پرسپولیس نیوز :ناکامی پرسپولیس با گل‌محمدی در جام حذفی همچنان تبعات دارد. در این میان هیات مدیره‌ای که به ساده‌ترین وظایف خود عمل نمی‌کند و بر اساس میل شخصی درصدد تغییرات برمی‌آید بر مشکلات افزوده است.

یکی از مشکلاتی که همیشه در باشگاه‌های لیگ خودنمایی کرده، نامشخص بودن وظایف هیات مدیره و به ویژه ناکارآمدی آن‌ها در سیستم باشگاه‌داری بوده است. ترکیبی که برای هیات مدیره‌ها انتخاب می‌شود، در اکثر اوقات نامتجانس است و همیشه یکی از بخش‌های اقتصادی، ورزشی و فرهنگی باشگاه‌ها به دلیل نبود فرد متخصص و کج‌سلیقگی در انتخاب اعضا، می‌لنگد.

گذشته از اینکه بر خلاف فوتبال اروپا در ایران مدیرعامل مجبور است درآمدزایی کند، در باشگاه‌های ایران، هیات مدیره نظارت کافی هم روی کار مدیرعامل ندارند. این مقدمه را گفتیم تا به اتفاقی که این روزها در باشگاه پرسپولیس می‌افتد، بپردازیم.

وزارت ورزش در ابتدای فصل جاری طبق روال سال‌های گذشته برای سرخابی‌ها پنج عضو بر روی هیات مدیره تعیین کرد. در پرسپولیس رویانیان، مالکی، پروین، نژادفلاح و تاج این پنج نفر بودند و به نسبت هیات مدیره تیم رقیب یعنی استقلال نشست‌های بیشتر و منظم‌تری تشکیل می‌دادند. هرچند نتیجه اکثر این جلسات دفاع از عملکرد مدیرعامل و تعریف و تمجید از کادر فنی و صحبت تکراری از بزرگی پرسپولیس بود.

حالا فصل تمام شده و پرسپولیس با وجود به خدمت گرفتن چند ستاره و هزینه‌های فراوان علاوه بر لیگ برتر، جام حذفی را هم از دست داده است. شکی نیست که هواداران از نتایج و عملکرد پرسپولیس راضی نیستند.

هنوز 24 ساعت از ناکامی سرخپوشان در جام حذفی نگذشته که یکی از اعضای هیات مدیره مصاحبه می‌کند و می‌گوید هم رویانیان و هم گل‌محمدی باید استعفا بدهند و بروند! مشخص نیست که این فرد وظایف خود را می‌داند یا خیر، اما شاید لازم باشد به او یادآوری شود که آقای نژادفلاح! عضویت هیات مدیره باشگاهی مثل پرسپولیس که خودتان ادعا می‌کنید نگران هوادارانش هستید و به خاطر آن‌هاست که انتقاد می‌کنید، فقط به این نیست که بعد از بردها از مدیرعامل و کادر فنی تعریف کند و بعد از ناکامی‌ و شکست بگوید که باید بروند! پر واضح است که ناکامی پرسپولیس در سطوح بالای خود به هیات مدیره این باشگاه برمی‌گردد.

آقای نژادفلاح! وقتی بعد از ناکامی پرسپولیس با مانوئل ژوزه خم به ابروی خود نمی‌آورید و از رویانیان توضیحی نمی‌خواهید، چطور حرف از رفتن او می‌زنید! اگر رویانیان عملکرد خوبی در پرسپولیس نداشته است، مقصر اصلی آن شما و دیگر اعضای هیات مدیره هستید. این همه جلسه و نشست گذاشتید و درباره شرایط پرسپولیس بحث کردید، خروجی آن به غیر از حمایت و تعریف و تمجیدهای کلیشه‌ای چه بوده است؟

شما بارها به خاطر موفقیت گل‌محمدی در لیگ به صورت تلفنی و در رسانه‌ها به او تبریک گفته‌اید، اما به ناگهان و پس از ناکامی پرسپولیس دایه مهربان‌تر از مادر شده‌اید.

اگر هم قرار بود اظهارنظر درباره پرسپولیس و راهکارهای خروج این تیم از بحران باشد، پیشکسوتان و قدیمی‌های این باشگاه صلاحیت بیشتری دارند.

ماجرا وقتی جالب‌تر می‌شود که بدانیم برخی از اعضای هیات مدیره تحرکات پنهانی برای ایجاد تغییر در مدیریت پرسپولیس را شروع کرده و به تنهایی به فکر درست کردن این باشگاه هستند! برگزاری جلسه‌های فوری با برخی افراد برای تغییر جو به سمت و سوی دلخواه و رسیدن به مقاصد فردی چیزی جز سوء استفاده از نام بزرگ پرسپولیس و موقعیت شخصی در این باشگاه نیست.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)