پرسپولیس نیوز : رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران با اشاره به مشکلات مالی باشگاه‌ها تاکید کرد که پرسپولیسی‌ها علاوه بر پول هتل پولی برای کرایه اتوبوس هم ندارند.

مهدی تاج پس از جلسه‌ ظهر امروز (شنبه) با مسئولان داوری فدراسیون فوتبال، گفت: سازمان لیگ روی بحث داوری‌ها بسیار حساس است. چون در هفته‌های اخیر اعتراض‌ها به نحوه قضاوت‌ها بسیار زیاد شده بود جلسه‌ای را با حسین عسگری و فریدون اصفهانیان برگزار کردیم که خروجی خوبی هم داشت و مشاهده کردیم که در لیگ یک هم از داوران لیگ برتری استفاده می‌شود و این جای خوشحالی دارد.

وی افزود: اکنون در لیگ دسته اول شرایط بسیار حساسی در بالا و پایین جدول وجود دارد و باید در بحث داوری‌ها دقت شود. موضوع دیگری که مربوط به بحث داوری می‌شد دستمزد داوران بود که ما به دنبال این هستیم پول داوران را فدراسیون پرداخت کند و دیگر این پول از طریق سازمان لیگ پرداخت نشود. پیشنهاد کردیم دستمزد داوران تا هفته بیستم برعهده سازمان لیگ باشد و بعد از آن فدراسیون این موضوع را بپذیرد و امیدوارم این اتفاق بیفتد.

رئیس سازمان لیگ با بیان اینکه مشکل حق پخش تلویزیونی پس از مذاکره وزیر ورزش و جوانان با رئیس سازمان صدا و سیما حل شده است، خاطرنشان کرد: جا دارد از محمود گودرزی تشکر کنم. در صحبتی که او با رئیس سازمان صدا و سیما داشته قرار است تا یک هفته آینده پول حق پخش تلویزیونی به ما پرداخت شود تا باشگاه‌ها از شرایط موجود بیرون بیایند.

تاج یادآور شد: اکنون شرایط به گونه‌ای شده که پرسپولیس حتی پولی برای میزبانی در لیگ قهرمانان آسیا ندارد. آنها برای رزرو هتل برای تیم خودشان و تیم میهمان پولی نداشتند که سازمان لیگ کمک کرد تا پرسپولیسی‌ها امروز بتوانند هتل بگیرند. حتی باشگاه پرسپولیس پولی برای کرایه ماشین نداشته تا بازیکنانش را به هتل ببرد که این مشکل به صورت موقت رفع شده است. امیدوارم با رسیدن پول حق پخش تلویزیونی مشکل مالی باشگاه به صورت کلی رفع شود و طبق مذاکره گودرزی با سرافراز قرار شده این پول تا 10 اسفندماه به سازمان لیگ برسد.

وی در پاسخ به این سوال که صداوسیما چقدر باید بابت حق پخش به سازمان لیگ پرداخت کند، گفت: این مبلغ طبق قراردادی که داریم پرداخت خواهد شد. حدود 22.5 میلیارد از صدا و سیما می‌خواهیم که بخش اعظمی از این مبلغ به زودی پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان لیگ درباره اینکه در خصوص داوری‌ها و اشتباهاتی که به سود برخی تیم‌ها شده گزارشی به دست وزیر ورزش رسیده است، عنوان کرد: ممکن است در قضاوت‌ها اشتباهاتی صورت بگیرد که این جزیی از کارهای عملیاتی داوری محسوب می‌شود اما اینکه بگوییم چنین اشتباهاتی سازمان یافته است، چنین نیست. گزارش‌هایی که به گودرزی رسیده به دست ما هم رسیده که مثلا در 3 بازی آخر یک تیم داوری‌ها مشکوک به نظر می‌رسد. قرار است داوری بازی این تیم‌ها که 2،3 تیم لیگ دسته اولی و دسته دومی هستند بررسی شود و حسین عسگری فیلم‌ها را مورد بازبینی قرار خواهد داد.

تاج درباره اینکه چه اتفاقی رخ داد تا محرومیت جاسم کرار بخشیده شود، اظهار داشت: من در جریان این مسئله نیستم و صلاحیت پاسخ دادن به این سوال با کمیته انضباطی است. از سوی کمیته انضباطی به ما اعلام شد که کرار می‌تواند برای استقلال بازی کند و ما هم این نامه را به باشگاه استقلال ارسال کردیم اما اینکه چرا اینگونه شد سوالی است که حسن‌زاده باید به آن پاسخ دهد.

وی در خصوص برگزاری انتخابات هیئت فوتبال استان تهران گفت: انتخابات هیئت فوتبال فردا برگزار خواهد شد. این انتخابات مانند انتخابات سایر هیئت‌های فوتبال است و حُسن قضیه این است که این انتخابات بعد از چند نوبت عقب افتادن بالاخره برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان لیگ درباره مشکل تیم امید و احتمال تعویق هفته بیست و سوم لیگ خاطرنشان کرد: در خصوص هفته بیست و سوم هنوز در حال بررسی کردن هستیم اما مشکل تیم امید حل شده است. بازیکنانی که کادر فنی تیم امید می‌خواهد طبق درخواست ما در اردو حاضر خواهند شد و فقط بازیکنانی که در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند با تاخیر به اردو می‌روند. باید از حبیب کاشانی، محمد خاکپور و مدیران عامل‌ باشگاه‌ها تشکر کنم که با یکدیگر تفاهم کردند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)