عددی عبور از سقف بودجه چندان زیاد نیست اما به هر صورت باید این مشکل را حل کنند. به هرحال همانطور که گفتم توضیحات این 3 باشگاه قانع‌کننده نبوده و باید به ما توضیح کامل بدهند.

تاج درباره اینکه توفیقی و صاحب پناه به همین دلیل به سازمان لیگ آمدند، گفت: من از این موضوع اطلاع ندارم اما توضیحات استقلال هم قانع‌کننده نبود.

رئیس سازمان لیگ در پایان گفت: در جلسه امروز طبق خواسته سجادی معاون وزیر ورزش مقرر شد سازمان لیگ فوتبال ایران از 12 باشگاه لیگ برتری که موضوع سقف بودجه را رعایت کرده‌اند با ارسال تقدیر‌نامه تقدیر شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)