پیشکسوت فوتبال گفت: نفراتی مثل طارمی، سردار، ترابی، قایدی و… چهره هایی هستند که می‌توانند تاثیرگذاری مثبتی برای ایران داشته باشند.

رضا ترابیان در گفت‌وگو با برنا با اشاره به حساسیت بالای بازی تیم ملی برابر عراق گفت: تیم ملی در حال حاضر شرایط خوبی دارد و با روحیه بالایی که از ۳ پیروزی اخیر خود گرفته می تواند عراق را که حریف سرسختی برای ایران محسوب می شود را از سر راه برداشته و به مرحله بعد صعود کند.

او در ادامه تاکید کرد: تیم ملی در دور برگشت شرایط خوبی به لحاظ نتیجه گیری داشته است. این تیم با وجود اینکه زمان زیادی برای اردو نداشت و شرایط برگزاری دیدارهای دوستانه هم فراهم نبود در بازی های اخیر نتایج خوبی گرفت. نفرات حاضر در تیم ملی به خصوص لژیونرها در دیدارهای اخیر پختگی خوبی داشتند و با توجه به اینکه اکثرا در ترکیب تیم های خود حضور ویژه ای داشته و مهره های کلیدی محسوب می شوند، همین موضوع به تیم ملی کمک زیادی کرد تا نتایج لازم را بگیرند. ضمن اینکه ترتیب بازی های ایران در دور برگشت به گونه ای بود که مسیر خوبی را برای بازی و ریکاوری برای تیم ملی ایجاد کرد. ایران پس از یک بازی سبک برابر هنگ کنگ روبروی بحرین قرار گرفت و پس از آن تیم ریکاوری خوبی در بازی برابر کامبوج رفت و حالا هم با ۳ پیروزی و روحیه ای خوب خود را برای دیدار مقابل عراق آماده می کند.

ترابیان با اشاره به بازی مهم ایران برابر عراق گفت: عراق از نظر فوتبالی تیمی شبیه ایران است و فیزیکی کار می کند و همیشه مقابل ایران باانگیزه و روحیه بالایی کار می کند. به هر صورت شرایط این تیم در در جدول به گونه ای است که با تساوی هم می تواند خیالش بابت صعود راحت باشد و همین موضع ممکن است باعث شود این تیم با شیوه دفاعی و بازی بسته برابر ما به میدان برود. به همین دلیل ایران باسد کاملا هوشمندانه برنامه های تاکتیکی خود را در زمین پیاده کند. با توجه به حضور عناصر هجومی پرتعداد و فوق العاده ای که تیم ملی در اختیار دارد، می تواند خیلی خوب و حساب شده بازی را آغاز کرده و به گل برسد. گل اول در این دیدار می تواند سرنوشت نتیجه نهایی را رقم بزند و راه را برای پیروزی و موفقیت ایران باز کند. 

بازیکن پیشین پرسپولیس و تیم ملی درخصوص شرایط دیدار مقابل عراق تاکید کرد: مهره ها و بازیکنان خوب و با تجربه ای که ایران از آن سود می برد با بازیکنان و نفرات عراق قابل مقایسه نیستند. نفراتی مثل طارمی، سردار، ترابی، قایدی و… چهره هایی هستند که می توانند تاثیرگذاری مثبتی برای ایران داشته باشند و در آن سوی میدان نیز نفراتی مثل بشار رسن که به واسطه سال ها حضور در پرسپولیس با شرایط تیم ما و نفرات ما آشنا است هم می تواند در ترکیب عراق تاثیرگذار باشند که با توجه به عناصر دفاعی باهوش و خوبی که در تیم ملی حضور دارند مهار بشار هم کار سختی نخواهد بود. 

ترابیان درمورد وضعیت حال حاضر پرسپولیس و در پیش بودن دربی سرخابی‌ها در جام حذفی گفت: به نظر من پرسپولیس در شرایط فعلی توان و پتانسیل پیروزی در این بازی را دارد. این تیم در بازی اخیر دربی در لیگ برتر برابر استقلال هوشمندانه بازی کرد و این تیم را شکست داد. اطمینان دارم در جام حذفی هم این اتفاق تکرار خواهد شد و پرسپولیسی که در لیگ برتر مدعی اول قهرمانی است در جام حذفی هم از شانس زیادی برای قهرمانی برخوردار خواهد بود.

او درخصوص بازی سوپرجام مقابل تراکتور تصریح کرد: پرسپولیس در حال حاضر وضعیت خوبی دارد. درست است ملی پوشان خسته به تهران بازمی گردند اما نیمکت پرسپولیس پر و پیمان است و برخلاف گذشته دست یحیی گل محمدی روی نیمکت باز است. به نظرم پرسپولیس با فتح سوپرجام برای قهرمانی پنجم در لیگ و موفقیت در جام حذفی دورخیز تماشایی خواهد داشت.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)